• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
18
1.Dünya Savaşı detayı dikkat çekti! İstanbul’daki gizemli yapılar

2020-09-08 15:59:40
1.Dünya Savaşı detayı dikkat çekti! İstanbul’daki gizemli yapılar

1453 yılında Fatih Sultan Mehmet tarafından fethedilen tüm dünyanın kaderini değiştiren İstanbul’un tünelleri gizemini koruyor. 1.Dünya Savaşı zamanında bu tünellerin stratejik kullanılması dikkat çekti.

#1
Foto - Üzerinde cep telefonları, internet ağları, modern plazaları ve parkları yer alan, birçok medeniyetin dolaştığı dünyanın en önemli şehri İstanbul gizemini koruyor. Toprağın her katmanı geçmişe dair izler taşırken, şehir sakladığı bilgiler ile tekrar vatandaşın radarına girdi.

Üzerinde cep telefonları, internet ağları, modern plazaları ve parkları yer alan, birçok medeniyetin dolaştığı dünyanın en önemli şehri İstanbul gizemini koruyor. Toprağın her katmanı geçmişe dair izler taşırken, şehir sakladığı bilgiler ile tekrar vatandaşın radarına girdi.

#2
Foto - Özellikle Ayasofya’nın ibadete açılması sonrası yoğun ziyaretçi akımına uğrayan Sultanahmet, Ayasofya ve çevresi yer altındaki sırlarıyla merak edildi.

Özellikle Ayasofya’nın ibadete açılması sonrası yoğun ziyaretçi akımına uğrayan Sultanahmet, Ayasofya ve çevresi yer altındaki sırlarıyla merak edildi.

#3
Foto - Dehlizlerinde kaybolacağımız İstanbul’un bilinmeyen tünelleri gün yüzüne çıkmaya devam ediyor. 1453 yılında Fatih Sultan Mehmet tarafından fethedildiğinde, tüm dünyanın kaderini değiştiren bir çağ başladı.

Dehlizlerinde kaybolacağımız İstanbul’un bilinmeyen tünelleri gün yüzüne çıkmaya devam ediyor. 1453 yılında Fatih Sultan Mehmet tarafından fethedildiğinde, tüm dünyanın kaderini değiştiren bir çağ başladı.

#4
Foto - İstanbul Boğazı’nı geçen yeraltı tünellerine girildiğinde saatlerce yürüdükten sonra şehrin diğer ucundan çıkmak mümkün. Tarihi tünellerin içinde sırlarla dolu duvarlar var. Bu tünel ile İstanbul’un diğer yakasına geçilebileceği konuşuluyor.

İstanbul Boğazı’nı geçen yeraltı tünellerine girildiğinde saatlerce yürüdükten sonra şehrin diğer ucundan çıkmak mümkün. Tarihi tünellerin içinde sırlarla dolu duvarlar var. Bu tünel ile İstanbul’un diğer yakasına geçilebileceği konuşuluyor.

#5
Foto - Binlerce yıl her hane kendi saraylarını, hastanelerini, okullarını, dini yapılarını ve hamamlarını yaptı. Savaşlarla, istilalarla harabeye dönen şehirde, her medeniyetin kendi varlığını yeniden inşası, yani toprağa kendi katmanını eklemesi ile tarih ve geçmiş toprakların altında kaldı.

Binlerce yıl her hane kendi saraylarını, hastanelerini, okullarını, dini yapılarını ve hamamlarını yaptı. Savaşlarla, istilalarla harabeye dönen şehirde, her medeniyetin kendi varlığını yeniden inşası, yani toprağa kendi katmanını eklemesi ile tarih ve geçmiş toprakların altında kaldı.

#6
Foto - Metro çalışmaları sayesinde toprakların kazılması sonucu köstebek yuvasını andıran tepelere rastlandı. Arkeologlar gizli tünellerin bazılarının Osmanlı bazılarının da Bizans yıllarında yapıldığını söylüyor.

Metro çalışmaları sayesinde toprakların kazılması sonucu köstebek yuvasını andıran tepelere rastlandı. Arkeologlar gizli tünellerin bazılarının Osmanlı bazılarının da Bizans yıllarında yapıldığını söylüyor.

#7
Foto - Sultanahmet tünelleri eski yıllardan bu güne gizem avcılarının hedefindeydi. Tünellerin içindeki yolculukta sütunların üzerlerindeki, bilmediğimiz bir alfabeye ait olduğunu düşündüğümüz şekiller ve yazılar güvenlik nedeniyle gizli tutuluyor.

Sultanahmet tünelleri eski yıllardan bu güne gizem avcılarının hedefindeydi. Tünellerin içindeki yolculukta sütunların üzerlerindeki, bilmediğimiz bir alfabeye ait olduğunu düşündüğümüz şekiller ve yazılar güvenlik nedeniyle gizli tutuluyor.

#8
Foto - “Her yol Roma’ya çıkar.” Sözünden hareketle, en eski Roma inşası olan yeraltındaki yollar hangi amaçla yapılmıştı ve nasıl kullanıldı? Önceleri iklim şartlarından az etkilenmek, su saklamak, yırtıcı hayvanlardan ve saldırılardan korunmak için yapılan bu tüneller, zamanla daha gizemli amaçlar ile şekillendirerek inşa edilmeye devam etti.

“Her yol Roma’ya çıkar.” Sözünden hareketle, en eski Roma inşası olan yeraltındaki yollar hangi amaçla yapılmıştı ve nasıl kullanıldı? Önceleri iklim şartlarından az etkilenmek, su saklamak, yırtıcı hayvanlardan ve saldırılardan korunmak için yapılan bu tüneller, zamanla daha gizemli amaçlar ile şekillendirerek inşa edilmeye devam etti.

#9
Foto - Yerli ve yabancı belgeselciler ve araştırmacılar, Roma İmparatorluğu’ndan kalan ve bugün üzerinde Sultanahmet Teknik Lisesi, park ve meydan alanlarının bulunduğu Antik Roma Hipodromu’nun yeraltını kalıntılarını incelemek için sabırsızlanıyordu. Kültür Varlıklarını Koruma Müdürlüğü ve Anıtlar Kurulu’ndan özel izinler alınarak, Sultanahmet’teki Hipodrom alanının altına inildiğinde görülenler, tuğlalarla örülmüş yüksek ve geniş duvarlar, örümcek ve böcek kolonileri ve fenerlerin ve kamera ışıklarının bile aydınlatmakta zorluk çektiği karanlık, bilinmez koridorlar ve odalar… Karanlığın ötesine geçilmeden görülenler, sırrı çözmeye yetmiyordu.

Yerli ve yabancı belgeselciler ve araştırmacılar, Roma İmparatorluğu’ndan kalan ve bugün üzerinde Sultanahmet Teknik Lisesi, park ve meydan alanlarının bulunduğu Antik Roma Hipodromu’nun yeraltını kalıntılarını incelemek için sabırsızlanıyordu. Kültür Varlıklarını Koruma Müdürlüğü ve Anıtlar Kurulu’ndan özel izinler alınarak, Sultanahmet’teki Hipodrom alanının altına inildiğinde görülenler, tuğlalarla örülmüş yüksek ve geniş duvarlar, örümcek ve böcek kolonileri ve fenerlerin ve kamera ışıklarının bile aydınlatmakta zorluk çektiği karanlık, bilinmez koridorlar ve odalar… Karanlığın ötesine geçilmeden görülenler, sırrı çözmeye yetmiyordu.

#10
Foto - Cumhuriyetin kuruluşuna da tanıklık eden bu bin yıllık tüneller, o yıllarda devletin “hizmete özel” kullanılabilir yönetmelik kitaplarına da girdi. Eğer İstanbul işgal edilirse askerlerin bu tarihi tünelleri kullanmaları öngörülüyordu.

Cumhuriyetin kuruluşuna da tanıklık eden bu bin yıllık tüneller, o yıllarda devletin “hizmete özel” kullanılabilir yönetmelik kitaplarına da girdi. Eğer İstanbul işgal edilirse askerlerin bu tarihi tünelleri kullanmaları öngörülüyordu.

#11
Foto - Özellikle 6. yüzyıldan günümüze kalan Yerebatan Sarnıcı (Basilica Sarnıcı), 9 bin 300 metrekarelik alanı ile Romalılar tarafından İstanbul’da inşa edilen en büyük sarnıç olma özelliğini taşıyor. Yerebatan Sarnıcı’nın bugüne dek tam 25 şiddetli deprem atlattığı söyleniyor.

Özellikle 6. yüzyıldan günümüze kalan Yerebatan Sarnıcı (Basilica Sarnıcı), 9 bin 300 metrekarelik alanı ile Romalılar tarafından İstanbul’da inşa edilen en büyük sarnıç olma özelliğini taşıyor. Yerebatan Sarnıcı’nın bugüne dek tam 25 şiddetli deprem atlattığı söyleniyor.

#12
Foto - İstanbul’da gözle görülebilir tünel girişlerinden biri de Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü’nde bulunuyor. Tüm dünyada yeraltındaki şehirleri araştıran “Cities of the Underworld” belgesel ekibi, arkeologların bile girmekte zorlandığı, Hipodrom’un ayakta kalan tek parçasının dehlizlerine girmeye karar verdi. Ekip uzun yolculukta ekipmanlarla zorlandı.

İstanbul’da gözle görülebilir tünel girişlerinden biri de Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü’nde bulunuyor. Tüm dünyada yeraltındaki şehirleri araştıran “Cities of the Underworld” belgesel ekibi, arkeologların bile girmekte zorlandığı, Hipodrom’un ayakta kalan tek parçasının dehlizlerine girmeye karar verdi. Ekip uzun yolculukta ekipmanlarla zorlandı.

#13
Foto - Gördükleri; rutubetli ve beton ile kaplanan duvarlar, nerede tükeneceğini bilmedikleri kirli sular, lağım kokuları, her 6 metrede bir görülen odalar ve devasa basamakları andıran, Osmanlı döneminden kalma bir blok duvar ve son bulan yol…

Gördükleri; rutubetli ve beton ile kaplanan duvarlar, nerede tükeneceğini bilmedikleri kirli sular, lağım kokuları, her 6 metrede bir görülen odalar ve devasa basamakları andıran, Osmanlı döneminden kalma bir blok duvar ve son bulan yol…

#14
Foto - Çeşitli yapıların altında kalan yüzlerce tünel girişi var. Bunlardan merak uyandıranlarından bir başkası ise 15 futbol sahası büyüklüğündeki Bizans Büyük Sarayı ve Tekfur Sarayı’nın altındaki dev tüneller ve zindanlar… Sarayların altındaki zindan, tünel ve odalar; kullanılan muntazam tuğlalar, kiriş ve kolonlarının mimarisi, yeraltında bu kadar büyük bir inşaat çalışmasının nasıl yapıldığını düşündürüyor.

Çeşitli yapıların altında kalan yüzlerce tünel girişi var. Bunlardan merak uyandıranlarından bir başkası ise 15 futbol sahası büyüklüğündeki Bizans Büyük Sarayı ve Tekfur Sarayı’nın altındaki dev tüneller ve zindanlar… Sarayların altındaki zindan, tünel ve odalar; kullanılan muntazam tuğlalar, kiriş ve kolonlarının mimarisi, yeraltında bu kadar büyük bir inşaat çalışmasının nasıl yapıldığını düşündürüyor.

#15
Foto - 1881’de kurulan, dış borçların denetlendiği, vatandaştan alınan vergilerin, para ve altınların toplandığı Düyun-u Umumiye Binası yani Borçlar İdaresi, bugün İstanbul Erkek Lisesi olarak gizli bir tarihin de üzerinde kurulu.

1881’de kurulan, dış borçların denetlendiği, vatandaştan alınan vergilerin, para ve altınların toplandığı Düyun-u Umumiye Binası yani Borçlar İdaresi, bugün İstanbul Erkek Lisesi olarak gizli bir tarihin de üzerinde kurulu.

#16
Foto - Fatih Sultan Mehmet’in fethi ile İstanbul’un mimarisi değişti. Özellikle Topkapı, Yedikule, Karaköy, Haliç, Eminönü, Kapalı Çarşı, Fatih, Eyüp semtleri başta olmak üzere Fatih Sultan Mehmet’in emri ile çok sayıda tünel yaptırıldı.

Fatih Sultan Mehmet’in fethi ile İstanbul’un mimarisi değişti. Özellikle Topkapı, Yedikule, Karaköy, Haliç, Eminönü, Kapalı Çarşı, Fatih, Eyüp semtleri başta olmak üzere Fatih Sultan Mehmet’in emri ile çok sayıda tünel yaptırıldı.

#17
Foto - İstanbul’un gizemli tünellerine dair bir başka iddia var. 1. Dünya Savaşı sırasında bu tünellerin Mustafa Kemal tarafından kullanıldığı.

İstanbul’un gizemli tünellerine dair bir başka iddia var. 1. Dünya Savaşı sırasında bu tünellerin Mustafa Kemal tarafından kullanıldığı.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı