• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Hüseyin Öztürk
Hüseyin Öztürk
TÜM YAZILARI

Dizi yarışları

18 Ekim 2018
A


Hüseyin Öztürk İletişim: [email protected]

Modern dünya bir haz ve hız çağı! Tüketimin hızına üretimin hızının yetişemediği bir arenada, insanlık hızla akıyor.

Hızın ve hazzın olmadığı bir mekân neredeyse yok gibi. Teknolojinin getirdiği hız, hazzın da hazzını bozarak, insanın ulaşmak istediği her şeyi bir yarış haline getirmiş.

Bu yarışlardan birisi de “televizyon ve internet dizi yarışları”. Söz konusu yarışlar, her ülkenin kendi içinde olduğu gibi bir de dünya arenasında yapılmakta.

Bu yarışlardan birisi de Fransa’nın Nice şehrinde organize edilmekte. Fransa’nın bir fuar şehri olan Nice/Cannes, çeşitli sektörlerde yılın 12 ayını fuarlarla geçiren bir şehir.

İletişim sektörünün önemli ayaklarından biri olan dizi yapımcı ve pazarlamacılarının dizi satma ve alma fuarı ise 14 Ekim’de burada gerçekleşti.

Ülkemizdeki televizyonlarda gösterilen/gösterilecek olan dizilerin yapımcı ve pazarlamacıların bir kısmı da İstanbul Ticaret Odası çatısı altında katıldı.

İTO Başkanı Şekip Avdagiç, Başkan Yardımcıları Dursun Topçu ve İsrafil Kuralay ile birlikte İTO rehberliğinde fuara katılan firmalarla, özel gelen firmaları ziyaret ettik.

Doğrusu dizi dünyasının bu kadar birbiriyle yarış içerisinde olduğunu bilmiyordum. Meğer ciddi bir dizi ekonomisi varmış.

Oturduğumuz yerden izlerken, eleştirdiğimiz yahut beğendiğimiz dizilerin meğer ekonomik olarak ülkemize ciddi katkıları oluyormuş.

Ziyaretler sırasında Şekip Bey’in açıklamalarından öğrendiğimize göre, dizi ihracatında diğer dünya ülkeleri arasında beşinci sıradaymışız.

Bölüm başı 5 bin dolardan 200 bin dolara satılan yerli diziler varmış.

Bu dizilerin içerikleri tartışılır yahut tartışılmaz, kültürel bir faydası vardır yahut yoktur orasını bilmem ama yapılan ekonomik araştırmalarda, dizilerde gösterilen; ev, ofis, otomobil ve kıyafetlere kadar ciddi bir talep olmaktaymış.

…………………

Evet, ihracatın az bilinen tarafında duran yerli diziler, 110 ülkeden gelen 5 bini aşkın insanın görücüsüne çıktı.

Türkiye’den giden yapımcı ve pazarlamacılar, bu yıl Latin Amerika ülkelerine büyük çıkartma yapacaklarını söylediler.

Suudi Arabistan’ın ABD’ye yakınlaşması sebebiyle siyasi olarak yaptığı baskı yüzünden, diğer Arap ülkelerine yerli dizilerin satışında biraz gerileme olmuş.

Ortadoğu, Asya ve Orta Asya’dan yeni kapılar açılmış. Pazarlamacılar, “Bir kapı kapanırsa, başka bir kapı açılıyor” diye morallerini yüksek tutuyorlar.

Türk yapımlarının en çok ilgi gördüğü ülkelerin başında; Japonya, Endonezya, Şili gelmekteymiş.

En fazla dizinin satıldığı Ortadoğu’daki kargaşa ve ekonomik gerilemenin yüzünden, Çin ve Rusya’nın kapılarının zorlandığı ifade edildi.

……………….

Ezcümle:

Anlaşılan o ki, Türk dizileri, dünyanın hemen her ülkesinde izleneceğe benziyor.

Gönül ister ki, bu diziler içerik itibariyle genel kültürümüzün sarmalını oluşturan; örf, adet, gelenek gibi değer yargılarımızı da doğru dürüst işleyerek anlatabilsinler.

O vakit, kültür ihracatı da yapmış oluruz.

 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23