• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
12
Sıfır ve ikinci el araba fiyatlarında görülmemiş gelişme! Bir haftada rekor zam!

2022-05-27 13:25:37
Sıfır ve ikinci el araba fiyatlarında görülmemiş gelişme! Bir haftada rekor zam!

Sıfır ve ikinci el araba fiyatlarıyla ilgili son dakika gelişmesi! Araba fiyatlarıyla ilgili bir iyi bir de kötü haber geldi. Araba fiyatlarına döviz kuru artışı sebebiyle 1 haftada 35 bin lira zam geldi. Zamların oran olarak yüzde 10 civarı olduğu ifade edildi.

#1
Foto - Honda’da fiyatlar geçen hafta yüzde 3-4 artarken, Fiat, Nissan ve Renault’da da benzer artışlar yaşandı. Birkaç örnek vermek gerekirse, önceki hafta 313 bin TL olan Renault Clio’nun baz versiyonunun (Joy 1.0 Sce 65 bg) liste fiyatı, geçen hafta 327 bin 900 TL olarak güncellendi. Yapılan zamlar sonrası vergi dilimi değişen bazı modellerde zam oranı çok yüksek oldu.

Honda’da fiyatlar geçen hafta yüzde 3-4 artarken, Fiat, Nissan ve Renault’da da benzer artışlar yaşandı. Birkaç örnek vermek gerekirse, önceki hafta 313 bin TL olan Renault Clio’nun baz versiyonunun (Joy 1.0 Sce 65 bg) liste fiyatı, geçen hafta 327 bin 900 TL olarak güncellendi. Yapılan zamlar sonrası vergi dilimi değişen bazı modellerde zam oranı çok yüksek oldu.

#2
Foto - Renault Taliant’ın baz versiyonunun fiyatı geçen hafta 31 bin TL zamlanarak 355 bin TL’ye çıktı. Önceki hafta 593 bin 700 TL olan Honda Civic’in (1.5L VTEC Turbo Eco-Premium) fiyatı, 35 bin TL zamlanarak geçen hafta 629 bin 400 TL’ye çıktı. Öte yandan arabalarda kullanılan ve az üretimi sebebiyle araba fiyatlarının yükselmesine ön ayak olan paladyum yerine platin kullanılmaya başlanması araba fiyatlarının biraz aşağı çekmesi tahmin ediliyor.

Renault Taliant’ın baz versiyonunun fiyatı geçen hafta 31 bin TL zamlanarak 355 bin TL’ye çıktı. Önceki hafta 593 bin 700 TL olan Honda Civic’in (1.5L VTEC Turbo Eco-Premium) fiyatı, 35 bin TL zamlanarak geçen hafta 629 bin 400 TL’ye çıktı. Öte yandan arabalarda kullanılan ve az üretimi sebebiyle araba fiyatlarının yükselmesine ön ayak olan paladyum yerine platin kullanılmaya başlanması araba fiyatlarının biraz aşağı çekmesi tahmin ediliyor.

#3
Foto - İşte araba fiyatlarıyla ilgili son dakika tüm detaylar... Araba fiyatlarıyla ilgili flaş gelişme. Araba fiyatlarıyla ilgili bir iyi bir de kötü haber geldi.

İşte araba fiyatlarıyla ilgili son dakika tüm detaylar... Araba fiyatlarıyla ilgili flaş gelişme. Araba fiyatlarıyla ilgili bir iyi bir de kötü haber geldi.

#4
Foto - Rusya’nın paladyum üretimine dair soru işaretlerinin kol gezdiği ortamda, fiyatı düşük olan platinin hem otomotiv hem de diğer endüstriyel alanlarda paladyumun yerine kullanılmaya başlandığı görülüyor.

Rusya’nın paladyum üretimine dair soru işaretlerinin kol gezdiği ortamda, fiyatı düşük olan platinin hem otomotiv hem de diğer endüstriyel alanlarda paladyumun yerine kullanılmaya başlandığı görülüyor.

#5
Foto - Platin grubu metallerin (PGM) arz ve talep görünümü bu yıl yüksek belirsizlik gösteriyor. Belirsizlik ortamı fiyatları aşağı çekerken, nispeten daha ucuz olan platinin paladyumun yerine ikame edilmesi eğilimi güçleniyor.

Platin grubu metallerin (PGM) arz ve talep görünümü bu yıl yüksek belirsizlik gösteriyor. Belirsizlik ortamı fiyatları aşağı çekerken, nispeten daha ucuz olan platinin paladyumun yerine ikame edilmesi eğilimi güçleniyor.

#6
Foto - Dünya Gazetesi'nden Evrim Küçük'ün haberine göre savaş, Rusya'nın dünyanın en büyük paladyum tedarikçisi ve önemli bir platin, rodyum üreticisi konumu için risk yarattı. Rusya büyük bir PGM tüketicisi olmasa da, krizin tedarik zincirlerindeki mevcut zorlukları daha da şiddetlendirmesi, enflasyonu körüklemesi ve ekonomik büyümeyi baskı altına alması PGM talep görünümünü bozdu.

Dünya Gazetesi'nden Evrim Küçük'ün haberine göre savaş, Rusya'nın dünyanın en büyük paladyum tedarikçisi ve önemli bir platin, rodyum üreticisi konumu için risk yarattı. Rusya büyük bir PGM tüketicisi olmasa da, krizin tedarik zincirlerindeki mevcut zorlukları daha da şiddetlendirmesi, enflasyonu körüklemesi ve ekonomik büyümeyi baskı altına alması PGM talep görünümünü bozdu.

#7
Foto - Diğer taraftan Çin’de COVID kaynaklı kısıtlamalar da değerli metallerin kullanımı için aşağı yönlü riskler yaratmaya devam ediyor. Tüm bunlar platin ve paladyum fiyatlarını baskılıyor. Ancak platinin, Rusya’nın paladyum üretimine dair soru işaretlerinin kol gezdiği ortamda paladyumdan rol çaldığı ve hem otomotiv hem de diğer endüstriyel alanlarda paladyumun yerine kullanılmaya başlandığı görülüyor.

Diğer taraftan Çin’de COVID kaynaklı kısıtlamalar da değerli metallerin kullanımı için aşağı yönlü riskler yaratmaya devam ediyor. Tüm bunlar platin ve paladyum fiyatlarını baskılıyor. Ancak platinin, Rusya’nın paladyum üretimine dair soru işaretlerinin kol gezdiği ortamda paladyumdan rol çaldığı ve hem otomotiv hem de diğer endüstriyel alanlarda paladyumun yerine kullanılmaya başlandığı görülüyor.

#8
Foto - Londra’da geçtiğimiz günlerde düzenlenen Londra Platin Haftası’nda metalin görünümü konusunda beklentiler ve endişeler masaya yatırıldı. Toplantılarda öne çıkan konu bozulan ekonomik koşulların talebe baskı yapmaya başladığı oldu.

Londra’da geçtiğimiz günlerde düzenlenen Londra Platin Haftası’nda metalin görünümü konusunda beklentiler ve endişeler masaya yatırıldı. Toplantılarda öne çıkan konu bozulan ekonomik koşulların talebe baskı yapmaya başladığı oldu.

#9
Foto - Katılımcılar gelirler üzerindeki enflasyonist baskının yılın ikinci yarısında birincil endişe kaynağı olacağını dile getirdi. Tüketicinin kemer sıkmaya başlamasının otomotiv ve mücevher talebine darbe indirebileceği uyarısı yapıldı. PLATİNİN KULLANIMI ARTIYOR Ancak platinin paladyuma göre ucuz olması nedeniyle otomotiv ve endüstriyel alanlarda daha çok tercih edilmeye başlandığı belirtiliyor. Johnson Matthey tarafından hazırlanan PGM raporuna göre, endüstriyel platin talebinin bu yıl 2021’deki yaklaşık üç milyon onsluk tüm zamanların rekorundan geri çekileceği tahmin ediliyor, ancak tarihsel standartlara göre alışılmadık derecede güçlü kalmasının beklendiği ilave ediliyor.

Katılımcılar gelirler üzerindeki enflasyonist baskının yılın ikinci yarısında birincil endişe kaynağı olacağını dile getirdi. Tüketicinin kemer sıkmaya başlamasının otomotiv ve mücevher talebine darbe indirebileceği uyarısı yapıldı. PLATİNİN KULLANIMI ARTIYOR Ancak platinin paladyuma göre ucuz olması nedeniyle otomotiv ve endüstriyel alanlarda daha çok tercih edilmeye başlandığı belirtiliyor. Johnson Matthey tarafından hazırlanan PGM raporuna göre, endüstriyel platin talebinin bu yıl 2021’deki yaklaşık üç milyon onsluk tüm zamanların rekorundan geri çekileceği tahmin ediliyor, ancak tarihsel standartlara göre alışılmadık derecede güçlü kalmasının beklendiği ilave ediliyor.

#10
Foto - Özellikle, bu yıl cam elyaf tarafında güçlü talep öngörülüyor. Platin için kimyasal talebin de nitrik asit ve silikonlarda devam eden güçlü kullanım ve Çin'deki büyük entegre petrokimya komplekslerine daha fazla yatırım yapılmasıyla rekor seviyelerde olacağı tahmin ediliyor. Bu komplekslerin inşası aynı zamanda petrol arıtma katalizörlerine de talep yaratıyor, ancak bu kısmen bazı eski ve daha az verimli rafinerilerin kapatılmasıyla dengelenecek.

Özellikle, bu yıl cam elyaf tarafında güçlü talep öngörülüyor. Platin için kimyasal talebin de nitrik asit ve silikonlarda devam eden güçlü kullanım ve Çin'deki büyük entegre petrokimya komplekslerine daha fazla yatırım yapılmasıyla rekor seviyelerde olacağı tahmin ediliyor. Bu komplekslerin inşası aynı zamanda petrol arıtma katalizörlerine de talep yaratıyor, ancak bu kısmen bazı eski ve daha az verimli rafinerilerin kapatılmasıyla dengelenecek.

#11
Foto - PALADYUM VE RODYUM GÖZDEN DÜŞÜYOR Buna karşın paladyum ve rodyumun endüstriyel alımının COVID öncesi seviyelerin altında kalacağı tahmin ediliyor. Rekor fiyatlar örneğin diş alaşımlarında paladyumdan uzak durma eğilimini artırırken, cam şirketleri de daha düşük rodyum içerikli alaşımları benimsemeye devam ediyor. Platinin otomotivde ikame edilmesi eğilimi de güçleniyor. Paladyum ve platin, otomobil üreticileri için çok önemli. Benzinle çalışan otomobillerdeki katalitik konvertörlerdeki kritik bileşenler ve platin ayrıca elektrikli araçların yakıt hücrelerinde kullanılıyor. Dünya Platin Konseyi Araştırma Başkanı Trevor Raymond, “İkame çabası büyük ölçüde arttı. Bir otomobil üreticisinin yapabileceği tasarruf miktarı çok büyük. Paladyumun fiyatı ve mevcudiyetine ilişkin endişeler bu eğilimi artırıyor” diyor. Yılın ilk çeyreğinde platin talebi yüzde 26 düştü fakat birçok sektör paladyum yerine platin kullanmaya başladıkça, talebin artacağı ve yatırımcı için platinin önemli bir alım fırsatı haline gelebileceği belirtiliyor.

PALADYUM VE RODYUM GÖZDEN DÜŞÜYOR Buna karşın paladyum ve rodyumun endüstriyel alımının COVID öncesi seviyelerin altında kalacağı tahmin ediliyor. Rekor fiyatlar örneğin diş alaşımlarında paladyumdan uzak durma eğilimini artırırken, cam şirketleri de daha düşük rodyum içerikli alaşımları benimsemeye devam ediyor. Platinin otomotivde ikame edilmesi eğilimi de güçleniyor. Paladyum ve platin, otomobil üreticileri için çok önemli. Benzinle çalışan otomobillerdeki katalitik konvertörlerdeki kritik bileşenler ve platin ayrıca elektrikli araçların yakıt hücrelerinde kullanılıyor. Dünya Platin Konseyi Araştırma Başkanı Trevor Raymond, “İkame çabası büyük ölçüde arttı. Bir otomobil üreticisinin yapabileceği tasarruf miktarı çok büyük. Paladyumun fiyatı ve mevcudiyetine ilişkin endişeler bu eğilimi artırıyor” diyor. Yılın ilk çeyreğinde platin talebi yüzde 26 düştü fakat birçok sektör paladyum yerine platin kullanmaya başladıkça, talebin artacağı ve yatırımcı için platinin önemli bir alım fırsatı haline gelebileceği belirtiliyor.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23