• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
18
Bu besinler tansiyonu düşürüyor

2021-09-15 03:49:53
Bu besinler tansiyonu düşürüyor

Bazı besinler içeriğindeki potasyum ve lifler sayesinde tansiyonu düşürmeye yardımcı oluyor. İşte tansiyon düşüren yiyecekler.

#1
Foto - Hipertansiyon (yüksek tansiyon), tüm dünyada giderek yaygınlaşmaktadır ve kalp ve damar hastalıkları ve inme için en önemli risk faktörüdür.

Hipertansiyon (yüksek tansiyon), tüm dünyada giderek yaygınlaşmaktadır ve kalp ve damar hastalıkları ve inme için en önemli risk faktörüdür.

#2
Foto - Tansiyon, kanın kalp tarafından pompalandığında atardamar duvarlarına uyguladığı kuvvet olduğundan, etkileyen birçok faktör vardır.

Tansiyon, kanın kalp tarafından pompalandığında atardamar duvarlarına uyguladığı kuvvet olduğundan, etkileyen birçok faktör vardır.

#3
Foto - Kan hacmindeki artış, böbrek yetmezliği, zayıf sodyum metabolizması, damar duvarlarında kalsiyum birikimi, stres, uyarıcılar veya kötü beslenme nedeniyle tansiyon yükseklikleri yaşanılabilir.

Kan hacmindeki artış, böbrek yetmezliği, zayıf sodyum metabolizması, damar duvarlarında kalsiyum birikimi, stres, uyarıcılar veya kötü beslenme nedeniyle tansiyon yükseklikleri yaşanılabilir.

#4
Foto - Beslenme, hipertansiyon tedavisinin temel parçalarından biridir, bu nedenle yemeklerde tuz tüketimini azaltmak ve yüksek tuz içeriği nedeniyle sosis, salam gibi işlenmiş etler ve konserve gibi endüstriyel gıdalardan kaçınmak gibi bazı günlük alışkanlıkları sürdürmek önemlidir. Aynı şekilde, doymuş yağ ve şekerden zengin gıdaları ölçülü tüketmek önemlidir, çünkü bunların fazlası da kan basıncının yükselmesine neden olabilir. Alkol de tansiyonu yükselten bir başka bileşendir.

Beslenme, hipertansiyon tedavisinin temel parçalarından biridir, bu nedenle yemeklerde tuz tüketimini azaltmak ve yüksek tuz içeriği nedeniyle sosis, salam gibi işlenmiş etler ve konserve gibi endüstriyel gıdalardan kaçınmak gibi bazı günlük alışkanlıkları sürdürmek önemlidir. Aynı şekilde, doymuş yağ ve şekerden zengin gıdaları ölçülü tüketmek önemlidir, çünkü bunların fazlası da kan basıncının yükselmesine neden olabilir. Alkol de tansiyonu yükselten bir başka bileşendir.

#5
Foto - Hipertansiyonun kontrolüne yardımcı olmak için taze sebze, meyve, kepekli tahıllar, baklagiller ve yağsız et gibi doğal gıdaların tüketimi tercih edilmelidir.

Hipertansiyonun kontrolüne yardımcı olmak için taze sebze, meyve, kepekli tahıllar, baklagiller ve yağsız et gibi doğal gıdaların tüketimi tercih edilmelidir.

#6
Foto - Bunun yanı sıra yüksek tansiyonu olanlar vücuttaki fazla sıvının atılmasına katkıda bulunmak için günde 2 ila 2,5 litre su tüketerek su tüketimini artırmalı, haftada en az 3 kez yürüyüş veya koşu gibi düzenli fiziksel aktivite yapmalıdır.

Bunun yanı sıra yüksek tansiyonu olanlar vücuttaki fazla sıvının atılmasına katkıda bulunmak için günde 2 ila 2,5 litre su tüketerek su tüketimini artırmalı, haftada en az 3 kez yürüyüş veya koşu gibi düzenli fiziksel aktivite yapmalıdır.

#7
Foto - Tansiyonu düşüren besinler Bazı gıdalardan kaçınmanın yanı sıra, tansiyon kontrolünü destekleyen gıdaların alımı da artırılmalıdır. Potasyum açısından zengin besinlerin tüketimi önemlidir, çünkü potasyum sodyumun vücut sıvılarının dağılımı üzerindeki etkisini düzenler. Damarları genişleten fitokimyasallar açısından zengin besinler de tansiyon düşürücü etkisiyle bilinir.

Tansiyonu düşüren besinler Bazı gıdalardan kaçınmanın yanı sıra, tansiyon kontrolünü destekleyen gıdaların alımı da artırılmalıdır. Potasyum açısından zengin besinlerin tüketimi önemlidir, çünkü potasyum sodyumun vücut sıvılarının dağılımı üzerindeki etkisini düzenler. Damarları genişleten fitokimyasallar açısından zengin besinler de tansiyon düşürücü etkisiyle bilinir.

#8
Foto - İşte tansiyon düşürücü etkisi olan besinler: Koyu Yeşil Yapraklılar Lahana, ıspanak, roka, pazı gibi koyu yeşil yapraklılar, vücudunuzun nitrik okside (NO) dönüştürdüğü nitrat adı verilen bileşikler içerir. NO, damarlarınızı gevşetmeye, kan akışını artırmaya ve kan basıncını düşürmeye yardımcı olur. Günde en az üç porsiyon koyu yeşil yapraklı bitki tüketimi, tansiyonunuzu düşürmede oldukça etkili olacaktır.

İşte tansiyon düşürücü etkisi olan besinler: Koyu Yeşil Yapraklılar Lahana, ıspanak, roka, pazı gibi koyu yeşil yapraklılar, vücudunuzun nitrik okside (NO) dönüştürdüğü nitrat adı verilen bileşikler içerir. NO, damarlarınızı gevşetmeye, kan akışını artırmaya ve kan basıncını düşürmeye yardımcı olur. Günde en az üç porsiyon koyu yeşil yapraklı bitki tüketimi, tansiyonunuzu düşürmede oldukça etkili olacaktır.

#9
Foto - Hibiskus Çayı Kan basıncını düşürdüğü bilinen hibiskus çayı (ebegümeci çayı) en büyük yardımcılarınızdan biri olabilir. Araştırmalar, bir ay boyunca hibiskus çayı tüketmenin tansiyon seviyelerini düzenlediğini gösteriyor.

Hibiskus Çayı Kan basıncını düşürdüğü bilinen hibiskus çayı (ebegümeci çayı) en büyük yardımcılarınızdan biri olabilir. Araştırmalar, bir ay boyunca hibiskus çayı tüketmenin tansiyon seviyelerini düzenlediğini gösteriyor.

#10
Foto - Sarımsak Sarımsak tedavi edici özellikleri olan gıdalar biridir. Kanın temizlenmesine yardımcı olur ve antibakteriyel ve antifungaldir. Kılcal damarlar ve atardamarlar için bir vazodilatör (damar genişletme) görevi görür. Günde en az 1 diş çiğ ya da pişmiş olarak sarımsak tüketmeye çalışın.

Sarımsak Sarımsak tedavi edici özellikleri olan gıdalar biridir. Kanın temizlenmesine yardımcı olur ve antibakteriyel ve antifungaldir. Kılcal damarlar ve atardamarlar için bir vazodilatör (damar genişletme) görevi görür. Günde en az 1 diş çiğ ya da pişmiş olarak sarımsak tüketmeye çalışın.

#11
Foto - Muz ve Patates Muz ve patates, potasyum açısından çok zengindir. Potasyum, sodyumun vücut üzerindeki etkilerini azaltır ve idrarınız yoluyla sodyum atmanıza yardımcı olur. Yetişkinler günde 4.700 mg potasyum almalıdır. Bir muz, günlük ihtiyacınız olan potasyumun yüzde 12'sini sağlarken, orta boy bir patates (100 gram) de aynı değeri verir. Potasyum oranı yüksek diğer yiyecekler arasında avokado, mantar ve baklagiller bulunur.

Muz ve Patates Muz ve patates, potasyum açısından çok zengindir. Potasyum, sodyumun vücut üzerindeki etkilerini azaltır ve idrarınız yoluyla sodyum atmanıza yardımcı olur. Yetişkinler günde 4.700 mg potasyum almalıdır. Bir muz, günlük ihtiyacınız olan potasyumun yüzde 12'sini sağlarken, orta boy bir patates (100 gram) de aynı değeri verir. Potasyum oranı yüksek diğer yiyecekler arasında avokado, mantar ve baklagiller bulunur.

#12
Foto - Tam Tahıllar Yakın zamanda yapılan bir çalışmada, günde üç porsiyon tam tahıllı gıda tüketen bireylerin, sistolik kan basınçlarının (büyük tansiyon) 6 mm Hg düştüğü görüldü. Sadece bu tam tahıllarla birlikte ne yediğinize dikkat edin. Tam tahıllı makarnayı yağlı bir yemekle eşleştirmeniz, bir yarar sağlamayabilir.

Tam Tahıllar Yakın zamanda yapılan bir çalışmada, günde üç porsiyon tam tahıllı gıda tüketen bireylerin, sistolik kan basınçlarının (büyük tansiyon) 6 mm Hg düştüğü görüldü. Sadece bu tam tahıllarla birlikte ne yediğinize dikkat edin. Tam tahıllı makarnayı yağlı bir yemekle eşleştirmeniz, bir yarar sağlamayabilir.

#13
Foto - Kereviz Kereviz sodyum atılımına yardımcı olarak, idrar ve damar kan hacmini azaltır. İyi bir idrar söktürücüdür. Günde 4 sap kerevizi meyve suları, sebze suları, salatalar, kremalar veya pişmiş olarak tüketin.

Kereviz Kereviz sodyum atılımına yardımcı olarak, idrar ve damar kan hacmini azaltır. İyi bir idrar söktürücüdür. Günde 4 sap kerevizi meyve suları, sebze suları, salatalar, kremalar veya pişmiş olarak tüketin.

#14
Foto - Enginar Potasyum açısından zengin ve idrar söktürücü özelliği olan enginar, vücuttaki sıvıların atılmasına yardımcı olur ve bunun sonucunda tansiyonu düşürür. Ek olarak, karaciğer fonksiyonuna fayda sağlar. Haftada 2-3 gün 2-3 enginar yiyin.

Enginar Potasyum açısından zengin ve idrar söktürücü özelliği olan enginar, vücuttaki sıvıların atılmasına yardımcı olur ve bunun sonucunda tansiyonu düşürür. Ek olarak, karaciğer fonksiyonuna fayda sağlar. Haftada 2-3 gün 2-3 enginar yiyin.

#15
Foto - Kivi Amerikan Kalp Derneği'ne göre günde üç kivi, yüksek tansiyonu düşürmeye yardımcı oluyor. Kivi, idrar söktürücüdür, lif bakımından zengindir ve atardamar sağlığı için çok önemli olan lutein gibi antioksidanlar içerir.

Kivi Amerikan Kalp Derneği'ne göre günde üç kivi, yüksek tansiyonu düşürmeye yardımcı oluyor. Kivi, idrar söktürücüdür, lif bakımından zengindir ve atardamar sağlığı için çok önemli olan lutein gibi antioksidanlar içerir.

#16
Foto - Yaban Mersini Haftada bir porsiyon yaban mersini tüketmek, hipertansiyon riskini yüzde 10 azaltır. Bu etki, içerdiği antosiyaninlerden, kardiyoprotektif özelliklere sahip bir tür flavonoidden kaynaklanmaktadır.

Yaban Mersini Haftada bir porsiyon yaban mersini tüketmek, hipertansiyon riskini yüzde 10 azaltır. Bu etki, içerdiği antosiyaninlerden, kardiyoprotektif özelliklere sahip bir tür flavonoidden kaynaklanmaktadır.

#17
Foto - Kefir Son araştırmalar, düzenli olarak kefir içmenin yüksek tansiyonla mücadelede faydalı olabileceğini göstermiştir. Kefir, bağırsak florasına canlı yararlı mikroorganizmalar kattığı için yoğurt gibi bir probiyotik olarak kabul edilir. Mikrobiyota bakterilerinin dengesizliğinin hipertansiyon riskini artırdığı bilinmektedir.

Kefir Son araştırmalar, düzenli olarak kefir içmenin yüksek tansiyonla mücadelede faydalı olabileceğini göstermiştir. Kefir, bağırsak florasına canlı yararlı mikroorganizmalar kattığı için yoğurt gibi bir probiyotik olarak kabul edilir. Mikrobiyota bakterilerinin dengesizliğinin hipertansiyon riskini artırdığı bilinmektedir.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23