Milli 'KORAL' askeri dengeleri değiştirdi!

  • Suriye sınırındaki 5 mobil Koral Bataryası bütün radar, uçak, füze ve 2-400 sistemlerini körleştirdi. Askeri dengeleri değiştirdi.

  • Türkiye, tamamen milli imkanlarla geliştirdiği Mobil Elektronik Harp Sistemi KORAL'ları Suriye sınırına kaydırdı.

  • Rusya başta olmak üzere bölgeyi karıştırmak isteyen ülkeler ayağa kalktı.

  • Dünyanın korkulu rüyası KORAL'ın, 100 kilometre çapındaki bir alanda bütün radar, uçak, tank ve helikopterleri körleştirdiği ortaya çıktı.

  • Havadaki füzeleri ise istediği yöne saptırdığı açıklandı.

  • Şok hamle, S-400 füzeleriyle gövde gösterisi yapan Putin'in karizmasını yıktı.

  • Rus ve ABD uçakları son 5 günde iki kez yanlış hedefleri bombaladı.

  • İki ülke de gece uçuşlarına son vermek zorunda kaldı.

  • KORAL farkını Rus stratejist Konstantin Sivkov, şöyle anlattı: Biz bu silahı bilmiyoruz. S-400'ler gibi bölgedeki diğer hava savunma sistemlerini de kör ettiğini öğrendik. Çok tehlikeli derhal yasaklanmalı.

  • İŞTE KORAL'IN ÖZELLİKLERİ - Adı: Koral Mobil Elektronik Harp Sistemi Üreticisi: Aselsan

  • Menzili: 100 kilometre

  • Uçak, tank ve helikopterleri aynı anda köreltebiliyor.

  • Füzeleri havada imha edebiliyor. İstenirse yönünü değiştirip faklı hedefleri de patlatabiliyor.

  • Savaş uçaklarının yön bulan radar sistemini ortadan kaldırıyor.

  • Sinyal karıştırma özelliğiyle S-400 gibi hava savunma sistemlerini körleştiriytor.

  • İŞTE TAMAMI YERLİ ÜRETİM MİLLİ SİLAHLARIMIZ - 1996 yılında evladını bir trafik kazası sonucu kaybeden baba, oğlunun henüz öğrenciyken projesini çizdiği yarım kalan projeye sahip çıkarak Türkiye'nin tamamı milli ve radara yakalanmayan dünyanın en hızlı hücum botunu üretti. Deniz savaşlarında ezberleri bozacak hücum bot kara hızı ölçüsüyle 120 kilometre hıza çıkabiliyor. Hücumbotun üreticisi Yonca Onuk şirketi milli geminin üzerine 110 metrelik savaş gemilerinin donanımları yerleştirecek.

  • Su üzerinde ulaştığı 120 km/saat (70 knot) hızla 'dünyanın en hızlısı' olarak gösterilen 'Kaan' sınıfı hücumbot, yakın geleceğin deniz savaşlarında bilinen tüm kuralları altüst edeceğe benziyor. Gemi teknolojisinde sınırları zorlayan milli şirket Yonca Onuk, 'MRTP 44' adı verilen 47 metrelik yüksek hızlı hücumbota 110 metrelik askeri gemilerin silah sistemlerini sığdıracak. Jet hücumbot, menzili 8 km'den 16'ya çıkarıldığı söylenen ve dünyada 'delemeyeceği zırh bulunmayan' ROKETSAN üretimi tanksavar füzesi Mızrak-U'lardan en az 4'er tane taşıyacak.

  • Botun üretiminde, içinde karbon, kevlar ve cam lifleri bulunan özel kompozit bir malzeme kullanılıyor. Türkiye'nin kıyı güvenliği ve SAT komandolarının en kısa sürede intikali için Deniz Kuvvetleri bu hücumbotlardan 60'ın üzerinde satın aldı. Pakistan, Malezya, Gürcistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Mısır ve KKTC 'Kaan' sınıfı hücumbotları kullanan ülkeler arasında.

  • SOM Füzesi - Pil bataryasına kadar tamamını TÜBİTAK tarafından geliştirilen SOM füzesinin menzili 200 kilometreye ulaşıyor. Uçaktan, karadan ve denizden atış imkânına sahip olan SOM füzesi hedefi, GPS ile uydudan ve yer haritası ile buluyor. Testleri tamamlarak seri üretime geçen füzeler Türk Silahlı Kuvvetleri'nin envanterine girdi. * SOM füzesinin menzilinin 500 kilometreye çıkarılması için de çalışmalar devam ediyor.

  • ROKETSAN UMTAS - TANKSAVAR FÜZE SİSTEMİ - UMTAS öncelikli olarak taarruz helikopterlerinden kullanım için geliştirilen bir tanksavar füze sistemidir. Üzerinde barındırdığı yüksek teknoloji ile modern savaş alanındaki tüm zırhlı tehditlere karşı etkilidir.

  • Taktik Özellikler :-Gündüz-gece ve tüm hava koşullarında görev yapabilme özelliği-At-Unut ve At-Güncelle kullanım modları-Hedef güncelleme yeteneğinin sunduğu esneklik ile;Sutre arkasından atışSutre arkasından gizlenmiş hedeflere atışHassas vuruş noktası ayarlayabilmeVuruş etkinliği değerlendirme imkanı-Sabit ve hareketli hedeflere karşı kullanım-Geniş açısal fırlatma zarfı ile platform doğrultusu dışındaki hedeflere etkinlik-Sıvı yakıt yangını ve kurşun çarpmasına duyarsız mühimmat özelliğiUMTAS helikopter platformlarının yanısıra diğer hava,kara ve deniz platformlarından kullanıma uygun özellikte bir sistemdir.

  • T129 ATAK HELİKOPTERİ - AgustaWestland tasarımı A129 gövdesinin, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ihtiyaçlarına uygun şekilde; motor, aktarma organları ve kuyruk pallerinin değiştirilmesine ilave olarak milli aviyonik ve silah sistemleri ile teçhiz edilmesi sonucu ortaya çıkan T129, halen dünyada kendi sınıfındaki en etkin taarruz helikopteri olma ünvanını elinde tutmaktadır. TUSAŞ tesislerinde üretimi tamamlanan ilk T129 A prototipi ilk uçuşunu 17 Ağustos 2011'de gerçekleştirmiştir. İtalya'da üç adet ve Türkiye'de iki adet prototip ile devam eden test ve kalifikasyon faaliyetleri kapsamında kalifikasyon tamamlanana kadar toplam 750 saate yakın uçuş gerçekleştirilmesi planlamıştır.

  • ATAK Pilotlarının harbe hazır hale gelmesi için hayati önem taşıyan Entegre Eğitim Sistemi Projesi de TUSAŞ Ana Yükleniciliğinde gerçekleştirilecek. Böylelikle, T129 Helikopterlerinin envantere girmesiyle beraber, pilot eğitimleri daha maliyet etkin şekilde verilebilecek. TUSAŞ'ın Ana Yüklenici olarak belirlenmesi, ATAK Programı'nda yalnızca TUSAŞ'ın oluşturduğu bazı kritik bilgilerin doğrudan simülatörlerde kullanılmasını mümkün kılıyor. Bu durum kritik bilgilerin gizliliğinin korunması açısından önemli bir avantaj sağlıyor.

  • BORA-12 - BORA-12 (JNG-90) Keskin Nişancı Tüfeği, Jandarma Genel Komutanlığı ve MKE'nin ortaklığıyla geliştirilmiş yüzde 100 Türk yapımı bir keskin nişancı silahıdır. MKE'nin Kırıkkale tesislerinde tasarımı ve üretimi gerçekleşen Bora-12 7,62mm çapında 1200 metre etki mesafesine sahip bir keskin nişancı tüfeğidir.

  • Uluslararası keskin nişancı tüfeği yarışmasında gündüz ve gece atışlarında tam başarı sağlayarak rakiplerini açık ara farkla geride bırakmıştır. Tüfeğin özellikleri arasında, diğer keskin nişancı tüfeklerinde olmayan dipçik boy mesafe ayarı, kaynak (elmacık kemiği - tüfek temas noktası) bölgesi yükseklik ayarı, tetik ve kabza arası mesafe ayarı özelliklerine sahiptir.

  • T-155 FIRTINA OBÜSÜ - Türkiye'nin kendi ürettiği ilk topçu sistemi olan T-155 Fırtına obüsü, F-16 savaş uçaklarından sonra en etkili silahların başında geliyor. Fırtına, hareket halindeyken 30 saniye içinde atış görevine hazır olabiliyor. 1 dakika içinde 6 top atışı gerçekleştirebilen Fırtına, atış görevinin tamamlanmasının ardından 30 saniye içinde mevzi değiştirebiliyor ve böylece düşmanın karşı ateşine maruz kalma riskini minimum düzeye indiriyor.

  • Fırtına'nın ASELSAN tarafından geliştirilen özgün atış kontrol sisteminin en önemli özelliği, 8-25 kilometre arası mesafelere yapılan atışlarda farklı namlu açılarından ardarda atılan üç merminin, hedefe aynı anda ulaşması ile üç obüsün atış gücünü tek başına karşılayabilmesidir.

  • ALTAY MİLLİ TANK - Koç Grubu'na bağlı Otokar'ın ana yüklenicisi olduğu projeye 2007 yılında başlandı. Üçüncü nesil ana muharebe tankı olarak geliştirilen Altay, ismini Kurtuluş Savaşı'nda 5. Süvari Kolordusu'nu komuta eden Fahrettin Altay'dan almıştır. Altay projesinin teknik destek sağlayıcısı Güney Kore'nin Rotem firmasıdır. "Altay" olarak adlandırılan tankın tasarım, geliştirme, prototip imalatı, test ve sertifikasyon aşamalarının tamamlanması için 500 milyon dolar mali kaynak ayrılmıştır.

  • AKYA MİLLİ TORPİDO - Türk Deniz Kuvvetleri Araştırma Merkezi Komutanlığı (ARMERKOM) sorumluğunda Güney Kore desteğiyle AKYA adı verilen 553 mm standart çaplı yeni tip ağır torpido üretildi. Projede torpidonun harp başlığı hususunda ROKETSAN, TÜBİTAK ise sonar bölümlerinde sorumluluk aldı.

  • MİLGEM MİLLİ GEMİ - "Milli" ve "Gemi" kelimelerinin kısaltılmasından türetilen Milgem projesiyle milli imkânlarla modern muharip gemi üretilmesi amaçlandı. Geminin tamamen özgün ön dizaynı 2004 yılında tamamlandı ve geminin ilk kaynağı 26 Temmuz 2005 tarihinde İstanbul Tersanesi Komutanlığında atılarak geminin inşa sürecine geçildi. 27 Eylül 2008'de Preveze Deniz Muharebesinin 470nci yıldönümü ve Deniz Kuvvetleri Gününde ilk yerli gemimiz olan Heybeliada (F-511) denize indirildi.

  • 02 Kasım 2010 tarihinden itibaren deniz seyirlerine başlanarak performans kontrolleri yapıldı. Milgem projesinin ikinci gemisi olan Büyükada (F-512)'nın tekne inşası da İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda devam etmektedir. 99 metre boyundaki geminin, azami genişliği ise 14.40 metreyi buluyor.

  • ANKA İNSANSIZ HAVA ARACI - Adını efsanevi masal kuşu Zümrüd-ü Anka kuşundan alan insansız hava aracı Türk havacılık şirleti TAI (Turkish Aerospace Industries) tarafından üretildi. Test uçuşundan da başarıyla çıkan Anka, 17,3 metre kanat açıklığı, 8 metre boy ve bin 600 kilo kalkış ağırlığıyla kendi sınıfının en üst kapasiteli uçakları arasında yer alıyor.

  • Anka, 155 beygirlik dizel motor ile 24 saat havada kalacak ve benzerlerinden daha fazla yük taşıyacak. Gündüz ve gece keşif, gözetleme ve hedef tespiti yeteneklerinin en gelişmişlerine sahip uçak otomatik olarak inip kalkabilecek.7 bine yakın parçadan oluşan ve büyük oranda karbon kompozit malzemeden imal edilen uçağın gövde ve kanatları ile radar görünürlüğünün düşük olmasına özen gösterildi. Anka'nın 23 bin feet irtifaya çıkıp 18 saat havada kalması hedefleniyor.

  • 7 bine yakın parçadan oluşan ve büyük oranda karbon kompozit malzemeden imal edilen uçağın gövde ve kanatları ile radar görünürlüğünün düşük olmasına özen gösterildi. Anka'nın 23 bin feet irtifaya çıkıp 18 saat havada kalması hedefleniyor.

  • ATMACA MİLLİ GEMİSAVAR - Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacı için geliştirilen gemisavar füze sisteminin ismi Atmaca olarak belirlendi. 8o milyon euro değerindeki sözleşmenin imzalanması ile prototip geliştirme çalışmalarına başlandı. Roketsan ana yükleniciliğinde sürdürülen projede füzelerde kullanılacak RF arayıcı başlık Aselsan sorumluluğunda geliştiriliyor.

  • ARMA ZIRHLI MUHARABE ARACI - Otokar'ın ürettiği Arma 8x8 isimli zırhlı muharebe aracı karanlıkta, siste, dumanda hiçbir ışık yakmadan termal kamera ile yolu ve etrafı görme ve ilerleme imkanı sağlayacak. Aracın Amfibi kit sayesinde hiçbir ön hazırlık yapmadan suda yüzebilmesi ve suda saatte 8 kilometre hız yapabilecek. Sürücü ve komutan dahil 12 personel ve 24 ton azami yük taşıyabilen araç, 450 beygir gücünde motora ve 7 ileri 1 geri vitese sahip bulunuyor. Araç, 1 depo yakıtla 750 kilometre yol alabilecek.

  • BMC KİRPİ - BMC tarafından Kirpi ismiyle üretilen mayına karşı korumalı 2,5, 5 ve 10 tonluk taktik tekerlekli araçlar yüzde 70'i yerli imkanlarla üretildi. Zırhlı araçlar bir depo benzinle 800 kilometre yol katederken lastikleri patlasa bile tekrar şişerek 40 kilometre gidebiliyor. Kirpi'nin Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine katılmasıyla birlikte terör örgütünün mayınlı saldırılarından güvenlik güçleri kurtarıldı. PKK'nın kabusu olan araçlar, askerlerin güvenli bir şekilde sevk edilmesine imkan sağladı.

  • COBRA - ZIRHLI TEKERLEKLİ ARAÇ - Otokar Cobra, Otokar'ın araştırma ve geliştirme ekibi tarafından silahlı kuvvetlerin zırhlı tekerlekli araç (ACV) ihtiyacı doğrultusunda geliştirildi. 9 personel taşıma kapasiteli lastik tekerlekli 4x4 Cobra Zırhlı Aracı değişik tiplerde üretilmektedir. Aracın aynı zamanda amfibik versiyonu da bulunmaktadır.

  • GÖKTÜRK MİLLİ KEŞİF UYDUSU - Göktürk keşif ve gözetleme uydusu, özellikle Avrupa, Kafkaslar ve Ortadoğu'da askeri istihbarat amaçlı yüksek çözünürlüklü görüntü alınmasını sağlayacak. Uydu, Türkiye'nin terörle mücadelede elini güçlendirecek. Uydu için 2009 yılında İtalyan Telespazio şirketiyle sözleşme imzalandı. İtalyan şirket, Fransız savunma şirketi Thales'le birlikte projeyi yürütüyor. Projenin Türk ortakları ise Aselsan, TÜBİTAK, Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü.

  • GÖZCÜ MİNİ İNSANSIZ HAVA ARACI - Gözcü Mini İHA, Türkiye'nin Baykar Makine Sanayii ve Kale KALIP firması tarafından üretilen insansız hava aracı. Mini İHA, Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından hava keşif ve haber alma görevlerinde kullanılması için tasarlandı. Şu an TSK tarafından sahada kullanılmaktadır. Elle fırlatılarak uçurulan Gözcü, saatte 55 kilometre hıza ulaşabiliyor.

  • HÜRKUŞ EĞİTİM UÇAĞI - TAI tarafından tasarımı yapılan yerli uçağımız Hürkuş, orta-seviye eğitim için hava kuvvetlerinde kullanılacak. Yurtdışına da satılması hedeflenen ve isminin ünlü havacımız Vecihi Hürkuş'tan alan uçak, gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti ile öğretmen ve öğrenci pilotun arka arkaya oturduğu, tek turboprop motorlu bir konfigürasyona sahip olacak.

  • İDA(İNSANSIZ DENİZ ARACI) - Global Teknik A.Ş. mühendisleri, TÜBİTAK'ın da desteğiyle yaklaşık 3 milyon dolara 30 knot hız yapabilen, uydu vasıtasıyla dünyanın her tarafından sevk ve idare edilebilecek, üzerine radar, sonar, su altı kamerası, robot kolları, hafif makineli tüfek sistemleri gibi cihazların monte edilebileceği insansız deniz aracı (İDA) ortaya çıkardılar. 4 metre uzunluğundaki İDA, Dünyada ABD ve İsrail'in öne çıktığı alanda Türkiye'nin iddialı bir şekilde yer almasına imkan sağlayacak.

  • KASIRGA TR-300 FÜZE - WS-1 roket sistemi Üzerine şekillenen 302mm çapındaki Kasırga roketi; fren halkası takılı olarak 80km, fren halkası takılı olmadan 100km menzile ulaşabilmektedir.

  • MPT - 3 ayrı ekipte 40 uzmanın 2 yıllık çalışması sonucunda, TSK'nin istediği özellikleri taşıyan, yurtdışında da pazar bulabilecek modern bir tüfek üretildi. Modern Piyade Tüfeği'nde de M-16 mekanizmasından türetilerek özgünleştirilen bir sistem kullanılıyor. 4.3 kilogram ağırlığında, mermi çapı 7.62 mm, boyu 88 cm, şarjörü 20 mermi kapasiteli MPT'nin etkili atış menzili 400 metreyi buluyor.

  • PARS ZIRHLI MUHAREBE ARACI - Pars 8x8 ismi verilen yeni nesil tekerlekli zırhlı aracın Pars 6x6 modeli de üretildi. Aracın motoru ön yerine ortaya yerleştirilerek yük dağılımı konusunda büyük avantaj sağlandı. Ön ve arkasında kameraların yer aldığı aracın görüş açısı benzer araçlara göre oldukça geniş tutuldu.

  • TÜBİTAK AKILLI BOMBA - Uçaktan atılan bombalara güdüm yeteneği kazandıran (HGK) geliştirilerek 2000 lb Mk-84 genel maksat bombalarını akıllı bombalara dönüştürüyor.

  • F-16 - İlk Türk yapımı F-16C uçağının Ekim 1987'de teslim edildiği Hava Kuvvetleri Komutanlığında yapılan planlamaya uygun olarak 4'üncü, 6'ncı, 9'uncu, 8'inci ve 5'inci ana jet üs komutanlıklarının F-16 uçakları ile modernizasyonu gerçekleştiriliyor.

  • Komutanlık envanterinde yaklaşık 240 adet F-16C/D uçak bulunuyor.

  • F-4E/2020 - "Barış Elması" projesi kapsamında ilk siparişi gerçekleştirilen ve envantere 30 Ağustos 1974'de giren F-4E/2020 uçağından 47 adet yer alıyor.

  • Bu uçaklar, 2020 yılına kadar peyder pey envanterden çıkartılacak.

  • F/RF-4E - Keşif görevlerinde kullanılan F/RF-4E uçağından 8 adet bulunuyor. Bu uçaklar da Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Akın Öztürk'ün Malatya'da yapacağı duyurulan "jübile uçuşu" ile tarihteki yerini alacak.

  • NF-5A 2000 - Hava Kuvvetleri Komutanlığında ayrıca 10 adet NF-5A 2000 ve 6 adet NF-5B 2000 uçağı görev yapıyor.

  • NF-5 2000 - Türk Yıldızları akrobasi timi ise 2010'dan itibaren modernize edilen NF-5 2000 uçakları ile gösterilerini gerçekleştiriyor.

  • T-41D - Hava Kuvvetleri Komutanlığında 25 adet T-41D bulunuyor.

  • T-38 ARI - Hava Kuvvetleri Komutanlığında jet motorlu eğitim uçağı olan T-38 ARI uçağından 68 adet bulunuyor.

  • SF-260D - Başlangıç uçuş eğitim uçağı olan SF-260D'den 35 adet yer alıyor.

  • Temel eğitim uçuşlarında kullanılan KT-1T'den 40 adet bulunuyor.

  • C-160 - Hava Kuvvetleri'nde C-160 uçaklarından 11 adet var.

  • C130/B - Hava Kuvvetleri'nde "Herkül" lakaplı C-130E/B nakliye uçağından 19 adet görev alıyor.

  • C-130/E - Hava Kuvvetleri'nde "Herkül" lakaplı C-130E/B nakliye uçağından 19 adet görev alıyor.

  • CN-235 - Kargo, yolcu, ve ambulans uçağı maksatlı kullanılan CN-235'ten 50 adet bulunuyor.

  • Citation 2 - Elekronik kalibrasyon uçağı Citation 2'den 2, Cication 7 tipi uçaktan da 2 adet yer alıyor.

  • Cication 7 - Elekronik kalibrasyon uçağı Citation 2'den 2, Cication 7 tipi uçaktan da 2 adet yer alıyor.

  • G550 - Türk Hava Kuvvetlerinde Gulfstream 4, G550 tipi uçaklar da bulunuyor.

  • KC-135R - Türk Hava Kuvvetlerinde, 7 adet KC-135R tanker uçağı görev yapıyor.

  • KC-135R - Türk Hava Kuvvetlerinde, 7 adet KC-135R tanker uçağı görev yapıyor.

  • KC-135R - Türk Hava Kuvvetlerinde, 7 adet KC-135R tanker uçağı görev yapıyor.

  • Cougar - 20 adet Cougar helikopter bulunuyor.

  • Hava Kuvvetleri'nde 11 adet UH-1H tipi helikopter de yer alıyor.

  • A-400M - Hava Kuvvetleri Komutanlığının envanterine yeni giren uçakların arasında ise havadan ihbar ve kontrol uçağı ile A-400M Atlas uçağı yer alıyor.

  • Boeing 737 AEW&C - Boeing firması tarafından üretilen Boeing 737 AEW&C uçağı, elektronik taramalı, dost-düşman ayrımı yapabilen radar içeren havadan ihbar ve kontrol uçağından, Barış Kartalı projesi kapsamında 3 adet envantere girdi.