• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
8
Yeniakit Publisher
Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan ve Romanya anlaştı! Türkiye maalesef denklem dışı kaldı

Ömer Gülhan Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan ve Romanya anlaştı! Türkiye maalesef denklem dışı kaldı

Rus basını, 'Doğu-Batı demiryolu denkleminde Türkiye yok, yeni koridor resmileşti' başlıklı bir haber yayımladı. Türkiye'nin demiyolu taşımacılığında büyük bir kan kaybı yaşayacağı ifade edildi.

#1
Foto - Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan ve Romanya anlaştı! Türkiye maalesef denklem dışı kaldı

X'ten Hermes'in Rus basınından aktardığı habere göre, Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan ve Romanya, "Karadeniz - Hazar Denizi" adıyla yeni bir uluslararası taşımacılık koridoru kurma konusunda anlaşmaya vardı.

#2
Foto - Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan ve Romanya anlaştı! Türkiye maalesef denklem dışı kaldı

Söz konusu koridorun kuruluş ve işletilmesine ilişkin anlaşma dört ülke hükümetleri tarafından imzalandı.

#3
Foto - Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan ve Romanya anlaştı! Türkiye maalesef denklem dışı kaldı

Yeni hat, Orta Asya'dan Hazar geçişli yüklerin Azerbaycan ve Gürcistan üzerinden Karadeniz limanlarına, oradan da Romanya hattıyla (Batum-Köstence) Avrupa'ya ulaştırılmasını hedefliyor. Bu çerçevede, Doğu-Batı yönlü demiryolu ve kombine taşımacılıkta Türkiye yer almıyor.

#4
Foto - Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan ve Romanya anlaştı! Türkiye maalesef denklem dışı kaldı

Gürcü tarafı ayrıca Türkmenistan gazının kendi toprakları üzerinden taşınmasına açık olduklarını bildirdi. Bu gelişme, Türkiye'nin Doğu-Batı demiryolu yük taşımacılığında uzun süredir fiilen denklem dışında kaldığını teyit ediyor.

#5
Foto - Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan ve Romanya anlaştı! Türkiye maalesef denklem dışı kaldı

Demiryolu yük kapasitesi, hat standardizasyonu, sınır geçiş süreleri ve liman-demiryolu entegrasyonu alanlarında gerekli geliştirme ve yatırımların zamanında yapılmaması, Türkiye’yi alternatif koridorların dışında bırakan yapısal bir sonuca dönüştü.

#6
Foto - Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan ve Romanya anlaştı! Türkiye maalesef denklem dışı kaldı

Haritanın da açık biçimde gösterdiği üzere, Çin-Avrupa hattında Kazakistan üzerinden uzanan bir koridor zaten uzun süredir mevcuttu. Yeni "Karadeniz - Hazar Denizi" girişimi ise bu hattın ötesine geçerek, Türkmenistan üzerinden daha kısa ve daha doğrudan bir güzergahı kurumsallaştırmayı hedefliyor.

#7
Foto - Azerbaycan, Gürcistan, Türkmenistan ve Romanya anlaştı! Türkiye maalesef denklem dışı kaldı

Böylece Türkiye yalnızca bu yeni rota dışında kalmıyor, aynı zamanda Orta Koridorun en önemli ayağı olan demiryolu taşımacılığındaki ağırlığını da kaybetme riskiyle karşı karşıya kalıyor.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23