Avcı: “Çocukları test cenderesinden ve çoktan seçmeli sistemden kurtaracağız”
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Seviye Belirleme Sınavı’nda (SBS) yapılması planlanan değişikliğe ilişkin, “Çocukları test cenderesinden, çoktan seçmeli sistemden kurtaracak yeni bir sistem üzerinde çalışıyoruz. Açık uçlu sorularla yürüyen bir seçme daha s
ANKARA-
Türk Eğitim Derneği’nin (TED) Uluslararası Eğitim Forumu’nun üçüncüsü, “Eğitim Siyaseti Nedir” başlığı altında TED Ankara Koleji’nde yapıldı.
Forumda konuşan Milli Eğitim Bakanı Avcı, dün (önceki gün) 25. Avrupa Konseyi Eğitim Bakanları Konferansı dolayısıyla Finlandiya’da olduğunu, bu nedenle forumun açılışına katılamadığını hatırlattı.
Helsinki’de, eğitim siyasetini konuştuklarını belirten Avcı, sürdürülebilir bir toplumsal ve ekonomik kalkınma için eğitimin tüm taraflarının katılımıyla yönetimin ve eğitimin kalitesinin nasıl geliştirilebileceğini, hiçbir bireyi dışlamadan her bir bireyin kaliteli bir eğitime erişiminin sağlanması için stratejilerin neler olabileceğini tartıştıklarını anlattı.
Eğitim siyasetiyle, temelde eğitim için kaynakların nasıl ve nereden sağlanacağının, sistemin yapısının ve işleyişinin nasıl düzenleneceğinin belirlediğine dikkati çeken Avcı, bununla, eğitim hizmetlerinden kimin ne kadar ve nasıl yararlanacağını da tespit edildiğini söyledi.
Avcı, eğitim siyasetinin, bir kanunla, bir yönetmelikle, bazen bütçe düzenlemeleri ya da çeşitli yönetsel kararlarla ifade edilebildiğini kaydetti.
Veriye dayalı eğitim siyasetinin, bakanlık olarak içlerine kapanıp yapacakları bir siyaset olmadığına işaret eden Milli Eğitim Bakanı Avcı, bu siyasette, bilim insanlarıyla, eğitim öğretim kurumlarıyla ve sivil tolum örgütleriyle danışma, paylaşma ve birlikte çalışmayla soruların cevaplarını aradıklarını dile getirdi.
Avcı, konuşmasının ardından forumun oturumunda katılımcıların, Seviye Belirleme Sınavı’na (SBS) ilişkin sorusu üzerine, böyle kapsamlı bir değişikliği bir yıla sığdırmanın mümkün olmadığını söyledi.
Çocukların 4 yılda ders içi ve ders dışı birçok faaliyet yaptığı bilgisini veren Avcı, bu performanslarını, başarılarını ders dışı etkinliklere dahil etmeye yönelik bir sistem planladıklarını kaydetti.
Şu anda geriye dönük performans değerlendirmesi yapılmasının mümkün olmadığını vurgulayan Bakan Avcı, “Çocukları test cenderesinden, çoktan seçmeli sistemden kurtaracak yeni bir sistem üzerinde çalışıyoruz. Açık uçlu sorularla yürüyen bir seçme daha sağlıklı olur diye düşünüyoruz. Ancak çalışmalarımız devam ediyor” dedi.