• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
8
Yeniakit Publisher
Kamuoyu 'oyalıyorlar mı?' diye sormaya başladı: Çinliler Türkiye'de beklenirken Macaristan'da harekete geçti

Haber Merkezi Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
Kamuoyu 'oyalıyorlar mı?' diye sormaya başladı: Çinliler Türkiye'de beklenirken Macaristan'da harekete geçti

Türkiye yatırımı çok yavaş bir şekilde ilerleyen BYD'den çok konuşulacak Macaristan hamlesi geldi. İşte tüm detaylar...

#1
Foto - Kamuoyu 'oyalıyorlar mı?' diye sormaya başladı: Çinliler Türkiye'de beklenirken Macaristan'da harekete geçti

Patronlar Dünyası'nda yer alan habere göre, Business Insider’ın Planet Images uydu fotoğraflarına dayandırdığı analizine göre, BYD’nin Macaristan'daki Szeged kentinin dışındaki 300 hektarlık fabrikası kısa sürede ciddi ilerleme kaydetti.

#2
Foto - Kamuoyu 'oyalıyorlar mı?' diye sormaya başladı: Çinliler Türkiye'de beklenirken Macaristan'da harekete geçti

4.5 milyar dolarlık tesisin yıllık 200 bin araç kapasitesine ulaşması ve ilk aracın yıl sonunda banttan inmesi bekleniyor.

#3
Foto - Kamuoyu 'oyalıyorlar mı?' diye sormaya başladı: Çinliler Türkiye'de beklenirken Macaristan'da harekete geçti

BYD, Tesla’yı Avrupa’da zora sokan 17% gümrük vergisini bertaraf etmek ve kıtada doğrudan üretim yapabilmek için Macaristan’daki bu tesise büyük önem veriyor. Üstelik bu fabrika, şirketin Avrupa’daki ilk üretim üssü olma özelliği taşıyor. BYD aynı zamanda Türkiye’de ikinci bir fabrika kurmayı planladığını da resmen duyurmuştu.

#4
Foto - Kamuoyu 'oyalıyorlar mı?' diye sormaya başladı: Çinliler Türkiye'de beklenirken Macaristan'da harekete geçti

Türkiye’deki tablo ise oldukça farklı. BYD, Manisa’da yıllık 150 bin araç kapasiteli bir elektrikli ve hibrit araç fabrikası kuracağını Temmuz 2024’te duyurmuştu. Ancak aradan geçen bir yıl içinde sahada kayda değer bir ilerleme görülmedi. Sahadan aktarılan bilgilere göre şantiye alanında hiçbir ağır makine çalışmıyor. Aynı zamanda haziranda duran faaliyetler 3 aydır yeniden başlamadı. Devasa sahada yalnızca iki elektrik trafosu bulunuyor.

#5
Foto - Kamuoyu 'oyalıyorlar mı?' diye sormaya başladı: Çinliler Türkiye'de beklenirken Macaristan'da harekete geçti

OSD Başkanı Cengiz Eroldu da bu duruma dikkat çekerek, “BYD yatırımı açıkladıktan sonra bir yıl geçti, Manisa’da hâlâ faaliyet yok. Bunun cevabını kendilerinin vermesi lazım.” demişti.

#6
Foto - Kamuoyu 'oyalıyorlar mı?' diye sormaya başladı: Çinliler Türkiye'de beklenirken Macaristan'da harekete geçti

BYD Başkan Yardımcısı Stella Li, 5 Kasım’da Avrupa basınına Türkiye’de üretilecek ilk modelleri açıkladı: -BYD Seal U DM-i -Atto 3’ün DM-i versiyonu Yani BYD Türkiye’de hangi araçların üretileceğini anlatıyor, fakat üretimin yapılacağı fabrikanın inşaatına başlamış değil.

#7
Foto - Kamuoyu 'oyalıyorlar mı?' diye sormaya başladı: Çinliler Türkiye'de beklenirken Macaristan'da harekete geçti

CNBC-e’ye konuşan resmî kaynaklar ise BYD ve Chery yatırımlarının planlandığı şekilde sürdüğünü savunuyor. Ancak sahadaki görüntüler ile şirket açıklamaları arasındaki fark tartışma yaratmaya devam ediyor.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23