• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Ziya Selçuk kimdir?

66'ncı hükümet kabinesinde Milli Eğitim Bakanı olarak atanan Ziya Selçuk kimdir?

Ziya Selçuk

Ziya Selçuk, 1 Mayıs 1961'de Ankara'da doğdu.

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nden mezun olan Ziya Selçuk, aynı üniversitede yüksek lisansını gelişim psikolojisi alanında yaptı.

1989 yılında Hacettepe Üniversitesi'nde psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanında doktorasını tamamlayan Ziya Selçuk, daha sonra 20 yıl boyunca öğretim üyeliğini görevini yürüteceği Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde doçentlik ve profesörlük unvanlarını aldı.

Türkiye Zeka Vakfı Yönetim Kurulu üyesi ve TÜBİTAK Grup Yürütme Komitesi üyeliği görevlerinde bulunan Ziya Selçuk, TED Üniversitesi'nin kuruluşunda öncülük etmesinin yanı sıra çok sayıda özel eğitim-öğretim kurumunun kuruluşunu da üstlenmiştir. Kuruluşunda etkin rol oynadığı TED Üniversitesi'nin Mütevelli Heyeti Başkan Yardımcısı görevini de üstlenmiştir.

2003-2008 yılları arasında Talim Terbiye Kurulu başkanlığı görevinde bulunan Ziya SelçukMillî Eğitim Bakanlığı'nın müfredat reformu sürecini de başarıyla yürütmüştür.

Türkiye'nin Avrupa Birliği üyelik müzakereleri kapsamında yer alan otuz beş başlıktan birisi olan "bilim ve eğitim" başlığının görüşmelerinde Türkiye'yi temsil etti.

İnsan ilişkileri, gelişim, öğrenme, çocuklarda dikkat eksikliği, rehberlik uygulamaları gibi alanlarda çok sayıda kitabı, hakemli dergilerde basılmış makaleleri bulunan ve İngilizce bilen Ziya Selçuk, evli ve üç çocuk babasıdır.

Türkiye Başkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın açıkladığı 66'ncı hükümet kabinesinde yer alan Ziya Selçuk, 10 Temmuz 2018 tarihinde Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı görevine atanmıştır.

Ziya Selçuk, gerçekleşen atama ile birlikte Cumhurbaşkanı hükumet sisteminin ilk Milli Eğitim Bakanı olmuştur.

 

ESERLERİ:

·İnsan İlişkilerinde Kendini Açma. Vadi Yayıncılık, Ankara, 1995.

·Gelişim ve Öğrenme. Nobel yayıncılık. Ankara, 1998

·Okul Deneyimi ve Uygulama. Nobel Yayıncılık. Ankara: 1998

·Dikkat Eksikliği ve Hiperaktif Çocuklar. Pegem, Ankara 2000

·Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları. Pegem. Ankara. 2000.

KİTAPTA BÖLÜMLER

·İlköğretimde Rehberlik. Nobel Yayıncılık. Ankara 1999.(Bağımsız bölüm)

·Çocuklarımız İçin Eğitim Sohbetleri. Pegem Yayıncılık. Ankara 2001. (Bağımsız bölüm)

ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE TAM METNİ BASILMIŞ MAKALELER

Çocuk İstismarı ve İhmali. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 1988, Sayı 2.

Eğitimde Sınavın Yeri ve İlgili Görüşler. Milli Eğitim. 1988, Sayı 73, s.46

Sınav Kaygısı. Eğitim ve Bilim, 1987, Sayı 66, s.35

İlkokulda Matematik Öğretimi. S.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı II.

Eğitimde Bilgisayar Kullanımı. Çağdaş Eğitim. Mart 1989, Sayı 142, s.26.

Öğrenme ve Öğretme Sürecinin Etkililiğini Arttırmada Öğrenme Stratejilerinin Kullanılması: Genel Bir İnceleme. Eğitim. 1992, Sayı 1. (G.Ü. Araştırma Görevlisi B. Öztürk ile birlikte.)

Psikolojik Yardım İlişkilerinde İnformel Kaynaklar: Güzin Abla Örnek olayı. Eğitim. 1992, Sayı 2.

Çocuk Korkularıyla İlgili Danışma Yaklaşımları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 4. Ankara , 1995.

“Bir Eğitim ve Rehberlik Sorunu: Okullarda Kopya Çekme”. Eğitim Yönetimi. Sayı 3. Ankara , 1995.

10-16 Yaş Çocukların Merak Ettikleri Cinsel Konulara İlişkin Bir Araştırma. (Özet). Eğitim, Sayı 7, 90-96, 1994

“ Zorunlu Öğretim Üzerine” Türk Yurdu. C.17. s.123.

“Örnek Bir Oriyantasyon Programı”. Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı 5, 443

KONGRELER

·Psikolojik Yardım Hizmetleri ve Kültürel Sorunlar. V. Ulusal Psikoloji Kongresi. 14-16 Eylül 1988, İzmir.

·“Orta öğretimde Yöneltme” Türk Ocakları Genel Merkezi. 6. Milli Eğitim Sempozyumu. 4-5 Ekim1996. Kütahya.

·“Değerlendirmede Test Dışı Teknikler” Dördüncü Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. İlköğretimde Rehberlik Paneli. 1-3 Eylül 1997. Ankara.

·“İlköğretime Öğretmen Yetiştirme”. Türk Eğitim Derneği. Sekiz Yıllık Zorunlu Öğretim ve Sorunları 11-12 Aralık 1997. Ankara.

·“Öğrencilerin Okula Ait Olma Duyguları İle Okul İçinde Gösterdikleri

·Davranış Problemleri Arasındaki İlişki” 5. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Ankara,1999. (ortak)

·“İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Davranışları” 5. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Ankara,1999.

·“Çoklu Zeka Kuramı”. Öğrenmeyi Öğrenme Toplantısı. İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi. Çocuk Sağlığı Enstitüsü. 7-8 Nisan 2000.

·“Zihniyet Sorunu” Gençlik Sorunları Paneli. Gazi Üniversitesi Gençlik Şöleni. 20-24 Mayıs 1996.

·“Öğrenci Gereksinimlerinin Saptanmasına İlişkin Bir Ölçek Geliştirme ve “İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Gereksinim Analizi Çalışması”. IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 27-30 Eylül 2000. Erzurum. (Nedret Güner ile birlikte)

·Güncel Eğitimin Planlanması. İstanbul Üniversitesi Çocuk Kardiyoloji Toplantısı. 8 Aralık 2000

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23