• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Boyun ağrısı egzersizleri! Boyun egzersizleri resimli

Boyun egzersizleri, boyun egzersizleri resimli, boyun fıtığı egzersizleri, boyun düzleşmesi egzersizleri, boyun kireçlenmesi egzersizleri vatandaşlar tarafından merak ediliyor. Boyun ağrısı çeken vatandaşlar ortopedi ya da fizik tedavi bölümünden randevu alarak doktora muayene olurlar. Doktor muayene sonucunda ilaçla birlikte boyun egzersizleri de verir. İşte boyun egzersizleri.

Yeniakit Publisher
2020-11-05 09:52:00 - 2020-11-05 10:21:26
Boyun ağrısı egzersizleri! Boyun egzersizleri resimli

Boyun egzersizleri, boynu ağrıyanlar tarafından internet ortamında sorgulanmakta. Fizik tedavi bölümüne giden hastalara doktor, muayene sonucunda bazı boyun egzersizleri önermekte. Vatandaşlara verilen bu egzersizler dikkatli bir şekilde yapılması durumunda tedavide olumlu sonuçlara ulaşılabilmekte. Peki nedir bu boyun egzersizleri.

Başlangıç pozisyonu (Nötral pozisyon): Boyun egzersizleri arasında boynun düz pozisyonda tutulması önemlidir. Bu nedenle önce nötral pozisyon denilen pozisyon oluşturulur. Bu amaçla baş, boyun düz hale gelene kadar arkaya çekilir, bu sırada yüz tam karşıya bakılmalıdır. Egzersizler bu pozisyon korunarak yapılır.

Kas güçlendirme egzersizleri: a) başı öne eğme direnç: Eller alına konur. Baş öne doğru itilmeye çalışılırken eller ile direnç verilerek engellenir. 10’a kadar sayılır ve bırakılır. Hareket 3 defa tekrarlanır.

B) Başı arkaya. Eğmeye direnç: Eller başın arkasına konur. Baş arkaya doğru itilmeye çalışılırken eller ile direnç veriler engellenir. 10’a kadar sayılır ve bırakılır. Hareket 3 defa tekrarlanır.

C) Başı yana eğeye direnç: Sağ el,  başın sağ tarafına konur. Baş sağa doğru itilmeye çalışılırken sağ el ile direnç verilerek engellenir. 10’a kadar sayılır ve bırakılı. Hareket 3 defa tekrarlanır. Aynı hareket sol el ile sola doğru tekrarlanır.

D) Başı döndürmeye direnç: Sağ el başın arka. Kısmına,  sol el şakağa konur. Sağ omzun üzerinden bakmaya gayret eder gibi elin direncine karşı baş sağa dönmeye zorlanır. Bu durumda 10’a kadar sayılır ve bırakılır. Hareket el değiştirerek aksi yönde tekrarlanır.

E) Omuz kavşağını güçlendire: Eller göğüs hizasında, burun hizasında ve baş üstünde birleştirilip, birbirine doğru itilir veya çekilir. Her hareket sırasında 10’a kadar sayılır ve hareket 3 defa tekrarlanır.

Boyun egzersizleri resimli

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23