• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Mehmet Ali Tekin
Mehmet Ali Tekin
TÜM YAZILARI
07 Aralık 2014

Osmanlıca Öğrenimi ve Koparılan Fırtınanın Arka Planı

Antalya’da düzenlenen 19. Milli Eğitim Şurası’nda, Osmanlı Türkçesi’nin liselerde zorunlu ders olarak okutulması, komisyonda oy çokluğu ile kabul edildi.

Bu haberin duyulmasıyla birlikte, bir yaygara koptu…

Laiklik elden gidiyor…

Cumhuriyet kazanımları terk ediliyor…

Saikleriyle bir gürûh, Osmanlıca öğrenimine karşı çıkıyor…

Bu gürûhun öncülüğünü yapan, Kanal D Ana Haberini sunan Cüneyt Özdemir, haberi Osmanlıca sundu: Haberimizi seyreyleyen müstakbel nesiller, Lisan-ı Osmani’yi anlayabilecekler… şeklinde dalga geçiyordu…

Bu gürûhun, aşırı tepkisinin altında yatan ana saik İslam…

Bu gürûh İslam dininin anlaşılmasına ve öğrenilmesine yol açabilecek her vesileye, şiddetle karşı çıkarlar… 

Bunların derdi İslam ile…

“Bizim devlet idaresindeki ana programımız CHP programıdır, bunun kapsadığı prensipler idarede siyasette bizi aydınlatıcı ana hatlardır; fakat bu prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutmamalıdır; biz ilhamlarımızı gökten ve gaibden değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz.”

“Türk milleti birçok asırlar, bir kelimesinin manasını bilmediği hâlde, Kuran’ı ezberlemekten beyni sulanmış hafızlara döndü.”

 “Türkler, Arapların dinini kabul etmeden evvel, büyük bir millet idi. Arapların dinini kabul ettikten sonra, millî rabıtalarını gevşetti, millî hislerini uyuşturdu.”

“Bu Arap fikri, ümmet kelimesi ile ifade olundu. Muhammed’in dinini kabul edenler, kendilerini unutmaya, hayatlarını Allah kelimesinin, her yerde yükseltilmesine hasretmeye mecburdurlar.”

Türkler, Anadolu’ya gelmeden önce, 10. yüzyılda İslam-Arap alfabesini kullanmaya başladılar…

Cumhuriyet döneminde, 1 Kasım 1928 tarihinde, 1353 sayılı “Yeni Türk harflerinin kabul ve tatbiki hakkında Kanun”un kabul edilmesiyle; 900 yıl boyunca kullanılan, İslam-Arap harfleri kaldırıldı…

Bu 900 yıllık birikimle nesillerin irtibatı bir gecede kesildi…

Şu anda milyonlarca insanımız ve özellikle de gençlerimiz; İstiklal Marşı’nın manasını anlamadan okumaktadır…

Şu anda bir istatistik yapılsa, insanımızın % 90’ı, İstiklal Marşı’nın manasını anlamadığı  ortaya çıkar… 

Harf değişikliğini yapanların asıl maksadının ne olduğu şimdilerde anlaşılmış bulunuyor…

Geçmişiyle böylesine irtibatı koparılmış, başka bir millet yeryüzünde var mı?...

Dedesinin konuştuğunu veya yazdığını anlamayan, kaç topluluk vardır yeryüzünde…

Osmanlı ve Selçuklu ile İslam toplumunun bir üyesi olan halkın, İslam’dan koparılması için elden ne geliyorsa yapıldı…

Hilafet kaldırıldı…

Harfler değiştirildi…

Şapka Devrimi yapıldı…

Bütün bu devrimlerin yapılmasının maksadını da gizlemediler…

“Harf devriminin tek amacı ve hatta en önemli amacı, okuma yazmanın yaygınlaşmasını sağlama değildir. Okur-yazar oranının düşük oluşunun yegâne sebebi, alfabenin öğrenilmesinin zor olması değildi. Uzun yıllar devlet, eğitim sorununa eğilmemiş, kütlesel eğitime önem vermemişti. Devrimin temel gayelerinden biri yeni nesillere geçmişin kapılarını kapamak, Arap-İslâm dünyası ile bağları koparmak ve dinin toplum üzerindeki etkisini zayıflatmaktı. Yeni nesiller, eski yazıyı öğrenemeyecekler, yeni yazı ile çıkan eserleri de biz denetleyecektik. Din eserleri eski yazıyla yazılmış olduğundan okunmayacak, dinin toplum üzerindeki etkisi azalacaktı.” 

(Kaynak: İ. İnönü. Hatıralar C. 2, s. 223)

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23