• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

YHT’nin tamamı yerli

Yeniakit Publisher
2013-03-30 20:15:00 - 2013-03-30 20:40:26
YHT’nin tamamı yerli

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman kısa süre içerisinde 15 ili hızlı tren hattı ile birbirine bağlayacaklarını söyledi. Ulaştırma Bakanlığı muhabirleriyle Eskişehir ve Konya’ya gezi düzenleyen Karaman, bu hattın tamamen yerli olduğunu belirtti. Karaman İs

RAMAZAN ALKAN / ANKARA
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, Eskişehir-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının 29 Ekim tarihinde açılacağını söyledi. Karaman 23 Mart tarihinde Başbakan Erdoğan’ın açmış olduğu Eskişehir-Konya YHT hattının tanıtımı için Ulaştırma Bakanlığı muhabirleriyle Eskişehir ve Konya’ya YHT ile bir gezi düzenledi. Karaman, Eskişehir-Konya YHT hattında gazetecilerin sorularını cevaplarken kısa zaman içerisinde 15 ili YHT ile birbirine bağlayacaklarını belirtti.
15 İL YHT İLE BAĞLANACAK
Gazetecilerle birlikte Ankara’dan Eskişehir’e oradan da Konya’ya giden Devlet Demir Yolları Genel Müdürü Süleyman Karaman önemli açıklamalar da bulundu. Karaman, açılması merakla beklenen İstanbul-Ankara arası YHT’nin 29 Ekim’e yetişebileceğini söylerken, temmuz ayında hat da test sürüşlerinin başlayacağını belirtti. Kısa süre içerisinde 15 ili birbirine bağlayacaklarını ifade eden Karaman, “Çalışmalar hızlı bir şekilde ilerlemektedir. Hemen hemen bitirdik. Şu anda 29 Ekim tarihinde bitmemesi yönünde bir problem görülmemektedir. Böylece Konya, Eskişehir, Bilecik, Adapazarı, İstanbul bütün şehirler birbirlerine bağlanacak. Eskişehir-Kütahya-Afyon-İzmir arasında YHT bir projemiz daha var. Ayrıca Eskişehir-Bilecik-Bursa-İzmir projemizde bulunmaktadır. Bursa çalışmaları yeni başladı. O bölge çok tünelli bir bölge. Bursa’yı 2016 sonunda bitirmeyi planlıyoruz. Eskişehir-Bursa arası da YHT ile yaklaşık 1-1,5 saatte seyahat edilebilecek. Biraz daha sabır etmeleri gerekiyor. 5-6 sene içinde çok şey değişecek” dedi.
HAVA YOLUYLA DA YHT İLE DE 3 SAAT
Türkiye’nin çeşitli illerine başlayan ve yeni yapılacak hatlar ile başka illerin de Yüksek Hızlı Tren ile tanışması, havayolu taşımacılığının etkileneceğini belirten Karaman, “Yapılan YHT çalışmaları rekabet olarak görülmesin. Vatandaşlarımız Ankara- İstanbul ne ile giderse 3 saat. Neyi beğeniyorlarsa onunla gitsinler. Biz treni beğeneceklerini düşünüyoruz. Vatandaşlar kararını verecek. Eskişehir için YHT biraz daha avantajlı olabilir. Diğer illerde de havaalanına gidiş süresi de düşünüldüğünde YHT ile uçaklar aşağı yukarı aynı saatte aynı noktaya ulaşmış olacaklar. Bazı yerler için de hava ulaşımı avantajlı. Onlar da Van’a gitsinler” şeklinde konuştu.
“KONYA’YI DENİZE BAĞLAYACAĞIZ”
Konya-Eskişehir hattının demiryolları için çok önemli olduğuna değinen Karaman, bu hattın yerli sanayinin, yerli müteahhidin ve yerli mühendisin ürünü olduğunu anlattı. Karaman, “Onun için bizim açımızdan dünyaya açılmanın da bir sonucu olarak görüyoruz. Diğer hatlarda yabancılar çalıştı ama burayı hep yerli yaptık. Bu hattın ikinci bir özelliği de, İstanbul’a, Bursa’ya açılışı. İki tarafı birden yapıyoruz. Belki İstanbul önce açılacak ama daha sonra Bursa açılacak. Diğer taraftan Ankara üzerinden Sivas açılacak. Bu sene yeni yatırım kararı alındı. Konya-Karaman-Adana-Mersin-Osmaniye ve Gaziantep bu bölümlerde birçok yerin ihalesini yaptık. Sadece Konya-Karaman değil, Gaziantep-Osmaniye ve o aradan Adana-Mersin arasını da bitirdik, ihalesini yapıyoruz. İnşallah çok kısa bir zamanda buradan yüksek hızlı trenle İstanbul’a, aşağıya yani güneye de hızlı trenle gidilecek. İstanbul’a giderken 300 kilometrelik trenlerle gideceksiniz. Ancak Adana-Mersin’e giderken bu hız 200 olacak. Çünkü oradan yük de taşıyacağız. Konya’nın yükünü limana indirmek için hem yolcu treni, hem de hızlı yük treni çalışacak şekilde bu yolu yapıyoruz. Bütün hedefimiz şu; bu güzel ilimizi trenle güneye yani denize bağlamaya çalışmak. Ekonomisine katkıda bulunabilirsek biz de mutlu oluruz” ifadelerini kullandı.
“YERLİ SİNYALİZASYON YAPIYORUZ”
Eğitime de çok önem verdiklerini anlatan Karaman, bu amaçla meslek liseleri ve yüksekokullar açıldığını ve bir üniversitenin de demiryolu mühendisliği bölümü kurulduğunu kaydetti.  Almanya, Japonya ve Çin’e eğitim almaları için mühendisler gönderdiklerini belirten Karaman, bu mühendislerin Türkiye’ye döndükten sonra, cumhuriyetin ilk yıllarında olduğu gibi ülkeye demir ağlarla örmeye devam edeceğini söyledi. TÜBİTAK ile yerli sinyalizasyon sistemi de geliştirdiklerini dile getiren Karaman, 2023’e kadar 10 milyar dolarlık sinyalizasyon yapacaklarını bildirdi. Karaman yerli tren üretimi için de çalışmaların sürdüğünü söyledi.
“YILLIK 135 KM
DEMİRYOLU YAPIYORUZ”
Göreve geldiklerinde demiryollarının çok değişik sorunlarla mücadele ettiğini hatta kapatılmasına yönelik düşüncelerin dahi ifade edildiğini dile getiren Karaman, hükümetin demiryollarında iyileştirme kararı almasının ardından yoğun bir şekilde çalışmalara başladıklarını anlattı. 1950-2002 yılları arasındaki dönemde demiryollarının ihmal edildiğini ve bu dönemin adeta duraklama dönemi olarak adlandırıldığını belirten Karaman, 2002’den sonra bütün ulaşım modlarıyla aynı şekilde ağırlık verilir hale geldiğini kaydetti. Şimdi her yıl 135 kilometre demiryolu yapımının gerçekleştirildiğini anlatan Karaman, yapımı devam eden 3 bin 700 kilometrelik hatlar da dâhil edilince yılda yapılan demiryolu uzunluğunun 200 kilometreyi bulduğunu söyledi. TCDD Genel Müdürü Karaman, yeni hat yapımının yanı sıra 7 bin kilometrelik eski hatların da yenilendiğini, bu kapsamda 150 yıldır yenilenmeyen ilk demiryolu hattı olan İzmir-Aydın hattının da yenilendiğini anlattı. 2004’ten bugüne kadar demiryollarında 12 milyar liralık yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Karaman, “Hedefimiz 2023’e kadar 45 milyar dolarlık yatırım daha yapmak” dedi. Karaman, şu anda demiryollarının taşımacılıkta yolcuda yüzde 2,5, yükte yüzde 5 olan payını 2023 yılında yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 15’e çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.
 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23