Veliler ‘Kur’an ve Hz. Muhammed’ derslerinden memnun
Eğitim-Bir-Sen birinci yılını dolduran “4+4+4 Eğitim Sistemine İlişkin İzleme ve Değerlendirme Çalışması”nı kamuoyu ile paylaştı. Sendika Genel Sekreteri Ahmet Özer, yaptıkları araştırmada geçtiğimiz yıl seçmeli ders olarak müfredata giren Kur’an-ı Kerim
ŞÜKRÜ MACUN / ANKARA-
Memur Sendikaları Konfederasyonu’na bağlı Eğitim-Bir-Sen Genel Sekreteri Ahmet Özer gerçekleştirdiği basın toplantısında birinci yılını dolduran “4+4+4 Eğitim Sistemi”ne İlişkin İzleme ve Değerlendirme çalışmalarını kamuoyu ile paylaştı. Kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen düzenlemelerin eğitim sisteminde köklü değişikliklere neden olduğunu belirten Özer, “Eğitim-Bir-Sen olarak, birinci yılını dolduran yeni eğitim sistemine ilişkin uygulamalardaki durum ve sonuçları tespit etmek üzere en kapsamlı çalışmayı yapmış bulunmaktayız” şeklinde konuştu.
Araştırmada geçtiğimiz yıl seçmeli ders olarak müfredata giren Kur’an-ı Kerim ve Hz. Muhammed’in Hayatı dersleri ile ilgili veli, öğretmen ve okul yöneticilerinin izlenimleri alındı. Eğitim-Bir-Sen Genel Sekreteri Ahmet Özer, “Çalışmaya katılan yönetici, öğretmen ve velilerin çoğunluğu seçmeli ders uygulamasını olumlu karşılamıştır. Özellikle, Kur’an-ı Kerim ve Hz. Muhammed’in Hayatı dersleri veliler tarafından olumlu karşılanmış ve bu dersler genellikle veliler tarafından seçilmiştir” ifadelerini kullandı.
“OKULLARIN AYRIŞTIRMASI
BİR AN ÖNCE TAMAMLANMALI”
Pedagojik açıdan yasanın en temel hedeflerinden biri olan ilköğretim okullarının ilk ve ortaokul olarak ayrışmasının hızlı bir şekilde sonuçlandırılması gerektiğini dile getiren Özer, “Özellikle kademeli geçiş uygulamasından kaynaklanan sorunlar dikkate alınarak, fiziki imkanı uygun olan okulların bir an önce ayrışması gerekmektedir” dedi. Zorunlu okula başlama yaşının 66 ay olarak tanımlanması, ancak, okula başlaması uygun görülmeyen çocuklar için sağlık raporu istenmesi uygulamasından da vazgeçilmesi gerektiğini belirten Özer, “Veli ve okul işbirliği ile çocuğun okula başlayıp başlamamasına karar verilmesi daha uygundur olacaktır. Oryantasyon sürecinin müfredata uygun olarak ilk 14 hafta öğretmenler tarafından etkin bir şekilde uygulanması sağlanmalıdır” diye konuştu.
“MESLEKİ EĞİTİMİN
ALTYAPISI
GÜÇLENDİRİLMELİ”
Araştırma sonuçlarına göre zorunlu eğitim süresinin 12 yıla çıkarılması dolayısıyla meslek liselerinde yaşanan öğrenci artışının mesleki eğitim veren okullarda sorunlara neden olduğunu açıklayan Özer, mesleki eğitimin altyapısının güçlendirilmesi ve niteliğinin artırılmasının şart olduğunu belirtti.
“100 BİN YENİ
ÖĞRETMEN ALINMALI”
4+4+4 eğitim sisteminin amacına ulaşması için okulların ayrı olması kaçınılmaz olduğundan yeni okul ve derslik üretimine ağırlık verilmesini öneren Özer, bir de yeni öğretmen talebinde bulundu. Seçmeli dersler ve alan öğretmenliğindeki ihtiyacın karşılanması gerektiğinin altını çizen Özer, “Bütçe imkanları zorlanarak, 2013-2014 öğretim dönemi başlamadan önce 100 bin yeni öğretmen alınmalıdır” şeklinde konuştu.