Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM), şehir içi hız düzenlemesiyle ilgili devam eden çalışmanın sona ermesine kadar, mevcut hız limitinin 50 kilometre olduğunu bildirdi.
EGM’den yapılan yazılı açıklamada, bazı basın yayın organlarında hız sınırının artırılmasına yönelik haberlerin yer aldığı ve kamuoyunda “bütün yerleşim yerlerinde hız limitlerinin 90 kilometreye çıktığı” yönünde yanlış bir algının oluştuğu belirtildi. Karayolları Trafik Yönetmeliğinde yerleşim yerlerindeki hız limitlerinin 50 kilometre olarak belirlendiği hatırlatılan açıklamada, “Bu hız limitleri, illerdeki Ulaşım Koordinasyon Merkezleri (UKOME) veya İl Trafik Komisyonlarının kararıyla otomobiller için 20 kilometreye kadar (50+20=70) arttırabilmektedir” bilgisine yer verildi.
Mevcut düzenlemede UKOME ve İl Trafik Komisyonlarının şehir içi yerleşim yerlerindeki bütün yollarda hız limitlerini artırma yetkisinin bulunduğuna dikkat çekilen açıklamada, “İçişleri Bakanlığınca hazırlanan yeni düzenlemede, yerleşim yerlerindeki hız limiti 50 kilometre olarak devam ettirilmekle birlikte UKOME ve İl Trafik Komisyonlarına verilen 20 kilometre hız limiti artırma yetkisinin, bazı yollarda 32 kilometreye kadar arttırılması (50+32=82) öngörülmektedir” ifadesi yer aldı.
GÜNER: HIZ LİMİTLERİ
ARTIRILMAMALI
Bu arada, Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Genel Başkanı Hitay Güner, yaptığı açıklamada, hız limitlerinin artırılmasına her zaman karşı olduklarını söyledi.
Hız arttıkça riskin de arttığını ve kazanın boyutunun büyüdüğünü ifade eden Güner, “Araştırmalar, 30 kilometre hızla giden aracın yayaya çarpması durumunda, yayanın ölüm riskinin yüzde 15 olduğunu gösteriyor. Aracın 90 kilometre hızla bir yayaya çarptığını düşünün. Özellikle yolların hıza elverişli olmadığı alanlarda bu risk daha da artacak. Her zaman söylüyoruz; trafik kazalarının en önemli sebebi aşırı hız” diye konuştu.
“YOL ALTYAPIMIZ HIZ
ARTIRIMINA MÜSAİT DEĞİL”
Selçuk Üniversitesi (SÜ) Kazaları Araştırma, Önleme ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. Osman Nuri Çelik ise bazı duble yollarda altyapı yetersizliğinden dolayı hız sınırının 90 kilometre olduğunu, bölünmüş yol olmasına rağmen bu yollarda bile büyük problemler yaşandığını dile getirdi.
Şehir içinde hız limiti 90 kilometre uygulamasının ancak döner kavşak, yol genişliği ve proje bakımından yeterli olan yollarda uygulanabileceğini söyledi.