• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Çocuklar üzerinde marka baskısı

Yeniakit Publisher
2014-02-27 22:14:00 -
Çocuklar üzerinde marka baskısı

Dün­ya­nın en bü­yük pa­zar araş­tır­ma­sı şir­ke­tin­den Mill­ward Brown ta­ra­fın­dan ya­pı­lan araş­tır­ma­da, ço­cuk­la­rın, an­ne ba­ba­la­rı­nın yap­tı­ğı alış­ve­ri­şi­ mar­ka­la­ra doğ­ru yön­len­dir­di­ği or­ta­ya çık­tı.

Tür­ki­ye’de de ve özel­lik­le bü­yük şe­hir­ler­de; var­lık­lı ke­sim ço­cuk­la­rı açı­sın­dan bu­nun ol­duk­ça yay­gın ol­du­ğu bi­li­ni­yor.

Araş­tır­ma kap­sa­mın­da, ABD, Bre­zil­ya, Al­man­ya, İs­pan­ya, Hin­dis­tan, Çin ve Ja­pon­ya’da 1920 kent­li ço­cuk­la yüz­yü­ze gö­rü­şül­dü. Araş­tır­ma­ya gö­re, 9-14 yaş ara­sın­da­ki her 3 ço­cuk­tan 2’si, an­ne ve ba­ba­la­rı­nın oto­mo­bil, mo­da mar­ka­la­rı, cep te­le­fon­la­rı gi­bi pa­ha­da ağır alış­ve­riş­le­ri­ni et­ki­li­yor.
İl­ginç so­nuç­lar­dan bi­ri­si de, ço­cuk­la­rın ya­rı­sı­nın son mo­da­yı ta­kip et­me­yi sev­dik­le­ri­ni söy­le­me­le­ri. Er­kek ço­cuk­la­rın %45’inin, kız­la­rın da %55’inin mo­da pro­pagan­da­la­rı­nın tut­sa­ğı ol­du­ğu be­lir­len­di.

Araş­tır­ma­cı­lar, ço­cuk­la­rın ev hal­kı­nın alış­ve­ri­şi üze­rin­de bel­li oran­da ço­cuk­la­rın et­ki­le­ri­nin ol­du­ğu­nu tah­min et­tik­le­ri­ni, an­cak et­ki­nin bu ka­dar bü­yük ol­ma­sı­nın ken­di­le­ri­ni şa­şırt­tı­ğı­nı söy­lü­yor­lar.

Özel­lik­le te­le­viz­yon rek­lam­la­rı­nın ço­cuk­la­ra dö­nük ola­rak ya­pıl­ma­sı­nın ar­ka­sın­da uya­nık şir­ket­le­rin bu za­afı keş­fet­me­le­ri var.. Ço­cuk­lar üze­rin­den pa­zar pa­yı sa­va­şı rek­lam­la kö­rük­le­nen mo­da yo­luy­la ya­pı­lı­yor.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23