Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İstanbul Boğazı’ndaki deniz yüzeyi ve deniz dibi temizleme çalışmaları devam ediyor.
EN ÇOK ARABA LASTİKLERİ ÇIKIYOR
Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar’ın Üsküdar’da başlattığı deniz yüzeyi ve deniz dibi temizleme çalışmaları bütün hızıyla devam ediyor. İstanbul Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü denetiminde çalışmalarına devam eden deniz yüzeyi temizleme tekneleri ve balıkadamların en çok karşılaştıkları atıklar arasında; metal parçaları, araba lastikleri, plastik bidonlar ve şişeler yer alıyor.
EN KİRLİ BÖLGELER EMİNÖNÜ, KADIKÖY
İstanbul Boğazı’nın pek çok noktasında yapılan çalışmalar sonucunda deniz dibi kirliliğinin en yoğun gözlendiği yerler arasında Eminönü, Kadıköy, Üsküdar ve Beşiktaş İskeleleri, Harem, Tarabya, İstinye, Bebek koyları ve Kadıköy yer alıyor.
CAM ŞİŞELER 4 BİN YILDA YOK OLUYOR
Balıkadamlar tarafından temizlenen deniz dibindeki katı atıkların yok olma süreleri ise farklılık gösteriyor. Alüminyum bir kutu deniz dibinde 200-250 yılda yok olurken bu süre cam şişelerde 4 bin yıla kadar uzuyor. Denizdeki plastik şişeler 450 yıl, boyalı tahta 13 yıl, teneke ise ancak 100 yılda yok oluyor.
KONTROL DEVAM EDİYOR
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İstanbul İl Müdürü Ahmet Ayyıldız, temizlik çalışmalarıyla ilgili yaptığı açıklamada, deniz yüzeyinde kontrollerin devam ettiğini ve çalışmalarda balıkadamların pet şişe içerisine deniz dibine atılmış sintine atıklar bulduklarını söyledi.
Geminin kazan dairesinde oluşan petrol türevi atık olarak bilinen ve geri dönüşüme gönderilmesi gereken sintine atıkların, hem deniz canlıları hem de insan sağlığı için büyük tehlike oluşturduğuna dikkat çeken Ayyıldız, “Yapılan gemi denetimlerinde 10 ayda 1,5 milyon TL para cezası kesildi. 2872 sayılı Çevre Kanunu ile ilgili yönetmelikte belirtilen yasaklara, standartlara ve yükümlülüklere uymayan gemilere Çevre Kanununun ‘İdarwi Nitelikteki Cezalar’ başlıklı maddesi uyarınca idari yaptırımlar uygulanacak” dedi.