Başarılı bir iş kadını eliyle doğan marka: Büşra Pırlanta
8 çocuk büyüttükten sonra cesaretini toplayıp iş hayatına atılan Büşra Hoşhanlı, yaptığı tasarımlarla kısa sürede kendi markasını oluşturdu. Butik mağaza sayısını arttıran Büşra Pırlanta, bayilik ve satış noktası temsilcilikleri vermek istiyor. Özgün mode
İBRAHİM ACAR / İSTANBUL
Büyük markaları ortaya çıkaran başarılı girişimciler arasında aile şirketlerinin farklı bir yeri var. 2008’de ev hanımlığından ticarete atılan Büşra Hoşhanlı’nın kısa sürede ortaya çıkardığı Büşra Pırlanta da başarılı aile şirketlerine güzel bir örnek teşkil ediyor. İstanbul Yenibosna’daki Kuyumcu Kent’te açılan ilk dört mağazadan biri olan Büşra Pırlanta’nın Yönetim Kurulu Başkanı Büşra Hoşhanlı, kısa süre sonra yaptığı pırlanta tasarımları sayesinde kendine özgü tarzı ortaya çıkarıp kendini sektöre kabul etmeyi başarmış. En küçüğü 11 yaşında olan 8 çocuk büyüttüğünü belirten Hoşhanlı, büyük bir cesaretle iş hayatını atıldığını ve bu girişimde bulunduğu için çok mutlu olduğunu vurguladı.
ÖZGÜN TASARIMLARIYLA BAŞARIYORUZ
Kısa süre önce açılan Ataköy Marina Park AVM’de ikinci satış mağazasını açan Büşra Hoşhanlı, pırlanta sektörünün önemli markalarından biri olma yolunda kararlı. Yeni mağazada sorularımızı cevaplandıran Büşra Hoşhanlı, “Pırlanta dünyasına 2008 başı itibariyle eniştemin teşvikiyle girdik. Pırlantaya dair ufukların, geçmişe dayalı yorumlar, tasarımlar ve meblağlarla yeni tasarımlar yapmaktan yoksun olduğu günümüz pırlanta dünyasında farklı bir modernizasyonla sektördeki yerimizi aldık. Uluslararası sertifikalarla çalışıyor ve kişiye özel tasarımlara büyük önem veriyoruz” dedi.
MARKALAŞMANIN FATURASINI MÜŞTERİYE ÖDETMEYİZ
Markalaşmanın faturasını müşterilerine ödetmediklerinin altını çizen Hoşhanlı, “Bizim butiklerimiz marka üstü bir kalite anlayışıyla çalışıyor. Kendi çizdiğimiz ve bizim başarılı ustamızın ortaya koyduğu çizgilerle şekil bulan ürünlerimiz toplam kalite yönetimi bakımından ufukları aşan bir perspektif sunuyor. Mücevherlerin en nadidesini, cevherlerin en değerlisini insanla buluşturma misyonuyla çalışıyoruz. Vizyonumuz ise pırlanta sektöründe farklılıkların öncüsü olmak. Dünyaya açık butik özelliğimizi sürekli zenginleştirerek devam ettirerek her bir müşterinin talebini tek tek değerlendiriyoruz” diye konuştu.
ORTA GELİR GRUBU DA PIRLANTA MÜŞTERİSİDİR
Pırlanta’nın evlenme teklifiyle çiftlerin hayatına girdiğini söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı Büşra Hoşhanlı, orta gelir grubunun da pırlanta aldığını söyledi. Pırlantanın pahalı olduğu ve sadece ultra lüks zenginlerin satın aldığı yönündeki yanlış imajın yavaş yavaş ortadan kalktığını belirten Hoşhanlı, “tektaş” pırlantaların fiyatlarının 99 TL’ye kadar düştüğünü kaydetti.
Bazı markaların pırlanta kolyeleri promosyon olarak verdiğine dikkat çeken Hoşhanlı, “Pırlanta mutluluk verir. Pırlanta’nın en önemli tarafı kesimi ve işlemesidir. Süslemede Türkiye çok iyi bir noktadadır. Bu konuda uzakdoğu ile yarışıyoruz” yorumunda bulundu.
KUYUMCU KENT KENDİNE GELMELİ?
İstanbul Yenibosna’da bulunan Kuyumcu Kent’te açılan dördüncü dükkan olduğunu söyleyen Büşra Hoşhanlı, 500 kadar dükkanı bulunan Kuyumcu Kent’te şimdilik sadece 70 civarında dükkan bulunmasının üzücü bir durum olduğunu kaydetti. Dükkan sahiplerini Kuyumcu kente beklediklerini anlatan Hoşhanlı, Büşra Pırlanta’nın satış noktası veya bayisi olmak isteyenlerin kendilerine başvurabileceğini söyledi.
RUSLARLA ARAPLAR İYİ MÜŞTERİDİR
Ruslar ve Araplar’ın iyi alışveriş yaptığını belirten Hoşhanlı, “En büyük rakibimiz turizm sezonudur. İnsanların tatile çıkacağı yaz aylarında işlerimiz durgunlaşıyor. Ancak şunu vurgulamak isterim. Tek taş artık yatırım aracıdır. Altın gibi dolara endeksli olduğu için pek ala yatırım aracı olarak pırlantayı alanlar var. Bu konuda yanlış bir algı var. Çünkü yükte hafif bu kadar pahalı bir ürün yok. Dolayısıyla kolaylıkla alınıp yatırım aracı olarak saklanabilir” diye konuştu.
Büşra Pırlanta olarak kaliteden ödün vermediklerini anlatan Büşra Hoşhanlı, fiyatlar konusunda çok iyi araştırma yapan orta yaş grubu bir neslin bulunduğunu anlattı.
Hoşhanlı, daha alt gelir grubuna dönük ürünleri Büşra Pırlanta’nın kardeş markası olan “Nine” markasıyla müşterilerle buluşturduklarını anlattı.