• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Bakanlık artık bir SMS kadar yakın

Yeniakit Publisher
2014-02-24 22:17:00 - 2014-02-25 09:31:21
Bakanlık artık bir SMS kadar yakın

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın Alo 183 Aile, Kadın, Çocuk, Yaşlı ve Engelli Sosyal Destek Hattı ile Alo 144 Sosyal Yardım Hattı’na vatandaşlar taleplerini, şikayetlerini ücretsiz mesaj atarak da iletebilecek.

ANKARA - Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın Alo 183 Aile, Kadın, Çocuk, Yaşlı ve Engelli Sosyal Destek Hattı ile Alo 144 Sosyal Yardım Hattı’na vatandaşlar taleplerini, şikayetlerini ücretsiz mesaj atarak da iletebilecek. Bakanlık, Alo 183 Aile, Kadın, Çocuk, Yaşlı ve Engelli Sosyal Destek Hattı ve Alo 144 Sosyal Yardım Hattı çağrı merkezleriyle vatandaşlara hizmet vermeyi sürdürüyor.

Alo 183 hattı ile kadın, çocuk, engelli, yaşlı, şehit yakınları ve gazilerle ilgili gelen çağrılar değerlendiriliyor. İhmal, istismar ve şiddet vakaları veya töre ve namus cinayetlerinin önlenmesi için tedbir mahiyetindeki ihbarlar, durumun aciliyeti göz önünde tutularak, vakanın bulunduğu ilin acil müdahale ekip sorumlusuna, kolluk kuvvetlerine bildiriliyor.

Alo 144 hattı ile ise sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarınca yürütülen şartlı eğitim, sağlık yardımları, kömür yardımı, gıda yardımı, engelli aylığı, eşi vefat eden kadınlara yapılan yardımlar, tüp bebek yardımı, barınma yardımı gibi yardımlarla proje destekleri hakkında yapılan her türlü talep, öneri ve şikayetler alınıyor. Ardından ilgili vakfa yönlendiriliyor.

2 MİLYONUN ÜZERİNDE KİŞİ ARADI

Vatandaşların ücretsiz aradığı bu hatlardan Alo 183 hattı 7 gün 24 saat, Alo 144 hattı ise 08.00-20.00 saatleri arasında hizmet veriyor.
Bakanlık verilerine göre, çağrı merkezlerini arayanların sayısında 2011 yılından buyana büyük artış yaşandı. 2013 yılında Alo 183’e 107 bin 716, Alo 144’e 2 milyon 156 bin 564 olmak üzere toplam 2 milyon 264 bin 280 çağrı yapıldı. 2013 yılı verilerine göre Alo 183, en çok evde bakım, engelli hakları, engellilerin sağlık, eğitim hizmetleri, işaret dili, ulaşılabilirlik, bakım gibi “engelli hizmetleri” konusunda arandı. Bu konulara ilişkin bakanlığa 37 bin 111 çağrı geldi.

Acilen bakanlığa ulaşılabilecek

Çağrı merkezlerinde yürütülen hizmetleri değerlendiren Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Ayşenur İslam, Alo 183 ve Alo 144 hattının vatandaşlarla aralarında köprü oluşturduğunu ifade ederek, vatandaşların acil durumlarda bakanlığa ulaşabildiğini belirtti.

Öte yandan; Trabzon’da konuşan Bakan İslam, “Ülkemizin dört bir yanına yayılmış huzurevlerimizde sosyal güvencesi olan ya da olmayan tüm yaşlılarımıza hizmet veriyoruz. 2013 yılı itibariyle ülke genelinde 321 huzurevinde toplam 20 bin 38 yaşlımız hizmet almaktadır. 12 gündüzlü bakım hizmeti merkezi ile bu rakam 23 bin 190’a ulaşmaktadır. Yaşlılarımız bizim ulu çınarlarımız ve en kıymetli hazinelerimizdir” dedi.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23