Ortaöğretim eğitim taslağı neden seküler?

04 Temmuz 2019 Perşembe

Milli Eğitim Bakanı, tatilde öğrenci ve velilere birlikte yapmak üzere etkinlik konuları sundu. Yaz aylarında birçok veli çocuğunu camiye gönderir, Kur’an okumayı öğretir, cami ziyaretlerinde bulunur. 

Bakan Selçuk müze ziyaretini tavsiye ediyor, camiden söz etmiyor, bitki yetiştirmeyi tavsiye ediyor, Kur’an ve dini bilgileri öğrenmekten bahsetmiyor. Son derece seküler.

Ortaöğretim Eğitim Taslağında sınıflara göre ders dağıtım çizelge örnekleri sunuluyor. Seçmeli dersler arasında Kur’an, Siyer ve Temel Dini Bilgiler dersleri bulunmuyor. Acaba neden?

Kanunen öğrencinin Kur’an, Siyer ve Temel Dini Bilgiler derslerini seçme hakkı var ama programda sadece iki seçmeli derse yer veriliyor, öğrenci bu üç dersi seçemiyor.

Ayrıca Kur’an, Siyer ve Temel Dini Bilgiler seçmeli dersler arasında yer almıyor, okul ders programındaki seçmeli dersler listesinde de bulunmuyor. 

Program seküler, dinin anlatıldığı dersleri teğet geçiyor.

Ortaöğretim Eğitim Taslağı’nda imam hatip liseleri yer almıyor.

Ankara kulislerinde bakanın, imam hatip liselerine giden öğrenci oranı % 14, % 86’yı % 14’e feda edemem dediği konuşuluyor. Program taslağı % 14’ü feda ediyor.

Sekülerizm burada da kendini gösteriyor.

Sayın Selçuk, imam hatip liselerini neden göz ardı ediyor? İmam hatip liselerinde okuyan % 14’lük bir öğrenci kitlesi nasıl bir eğitim alacak? 

İmam hatip liseleri hem ilahiyata öğrenci hazırlar, meslek eğitimi verir hem de üniversitelere öğrenci gönderir. Yeni programa göre imam hatip lisesi öğrencisi üniversiteye hazırlanmak isterse Kur’an, Arapça, Fıkıh, Siyer, Akaid gibi üniversitede soru çıkmayan dersleri seçmemeyi tercih edecek. Seçerse Anadolu lisesi öğrencilerine göre akademik dersleri daha az göreceği için dezavantajlı duruma düşecek. 

Üniversiteye girişte imam hatibe giden öğrenci bir adım geriden başlayacak. Geriden başlamak istemeyen öğrenciler imam hatip liselerini seçmeyecek. 

Ak Partili Milli Eğitim Bakanı öğrencinin imam hatip liselerine gitmesini özendirecek yerde gitmemesine yol açacak program yapıyor.   

Yeni program hazırlanırken din eğitimi ile ilgilenen Timav, İlim Yayma Cemiyeti, Ensar, Diyanet İşleri Başkanlığı gibi sivil toplum örgütlerine ve dini eğitim veren kurumlara fikir sorulmaması da oldukça ilginç. Programı hazırlayanlar, Din Eğitimi Genel Müdürlüğü’nün fikrini de almamış. 

Yeni program taslağında fen ve sosyal bilimler liseleri de yer almıyor. Zeki ve yeteneğini geliştirmiş öğrencilerin daha iyi yetiştirilmesi ve yeteneklerini daha iyi geliştirmeleri son derece önemli. Fen ve sosyal bilimler liseleri bu bakımdan önemli.

Eğitimciler bilir ki sınıfta ders anlatırken sınıf seviyesi dikkate alınır. Ortalama bir yol tutulur. Öğretmen sınıf başarısını artırmak ister. Bu durumda çok zeki ve bilgili çocuklar mağdur edilir, sınıf seviyesinde olmayan öğrenciler de ihmal edilir. Mağduriyet ve ihmallerin azaltılması için fen liseleri ve sosyal bilimler liseleri gibi okul türlerinin olması lazım. Yeni program taslağı bu okulları ortadan kaldırıyor.

Program taslağında meslek liselerine yer verilmemesi çok büyük bir eksiklik.

Ülkenin en önemli ihtiyacı meslek sahibi gençler. Lisede onlara bir meslek öğretemezsek gençler ne yapacaklar? Üniversitelerde kontenjan sınırlı, genç işsizleri ne yapacağız?

İş dünyasının ihtiyaç duyduğu kalifiye elemanları nerede yetiştireceğiz?

Üniversite sınavlarına başvuran öğrencinin % 34’ü bir yükseköğrenim kurumuna girebiliyor. Geriye kalan % 66 ne olacak?

Ülkemizde genç işsizlerin oranı % 24, genel olarak işsizlik oranı % 14. 

Sayın Selçuk, genç işsizler ordusunun çokluğu ile ilgili ne düşünüyor? Meslek liselerindeki meslek eğitimin çeşitlendirilmesi, eğitim kalitesinin artırılması, uygulamaların çoğaltılması, bunun için sanayi ve ticaret odaları ile işbirliği yapılması gerekmiyor mu?

Orta öğretim taslak programında meslek liseleri neden yer almıyor?

Sosyal bilimlerliselerinde okutulan veAnadoluliselerinde seçilebilen Osmanlıca dersi “Sosyal ve Beşeri Bilimler” bölümünde yer almıyor. Geçmişimizle kültürel bağ kurmayı kolaylaştıran bu dersin seçmeli ders olarak görülmemesi, tarih dersinin seçmeli olması, tarihimiz ve kültürümüzle bağların kopmasına yol açar.

PROGRAM ARKASINDA 

YEŞİL DOLAR GÖRENLER

Ortaöğretim tasarı programı TED Koleji bakalorya sistemine çok benziyor. 

Ankara kulislerinde program taslağının arkasında dolar hesaplarının döndüğü konuşuluyor.

Bu program bütün liselere uygulandığında kolejde okutulan dersler bütün okullarda yayılacak. Yeni müfredat hazırlanıp kolejin ders kitapları bütün okullarda okutulacak. Kitaplar hazır. Bakanlık, bakanın kızının da ortak olduğu yayınevinden kitapları satın alacak. Bazı yayınevleri zengin edilecek.

En önemlisi ÖSYM, üniversiteye giriş sınav sistemini değiştirmedikçe lise programlarında yapılacak değişiklikler işe yaramaz. Öğrenci üniversite kazanabilmek için sınavlara hazırlanır, eğitim taslak programı ölü doğmuş olur.

 

Günün Özeti

YORUM YAZ

  • Nalı canNalı can2 ay önce
    Acaba sayın yazar siz çocuğunuzu gönderdiniz mi Ayrıca diğer okullar dinsiz mi yetiştiriyor eğitim konusunu biliyormusunuz
  • istanbulogluistanbuloglu2 ay önce
    Ali Erkan Hocam sizi severim; amma; Bakanin sizin endiselerinize katilabilmesi icin; sizinle ayni inanci ve dunya gorusunu paylasmasi gerekmezmi?..Turkiyede bir takim insanlar icinmuslumanlik marka muslumanligi degilmi?Peki sizin tasidiginiz endiseleri marka mudlumanlari tasiyabilirmi. Dolayisi ile; sizin sorularinizin en kuvvetli muhatabi; Bakani o koltuga oturtan kisi olmasi gerekmezmi; Muslumanlarin oylari ile o koltuklara oturan sahislarin; muslumanlarin okeylemedikleri sahislari, o koltuklaraoturtma hak ve selahiyetleri yoktur.Oturtursalar eger; bu tasarruflari ile muslumanlara ihanet etmiş olmazlarmi sevgili hocam???
  • erkan yıldızerkan yıldız2 ay önce
    Değerli İsmet İz, bu dünyada dediğin olur, yani sekülerlik ve müslümanlık. ikisi aynı anda olunur. Zaten ekserimiz öyle değil mi? Ancak eğer seni ilgilendiriyorsa "Ekserihum Fehum la yuminun" ayetini ne yapacağız? Yani; Allah CC Yasin suresinde, onların çoğu iman etmemiştir, der. Hani derler ya, sen mi ölçeceksin benim imanımı vs. vs.... İşte şu ki; gerçek mümin, hak adamı ile diğerini kolayca görür. Ama keşke, o diğeri, Allah CC, beni mahşer günü iman etmişlerden sayar mı bu halimle diye dertlense, değil mi??? Akıllı yaniakledebilen insan budur...Diğer yandan, evet Ziya Selçuk bey'in dindar neslin yetiştirilmesi ile yakından uzaktan alakası yok. Normal ortaokulda siyer dersini sosyal hocası veriyor. biz de dilekçe verdik, siyer seçmiştik ama fen teknolojileri dersine çevirttik seçmelimizi...Ne lazım biliyor musunuz? Son derece dine hakim, Kuranda yazanı kolayca idrak edebilen,yani Osmanlıcaya hakim, Matematik, Fen (Fizik-Kimya-Biyoloji), ve Türkçe (Edebiyat) öğretmenleri...Bunlar ne mi yapacak? Din, Dil ve Mesleki bilgiyi harmanlayıp verecekler. Böylece çocuklara temiz ve tartışmasız,Allah katından ispatlı ilim verilmiş olacak, Sınıfın neredeyse yüzde 60-70 gibi bir oranı hak ehli, birr sahibi temiz insan olarak yetişebilecek. Aile kavramı yeniden rayına oturacak. Ve bu da İslamın çıkışı olacak. Ve Aleyküm Selam...
  • SakınSakın2 ay önce
    Yeterince din adamı olması sorun değildir; yeterinden fazla dinsiz vardır...
  • SakinSakin2 ay önce
    Sakin ol sorun yok yeterince din adamı var
  • Mardinli hocaMardinli hoca2 ay önce
    Sayın Ali bey dilinize yüreğinize sağlık.Hocam çok önemli bir konu değindiniz.Ama maalesef turkiyedeki milli eğitimin hâli içler acısıdır çünkü bu önemli bakanlık vebasta bakan olarak güzel bir şey yapacağı yerde buyurduğunuz gibi chp zihniyeti gibi davranıyor.Halbuki millet Akparti den beklentisi bu köhnemiş olan kanunlardan kurtarmaktır.Reis yeni sistem dedi bakıyoruz bir değişiklik yok halbuki devlet millete'ne istiyor kulak vermesi gerekir.Ama bir türlü eski sistemden çıkmıyor.Zaten devletin en önemli olan kurumlar milli eğitim milli savunma ve maliyedir.Ama maalesef bu üç önemli olan kurumlar ya sebataylerin veya masonların elindedir.Bunun için türkiye bir türlü düzlüğe çıkamıyor böyle olduğu müddetçe düzlüğe çıkamaz.Dünyanın bir yerinde milletinin dinine düşmanlık yapan zihniyetin chp den başka yoktur bakmayın bir kaç ahmak almışlar aralarına zihniyetleri aynıdır hiç değişmedi ve değişmiyecek.Bunları bırakalım akparti bu konuda ne yapıyor?acaba bunları çözmek çare ariyormu yoksa böylemi devam edecek merak konusudur.Bana göre önemli olan kurumlar milli eğitimi düzeltmesi gerekir yoksa nesil bozuluyor toplum bozulur toplum bozulursa devlet gider bunun için diyorum muhakak hükümet yetkilileri bu konuyu yeterince önem vermesi gerekir
  • vahdet mehmet güneşvahdet mehmet güneş2 ay önce
    Selamun aleykum hocam;İmam Hatip Orta Okulu İhya oluyor .LGS de öğrencimiz Zeynep İLDEN477 puan aldı..KEMER KENT birincisi .....Antalya Fen Lisesinivb.okulları seçti....
  • Burhan KartBurhan Kart2 ay önce
    Bir defa kabul etmek lazım ki AKP eğitimde başarısız olmuştur.Bugün okullarda verilen eğitim kalitesi maalesef 15 -20 yıl önceki seviyenin çok altındadır.İktidar dindar nesil yetiştireceğim derken mevcut sistemi de bozmuş,sonuç olarak geldiği nokta iktidarı devraldığı dönemin de gerisinde kalmıştır.Çağa uyum sağlayacak gençler yetiştireceksek artık bu milli,dini eğitim söylemlerini bir kenara koymak lazım.İmam hatip liselerinin durumu ortada.Bu liselerden mezun olanların üniversite başarısı da ortada.Çocuğuna dini eğitim aldırmak isteyen bir şekilde aldırır zaten.İlla ki okul müfredatlarına dini eğitim koymanın bir manası yok.Bir de artık şu nüfusun %99'u müslüman safsatasından da kurtulalım.Nüfus cüzdanında müslüman yazmasının hiçbir anlamı yok.Bugün genç nüfusta ateist,deist,agnostik vb. oranı gittikçe artıyor.O nedenle %99 diye bir oran sadece hayalden ibaret.İnanç kişinin kendi ile Allah arasında olan bir konu.Kişi ister inanır ister inanmaz.Ondan önce çocukları çağın gereklerine göre yetiştirmeyi amaç edinmeliyiz.
  • AbdullahAbdullah2 ay önce
    Sizin dini eğitim dediğinizin %90'ı hurafelerden oluşuyor.Yaşı geçmişlerden bunu anlamalarını beklemiyorum fakat gençleri zehirlemeyin bari.Kuran dışındaki herşey yazanın kendi görüşüdür ve çoğu da ya yanlıştır ya da çağa ters düşmektedir. Kuran'ı iyi anlamak için de seküler diye beğenmediğiniz gerçek eğitime ihtiyaç var.
  • AkpartiliAkpartili2 ay önce
    Bir ara Başkan Erdoğan "dindar nesil yetiştireceğiz" diyordu! Dindar nesilden vazgeçitik, Milli Eğitimin başına dindar bir bakan atayın lütfen!!!
  • BeytuBeytu2 ay önce
    Merak ediyorum. Ak parti vekiller burokratlar baskanlarin cocuklari veya torunlarinin yuzde kaci Imam hatip liselerine gidiyor
  • hasan...hasan...2 ay önce
    Yaklaşık 20 senedir hükmeden "muhâfazakâr" iktidâr eğitim ve öğretim ders kitaplarını niçin hâlâ müslüman Türk örf ve âdetlerine, ve dahî millî bünyesine uyduramamıştır.?! Yoksa, 2023 seçimleri ve Başkanlık şimdiden gözden çıkarılmış mıdı[email protected]İsmet: %99'u müslüman olan ve iktidârında da "muhâfazakâr" bir siyâsî fırkanın bulunduğu Türkiye'mizde eğitim ve öğretim ne kadar "seküler" yanî "lâdînî" gayri islâmî olabilir.?!
  • Hayrettin HatunoğluHayrettin Hatunoğlu2 ay önce
    Ne bekliyordunuz? Ziya Selçuk'un dindar bir nesil yetiştirmesini mi? Ziya Selçuk fikir ve inançlarının gereğini yapıyor. O milli ve muhafazakar bir yapıya sahip değil ki. Bir solcu biraz da liberal.
  • İsmet İzİsmet İz2 ay önce
    "Bu program bütün liselere uygulandığında kolejde okutulan dersler bütün okullarda yayılacak. Yeni müfredat hazırlanıp kolejin ders kitapları bütün okullarda okutulacak. Kitaplar hazır. Bakanlık, bakanın kızının da ortak olduğu yayınevinden kitapları satın alacak. Bazı yayınevleri zengin edilecek" diyorsun sayın yazar. Zaten 16 yıldır yaptığınız hep bu değil mi? Bu sizin politikanız ve sayın bakan da onu uyguluyor. Eğitim tabi seküler olmalıdır, olmak zorundadır. İmam hatiplerde ve bütün okullarda. Yoksa siz yobaz mı yetiştirmek istiyorsunuz. Sekülerlik dinsizlik demek mi, sekülerlikle müslümanlık niçin birlikte olmasın. Olur ama bunu size ve sizin gibilere anlatmak zor. Hoşça kalın.
  • FeritFerit2 ay önce
    Din anlatmakla, din dersi sayısını artırmakla insanlar daha dindar olmuyor. Din dersi öğretmenlerinin büyük kısmı ilmî fikrî sefalet içinde. İlahiyat ve günümüz ilm-i kelamı (mesela) fen lisesi öğrencilerinin sorularına cevap vermekte âciz kalıyor.
  • Nasır Önder Nasır Önder 2 ay önce
    Hocam Allah razı olsun gÜzel yazı kale almışsınız, ama müfredatın bu kadar berbat olduğunu şimdi sayenizde öğrendim. Bu adamlar bizim seçtiğimiz güvendiğiniz gerçi bakanlar artık dışardan ataniyor ama bir bilene bu adamlar niye birşey sormuyorlar. Istişare artık sıfır. Bu yüzden kan kaybetmeye değerlerimizi yitirmeye devam ediyoruz. Bunlar bu kafayla giderse 2023 u kaybedecekler. Bu kadar çalışma heba olup gidecek. Yazıklar olsun..
  • Ahmet Demirel Ahmet Demirel 2 ay önce
    Selamlar Hocam yüreğinize sağlık İmam hatipler yok meslek liseleri yok bu nasıl bir taslak Yumurtasiz omlet yapmak gibi bir şey Cami ve Kur'an Kursunun olmadığı bir Program nasıl bir yaz programı? ??
  • meleknurmeleknur2 ay önce
    EĞER BU KURUMLAR VE ÖĞRENCİLER BİZİM İSE YEŞİLLE DOLARLA NİYE ETKİLİ OLUR? MADEM BİR BAŞARILI GENÇLİĞİMİZ VARSA HER YETKİLİ BİLİR KİŞİLERDEN BİLGİALIP EĞİTİM PROGRAMI YAPILIP GENÇLİĞİMİZİYÖNLERDİRSİN VE EĞİTSİNLER. AİLELER FEN LİSESİİMAMHATİP VEYA ÖZEL OKUL NERESİ OLURSA OLSUN HER OKUL SEÇENEĞİNDE DE EVLATLARIMIZ BU OKULDA DAHA BAŞARILI VERİMLİ OLURDİYE MÜCADE EDERKEN, ÇOCUKLARIN BAŞARISINA ETKİ ETMEYEN EĞİTİM MODELİ NE İŞE YARAR? BUGÜN GERÇEKTEN ÇOK BİLGİLİ İLERİ AKILLI ÇOCUKLAR VAR TÜRKİYE DE BU ÇOCUKLARA ŞİMDİ SAHİP ÇIKILMASA YÜZYIL TÜRKİYE GELECEKTE AKILLI ÇOCUK ÇÖPLÜĞÜNE DÖNER.
  • Muallim Muallim 2 ay önce
    İlave edeyim, bu tasarım neden maya tutmaz. Bakanlık ta genel müdürlükler veya genel müdürler seviyesinde bile TASARIM denen şeyden haberdar değilse insanlar, kimse anlamamış ve sindirememişse, bırakın maya tutmayı, bu süt yedi mahalleyi kokutur.
  • MuallimMuallim2 ay önce
    1) Bir öğretmen olarak Bakanlık ne yapmak istiyor ben de bilmiyorum. Ama “diğer lise türlerini çalışmadıklarını ve çalışacaklarını” söylüyorlar. Meslek ve İmam hatip lisesi öğrencisi şu anda da üniversite için dezavantajlı. Bu bir sorun üniversiteye girişte.2) Bakanlığın tasarımı Bakalorya ya benziyor, ama Bakalorya değil. 3) Bakalorya Programı TED in değil. Türkiye de TED kolejlerinden bir kaçı bu programı uygular. Tüm öğrencilerine değil, tercih eden ve bu programı başarabilecek olanlar bu programı alır. Ayrıca bu programı uygulayan birkaç devlet okulu da var.Başka özel okullar da var.3) Bakanlığın tasarımının doğru/yanlış olması ayrı bir konu, ama bu tasarım uygulanırsa özel okullar bundan fayda yerine zarar görür. Çünkü öğretmen ve kadro sorun olur. Buna TED dahil. Bu sebeple TED in de bu işten hiç haz duymadığı kanaatindeyim. Ama hiç olmazsa şu tasarım denen şeyi veyahut bakalorya yı da onlara mal etmeyin.4) bu tasarım çok su götürür. Bu iş maya tutmaz.
  • HARUNHARUN2 ay önce
    Emanet ehline verilmiyor ve kınanmaktan korkarak hareket ettikleri için onların istediği müfredat hazırlanıyor. Yoksa milletin %35 i cenabet %14 ateist %47 si peygambere inanmamazlık etmezdi.Artık çok geç . İktidara gelenler savaşmak yerine ne yazık ki savaşmak yerine ganimet toplamayı tercih etti.Buda yenilgiyi kaçınılmaz kıldı.
  • çok aşikar değil mi?çok aşikar değil mi?2 ay önce
    atatürk, tc' nin anayasası olduğu sürece müslüman çocuklar seküler yetiştirilmekten kurtulamayacaklar; gerisi laftır. Beyim, atatürkün dinsiz ve imansız olduğunu murat bardakçı bile ilan etti tv' den, daha duyacağınız bir şey mi kaldı?

Günün Özeti