• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

Milli Eğitim Bakanı, bilimi ateizmin istismarından kurtarmalı

12 Ağustos 2021


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

MEB’i fen bilgisi ve coğrafya kitapları varlıkları “yaratıcıyı” inkâr ederek anlatıyor, ateist bakış açısıyla anlatıyor. Yeni Milli Eğitim Bakanı Prof. Mahmut Özer’den beklenilen en önemli icraat, bilimi ateistlerin istismarından kurtarmak. 

Prof. Sefa Saygılı, TASARIMIN İHTİŞAMI EVRİMİN TUTARSIZLIĞI isimli eserinde bilimin YARATICI’yı anlattığını ispatlıyor. Geçen haftaki makalesinde de hücredeki harika düzeni anlattı ve hücrenin sanatkârı Yüce Allah’ın varlığını anlattı.

Dumlupınar Üniversitesi Rektörü Prof. Kazım Uysal, “Eko Sistemlerin Dilinden Yaratılış” isimli kitabında evrendeki eko sistemi inceliyor ve şu önemli sorunun cevabını veriyor:  

CANSIZ MADDELERİ KİM CANLANDIRABİLİR?

Prof. Uysal, kâinattaki sistemin hayat için tasarlandığını; her varlığın kasıtlı ve maksatlı bir şekilde planlandığını, düzenlendiğini ve yaratıldığını ifade ediyor. İlmin sesi oluyor.

Planlamadan düzen meydana gelmez, planlı olmasa hayret verici sistem meydan gelemezdi. Dünya hayat için tasarlanmış.” (s.5)

Dünyamızdaki tüm canlılar ve canlıları etkileyen fiziki çevreye ekosfer denir. Ekosfer, tüm özellikleri ile bir tasarım harikası. 

Selimiye Camii, Mimar Sinan’sız; Safahat, Mehmet Akif’siz; harika bir resim ressamsız, bir şiir şairsiz, bir harf kâtipsiz meydana gelmez. 

Hayat çok daha karmaşık. “Cansız maddeler organize olup canlı yaratamaz.” (s.43)

Prof. Uysal, bir canlının meydana gelebilmesi için yaratılmış 7 sistemden söz ediyor:

1. Dünya canlılar için özel tasarlanmış. Dünya’nın hareketleri, ekseninin 23.7 derece eğik olması, Güneş’e uzaklığı, yörüngesinde 106 bin km hızla dönmesi, mevsimlerin meydana gelmesi hayat için çok özel planlanmış.

2. Dünyadaki eko sistem, canlıların yaşadığı çevre hayat için tasarlanmış. 

3. Dünya’nın etrafını kuşatan 90 km kalınlığındaki atmosfer, Güneş’in zararlı ışınlarından ve gök taşlarından canlıları koruması, buharlaşan suyun kaybolup gitmemesi, hayat için düzenlenmiş.

4. Güneş’in varlığı; ısı ve ışık düzeni hayat için gerekli ve vazgeçilmez. Güneş kütlesinin % 75’i hidrojen, % 25’i helyum, %1’i diğer elementlerden meydana gelir. 

“Bu elementleri kim var etti?” sorusunun cevabını materyalistler veremez. 

Büyük patlama” ile gaz ve toz bulutundan evrendeki düzenin nasıl meydana geldiğini de maddeciler açıklayamaz. Akılsız ve şuursuz, taşlardan hiçbir farkı olmayan elementlerin garip bir patlama sonucu meydana gelmesi, sonra hassas oranlarda organize olarak harika canlı eserler yapmaları kendiliğinden ve tesadüfen olacak işler değildir. Taşlar organize olarak saray yapamazlar. Büyük patlamadan sonra elementlerin yaratılması, elementlerden canlıların yaratılması, yaratıcının planlı işleridir. (s. 29)

5. Kâinatın harika düzen hayatı netice verecek şekilde tanzim edilmiş.

6. Suyun varlığı başlı başına mucize. Hücreler % 65-90 oranında sudan meydana gelir.

“Bu kadar su nereden geldi?” (s.21)

Suyu yaratan hayatı planlamıştır. Suyun sıvı, buz ve gaz hâlinde bulunabilmesi hayat için vazgeçilmez. Su buharlaştığı zaman atmosferin dışına çıkamaz, hayata göre tasarlanmış.

Ateş topundan ibaret olan Güneş’ten kopan ve merkezi yine cehennem gibi kaynayan Dünya’nın üzerine suyu kim yerleştirdi sorusuna da materyalistler cevap veremez.

7. Topraktaki elementler hayata göre tasarlanmış. Hidrojen, oksijen, karbon, kalsiyum azot gibi akılsız, bilgisiz, cansız maddeler organize olup canlı yaratamazlar. Hayat tesadüfen meydana gelmez çünkü hücreyi meydana getiren elementler şuursuz, bilgisiz, akılsız. 

Cansız elementlerle beslenen bitkiler besin ve oksijen fabrikası. Faydalı ve hikmetli işler yapıyorlar. Karbon, hidrojen, oksijen, azot gibi elementler bir araya gelip hayata lazım olan besinleri meydana getiremezler. 

Akılsız ve cansız maddeler kendi başlarına organize olup canlıyı meydana getiremez.

Şeker, un ve yağdan pasta yapmak için usta bir aşçıya ihtiyaç var.

Bitki ve hayvan hücrelerinden besinler üretiliyor. Bu besinler son derece faydalı, lezzetli ve ustaca yapılıyor. O hâlde besinleri yaratan usta bir sanatkâr var.

Yeryüzünde her canlının rızkı (yiyeceği) Allah’a aittir.” (Hud, 6)

“Allah gökleri ve yeri yarattı, gökten su indirip onunla size rızık olarak türlü ürünler çıkarıyor.” (İbrahim, 32)

Prof. Uysal, su, elementler, bitkiler, hayvanlar, insan ve evrenin yaratılışındaki hikmetleri anlatıyor, eserden hareketle YARATICI’yı tanıtıyor. Allah’ın güç, kuvvet, ilim, sanat ve tasarlama ve yaratma gücünü dikkate sunuyor. Onun üslubuyla ilim hikmete dönüşüyor. 

Milli Eğitim Bakanlığının fen bilimleri, hayat bilgisi, fizik, kimya, biyoloji, coğrafya kitapları varlıkları ve evreni YARATICI’yı anmadan; materyalist bir gözle ve ateist bir bakış açısı ile ele alıyor, bilgiyi anlamsızlaştırıyor. 

MEB fen bilgisi kitaplarında dinsizlik yapılıyor, bu kitaplar yaratıcıyı inkâr ediyor, şirk kitaplarına dönüşmüş vaziyette.

Prof. Uysal, Prof. Saygılı, Prof. Âdem Tatlı, Prof. Ali Alaş, Prof. Nevzat Tarhan gibi yüzlerce bilim adamı eserlerinde bilgiyi hikmet olarak sunuyorlar. Tam Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın aradığı bilge bir ilim adamı. 

Milli Eğitim Bakanı Prof. Mahmut Özer, MEB fen kitaplarını, Dumlupınar Üniversitesi Rektörü Prof. Kazım Uysal gibi ilimle hikmeti bir araya getiren bilim adamlarına yazdırmalı. Bilimi materyalist ve ateistlerin istismarından kurtarmalı. Gençlerimiz ateizm ve deizmin pençesinden kurtarılmalı. İmanlı ve inançlı gençliği ancak ilmi hikmetle birlikte anlatarak yetiştirebiliriz.

Beyin Vitamini: Prof. Kazım Uysal’ın Eko Sistemlerin Dilinden Yaratılış (Dumlupınar Üniversitesi Yayınları, Kütahya 2021) isimli eser; bilgiyi hikmet olarak anlatıyor. Özellikle hayat bilgisi, coğrafya, fen bilgisi, fizik, kimya, biyoloji öğretmenlerine tavsiye ederim.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

.....

Sayın ali kavaklı hocam dilinize yüreğinize sağlık.Hocam inşaallah yeni milli eğitim bakanı bu söylediğiniz önemli tavsiyeler dikkata alır.Ve bu önemli bakanlık bu yanlışta arındırır yanlış itikattan kurtarılır.Bir vatandaş olarak temennim ricam budur
  • Yanıtla

Sayın Yazar

FETÖ veya Adnan Oktar bilimi dediğiniz şekilde anlatıyordu, sonuçlar ortada.İmanlı ve inançlı gençliği anlatarak değil örnek olarak yetiştirebiliriz.Yeni gelen bakan milleti kandırmasın, hak yemesin, sorgulandığında üstünü kapatmasın daha doğrusu işini dürüst yapmaya çalışsın biz ona şükreder olduk.Sonra gençler Kuran’dan “sorgulayarak”, “aklederek”, “düşünerek” Yaradanı bulurlar, “nimeti de inkar edemezler” merak etmeyin…
  • Yanıtla

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23