• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

Merhamet medeniyeti kurmak için eğitimdeki kapitülasyonlara son vermek şart

12 Kasım 2020
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

Eğitimde model arayışı sürüyor. 2023’e çok az kaldı. Yüz yıldır taklit ettiğimiz Batı tipi eğitim modeli, “ERDEMLİ VE KAMİL İNSAN” yetiştirmedi. Müslüman halkımıza ateist Batılıların eğitim modeli dayatılalı yüz seneyi geçti. Eğitimde kapitülasyonlar devam ediyor.

Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu’nun düzenlediği toplantıda yaptığı konuşmada “Modern kapitülasyonlarla tarihî bir mücadele veriyoruz” dedi.

Fransız kültürünü aşılayan okulları var ülkemizde. Bunların başında Galatasaray Lisesi ve Üniversitesi gelir. Fransızca eğitim yapan okullar var Saint Benoit, Notre Dame de Sion, Saint Joseph İstanbul ve İzmir Kolejleri Saint Michel Koleji gibi. 

Fransız mallarına boykottan önce Fransız kültür emperyalizmine boykot etmek lazım.

İstanbul Erkek Lisesi, Alman Lisesi, Özel Avusturya Lisesi, Özel Alev Okulları Almanca eğitim yapar. 

Robert Koleji, Üsküdar Amerikan Kız Koleji, Tarsus Amerikan Koleji İngilizce eğitim verir.

İtalyan Galileo Galilei Lisesi İtalyanca eğitim verir.

Ülkemizde ayrıca Ermeni, Rum, Yahudi azınlık okulları var. Bunların varlığı Lozan Anlaşmasına göre kabul edilmiş.

Fransızca, İngilizce, Almanca eğitim veren okullar ise Lozan Mektuplarına dayanarak eğitim yapıyor gibi görünse de Lozan Anlaşmasında böyle bir taahhüt yok. Bu okullar Dışişleri Bakanlığı bürokratlarının ısrarı ile eğitime devam etmiş ve bu durum, teamül hâlini almış. 

Batı kompleksi ile açılan ve sürdürülen yabancı dille eğitimin ülke kalkınmasına katkısı yok. Cumhuriyet, Demokrasi adı altında sürdürülen vesayet sistemine buralardan adam devşiriliyor. Cumhurbaşkanımızın mücadele verdiği kapitülasyonların içerdeki temsilcileri çoğunlukla bu okullardan yetişir. 

GALATASARAY LİSESİ VE İSTANBUL ERKEK LİSESİ KAPATILSIN MI?

Geçenlerde eğitimde kapitülasyonların sona erdirilmeli konulu yazı yazdım. Bir eğitimci bu okullar kapatılsın mı diye sordu. Bu okulların çok başarılı olduğunu ilave etti.

Dil öğreten kültürünü de öğretir, ideolojisini de.

Fransa, Almanya, Amerika’da Türkçe eğitim veren ilkokul, ortaokul, lise, üniversite var mı?

Yok.

Türkiye’de neden İngilizce, Fransızca, Almanca eğitim veren okullar var?

Prof. Oktay Sinanoğlu, hocam Prof. Necmettin Hacıeminoğlu, Üstat Ahmet Kabaklı; “yabancı dille eğitim ülkelerinde yapılır” derlerdi. 

Türkiye sömürge mi?

Altı yıl Almanya’da kaldım. Bırakın Türkçe eğitim yapan liseyi; Bayern’de Türkiye kökenli öğrencilerin Gymnasium’da seçmeli Abitür dersi olarak (lise bitirme dersi) Türkçe ve İslam derslerini seçmesini Almanlara kabul ettiremedim. 

Entegrasyona engel olur, dediler. Entegrasyona yani asimilasyona.

2017 yılında İstanbul Lisesi mezunlarının % 41’i Almanya’yı gitmiş. Almanya’da mezunlarının % 41’ini Türkiye’ye gönderen lise var mı? Bu okullar LGS’de tam puan alan öğrencileri çeşitli vaadlerle alıp (burs, yatılılık, Avrupa’da eğitim vs) mezun ediyor ve Avrupa’ya ihraç ediyorlar.

Ne mi yapalım?

Mütekabiliyet esasları getirelim.

Ülkemizdeki okullarda yabancı dille eğitime son verilmeli. Fen bilimleri, biyoloji, kimya, geometri, matematik, fizik dersleri Türkçe yapılmalı. Üniversite sınavlarında bu derslerdeki sorular Türkçe geliyor.

Mahalle liseleri olması sağlanmalı, tam puanla öğrenci almasının önüne geçilmeli. 

Okul yönetimini MEB atasın, Galatasaray’a MEB müdür atayamıyor. 

Bize Türk ve Müslüman kimliği kazandıran dilimiz ve dinimiz çok iyi öğretilmeli.

Biz İslam kültür ve medeniyet coğrafyasına aitiz. Batılı ve Batıcı değiliz. Batı’dan yükselen İslam düşmanlığı yeni bir şey değil. Haçlı Seferlerinin yeni versiyonu ile karşı karşıyayız. 

İslam medeniyeti Kur’an medeniyetidir. Öğretmen Hz. Muhammed (sav) insanlığın tanıdığı en sevilen muallimdir. Suffe Okulu kurmuş, sahabe nesli yetiştirmiştir.

Batı felsefesi insanı, “konuşan hayvan” olarak tarif eder. 

Kur’an, insanı hayvanlıktan kurtarır; dünyanın en değerli varlığı olan “eşref-i mahlûkat” olma derecesine yükseltir. İnsana ebedî hayatı müjdeler, sonsuz cehennem hayatından kurtulmayı vaad eder.

Auguste Comte felsefesi insanı ebedî yokluğa mahkûm eder. 

Jack London, insan insanın kurdudur, insanlar ikiye ayrılır: sağanlar, sağılanlar, der. 

Peygamberimiz (sav), insanların hayırlısı insanlara faydalı olandır, buyurur. İnsanı yaşatmayı, ona yardımı, (zekât, sadaka, hediye vererek) iyilik etmeyi en büyük sevap sayar.

İslam ilim ve kitap medeniyetidir. İlim insanı yükseltir. İslam; bilgi, çalışma, yardımlaşma, adaleti emreder, merhamet medeniyeti inşa etmeyi tavsiye eder. 

Batı medeniyeti; sömürü, işgal, katliam, sağma, kolonileştirmenin adıdır.

Kendi medeniyet anlayışımızı benimseyen, merhamet medeniyeti kuracak nesiller yetiştirmek için eğitimdeki kapitülasyonlara son vermek şart.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Mustafa

Ülkemizde Milli Eğitim ve Milli Kültür alanında, Lozan Anlaşmasında ve kanunlarımızda belirtilmeyen, Cumhuriyet ilanından bu yana hiçbir iktidar tarafından uygulanamayan bizim bilmediğimiz gizli bir yasak var muhtemelen.

H.Y.E

Sadece yabancı dille eğitim veren okullar mi bizi kültürümüzden ediyor? Şunu anlayamıyorum.Ta anaokulundan üniversiteye kadar bir yabancı dili ve özellikle Ingilizceyi öğrenmeye mecbur bırakılmak.Yabanci dil öğrenmek bilmek güzeldir,ıyidir.Ancak niye herkesi buna zorluyorsunuz ya hu.Sonra bir de bunu öğretmeyi beceremiyorsunuz.Bu kabiliyet ve istidat meselesi.Yuzmek gibi,yazmak gibi.Tamam bir yabancı dili isteyenlere hem de adam gibi öğretelim.A.a her öğrenciye değil.Biz başkalarının somurgesimiyiz. Biliyorum bir takım köksüz ve suursuzlar beni yobazlikla,gericilikle suçlayacaklar.Onlara derim ki,evet ben dilime,dinime ve medeniyetine aşırı bağlı biriyim.Sen ne dersen de.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23