• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

Laik-seküler eğitimin iflası dürüst insan yetiştirme modeli

20 Kasım 2025
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

Laik-seküler eğitimin iflası dürüst insan yetiştirme modeli

ALİ ERKAN KAVAKLI

Dürüstlük hepimize lazım, aldatılmak insan vicdanını rahatsız eder. Zerre kadar iyilik yaparsa karşılığını göreceğine, zerre kadar kötülük yaparsa cezasını çekeceğine inanan insan vicdanını diri tutar.

İmansızların vicdanı olmaz. 

Haramilerin para kuleleri yapıp delege satın aldığı, genel başkan seçtirdiği günleri gördük. Belediye başkanlarının yolsuzluk, rüşvet, hırsızlık ve sahtekârlıktan tutuklanıp içeri atıldığı günleri yaşıyoruz. 

Yeni doğan bebekler üzerinden devleti dolandıran doktorlar tanıdık.


Komşum Lutfi Bey anlattı: “Hanım rahatsızlandı, doktora götürdüm, tümör var iyileştireceğiz dediler, ışın tedavisi uyguladılar, faydası olmadı. Gözünde rahatsızlık vardı, ama görüyordu. İyileştireceğiz dediler, ameliyat yaptılar, görmez oldu. Tümörler iyileşmedi, hanım öldü. Hanım ameliyathaneden kör çıkınca tepem attı, bağırıp çağırdım:


Sahtekârlar, soyguncular, yalancılar!.. Benden hastanı iyileştireceğiz diye 33.000 lira para aldınız, eşimin gören gözlerini kör ettiniz. Sahtekârsınız, devleti ve vatandaşı soyuyorsunuz!


Başhekim pişkince; devlet de akıllansın, kendini soydurmasın!”

Yeni Türkiye’yi kuranlar, 1924 yılında Tevhid-i Tedrisat Kanunu çıkardı, medreseleri kapattı, 1929 yılında bütün imam hatip liselerini ve 1930’da ilahiyat fakültelerini kapattı. Eğitimi ateist bir zemine oturttular. 

1947’de Amerika ile Fulbright Anlaşması yaparak eğitimi kapitalist Amerikalılara teslim ettiler. 


Fulbrigth; ABD’nin uluslararası alanda yumuşak güç oluşturma stratejisidir. İkili anlaşmalar ve eğitim bursları yolu ile dünyanın geri kalanında ABD İDEALLERİNİ BENİMSEYEN EĞİTİMLİ İNSAN YETİŞTİRMEYİ AMAÇLAR.” (1) 


Amerikalılar; Anadolu’ya nüfuz etmenin yolunun eğitimden geçtiğini tespit ettiler;  Amerika kültür emperyalizmini gerçekleştirmek için dünyada ve Türkiye’de Amerikan Misyoner Okulları açtılar. Bu okulların Türkiye’deki öncüsü 1863’te açılan ROBERT KOLEJ’dir. Bu okulda öğrenim gören Türk öğrencilerin bir kısmının dini açıdan kendilerine baskı yapıldığını şikâyet etmişlerdir. (s.26)

“Amerikan Misyoner Okulları milli kültüre vurulan darbedir.” (s.28)

Robert Koleji kuran Dr. Cyrus Hamlin, Protestan papazı ve misyoner. Fatih Sultan Mehmet Han’ın İstanbul’u fethetmek için hisar yaptırdığı yere, eğitim yoluyla İstanbul’u almak için misyoner okulu açmıştır.


ABD bursuyla okuyan Ahmet Emin Yalman, Amerikan Koleji’ni bitiren Halide Edip Adıvar; Anadolu insanı İstiklal Harbi verirken AMERİKAN MANDASINI savundular (s.28) 

Robert Kolej, ODTÜ, Koç, Galatasaray Üniversiteleri, Galatasaray Lisesi, İstanbul Lisesi, TED Kolejleri, Saint-Joseph, Üsküdar Amerikan Lisesi, Koç Lisesi, Kadıköy Anadolu Lisesi gibi yabancı dille eğitim yapan okullar ‘Ahmet Eminler, Halide Edipler” yetiştirmeye devam ediyorlar. 


Küreselci Fulbright eğitim modeliyle yetişen insanlar ahlaklı, dürüst, düzgün değil.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tam zamanında “TÜRKİYE YÜZ YILI MAARİF MODELİ” hazırladı. 


Akyazı Fen ve Sosyal Bilimler Proje İmam Hatip Lisesi’de öğrencilere Başarıya Götüren Yol konulu seminer verdim. Okul müdürü Muammer Hikmet, konferans salonunun duvarına şu vecizeyi yazdırmış:

“ÖNCE KARAKTER SONRA KARİYER”

İnsan sadece biyolojik bir varlık değildir, insan biyolojik yönü itibariyle hayvandan farksızdır. İnsanı insan yapan manasıdır. 

Bir nesil 20 senedir. 

En Sevilen ve En Başarılı Öğretmen Hz. Muhammed (sav) puta tapan, ahlaksız, kültürsüz ve vahşi bir topluma 23 sene öğretmenlik yaptı.


Kötü insanları iyi insanlar hâline getirdi.

Cahil insanları bilgili ve bilge yaptı.

Çalan, çırpan, soyan, aldatan, yalan söyleyen bir toplumu değiştirdi. Deve çobanlarını ahlaklı, yardımlaşan, zekât ve sadaka veren, doğru sözlü, dürüst, dünyayı yöneten sultanlara dönüştürdü.

Eğitimci ve alanında uzman dokuz yazar; EĞİTİMDE HZ. MUHAMMED (SAV) MODELİ, SUFFA OKULU VE BİZE VERDİĞİ İLHAMLAR isimli bir eser kaleme aldık; Hz. Muhammed’in (sav) eğitim anlayışını ve eğitim metotlarını kitaplaştırdık. Önümüzde mükemmel bir başarı örneği duruyor. (2)


Ateist eğitim modelleri iflas etti.

Peygamberimizden (sav) aldığımız ilhamla imam hatipler, ilahiyatlar açtık. Ülkeyi onlar omuzladı, götürüyorlar. 

İslam’ın medeniyet değerlerini öğreten bir eğitim sistemi inşa etmeliyiz. Bütün okullara imam hatip modeli uygulanmalı. 

1.Türkiye- ABD İlişkilerinin Eğitim Boyutu ve Fulbright Programı, Dr. Halil İbrahim Çelik, s.ıv, Nobel, Ankara.

2. Eğitimde Hz. Muhammed (sav) Modeli; Prof. Sefa Saygılı, Prof. A. Halim Ulaş, Dr. Ali Akben, Ahmet Demirel, Sosyolog Adnan Kalkan, Duran Çetin, Burhanettin Saygılı, Eğitimci Mustafa Duran, Ali Erkan Kavaklı, Ensar Neşriyat.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23