İmam hatipler ve geleceği inşa etme davamız

18 Nisan 2019 Perşembe

Hafta sonu ÖNDER (İmam Hatip Mezunları ve Mensupları Derneği) Genel Kuruluna katıldım. Ali Emirî Kültür Merkezi’ndeki salon dopdolu idi. Salonun girişinde ÖNDER eskimez Başkan İbrahim Solmaz ile selamlaştık. Eski günleri andık.

28 Şubat sürecinde imam hatip ortaokulları kapatılmış, imam hatip liselerinin önüne polis konarak başı örtülü öğrenciler okula alınmamış, üniversite sınavlarına girişte imam hatipli ve meslek liseli öğrencilerin 15 puanı (katsayı engeli) kırılmaya başlanmıştı. 

2001 yılı şubat ayı. Eyüp İmam Hatip Lisesi’nde öğretmendim. Okulun önüne polis kondu ve başörtülü öğrenciler okula alınmadı. Öğrenciler yasağı protesto eylemlerine başladılar. Vicdanımın sesine kulak vererek öğrencileri destekledim. Öğrenci eylemlerini yazıya dönüştürdüm, Yeni Akit’te yazı ve haber yaptım. 

O günün İstanbul Milli Eğitim Müdürü Ömer Balıbey bizzat okula geldi, öğretmenleri topladı ve başörtüsü yasağına karşı çıkanları tehdit etti:

“Kızların başını örtmesini savunanlar, İstanbul’da benimle çalışamazlar, İstanbul’dan sürülmeleri için iki satır yazı yazmaktan çekinmem.”

Benim okuldaki görevime son verdi. Başörtüsü yasağının okullardaki milli güvenlik dersine giren subay öğretmenlerin raporları doğrultusunda konduğunu anlattı.

Okul önündeki protesto eylemlerini engellemek için gelen İstanbul Emniyet Müdürü Yardımcısı, Müdür Yardımcısı Ünal Mamur ve bana, yasağın Genelkurmay’dan geldiğini, Genelkurmay’a telefon edebileceğini ve orayı ikna edebilirsek yasağın kalkabileceğini söyledi.

Okulun önünde kala kaldık, dizlerimizin bağı çözülmüştü. Sendikalı da olsak iki öğretmen, Genelkurmay Başkanını nasıl ikna edecek?

Eylemler uzun sürdü, eylem günlüğünü Akit’te ÇIĞLIK başlığı altında yayınladım, sonra da romanlaştırdım.  Başörtüsü yasağı başlamadan önce 600 bin olan öğrenci sayısı yasaktan sonra 60 bine düştü, birçok okul kapandı.

İbrahim Bey, o zor günlerde bizi desteklemişti. Zor zamanlarda dostluk yapmıştık. 

Daha sonra görüşme fırsatı bulamayabilirim düşüncesiyle dedim ki:

“İbrahim Bey, imam hatip programlı meslek liselerinin açılması lazım.

Hocam, bütün okulların imam hatip lisesi programlı olmasını istiyoruz. Her okulda Kur’an dersi olmalı, İslamî şuur veren dersler okutulmalı, bunu istemeyen veli dilekçe verip çocuğuna ahlak dersi aldırabilmeli. Çocuklarımızı İslamî kültür ve inançlarla donanmış olarak yetiştirmeliyiz.

Genel kurulda köklerine bağlı bir nesil yetiştirmeye vurgu yapıldı.

Toplantıya katılan Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Ak Parti Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Önder eski Başkanı Halit Bekiroğlu, yeni başkan Kamber Çal, imam hatip nesli yetiştirmenin önemini vurguladılar. 

Cumhurbaşkanımız özellikle “ASIM’IN NESLİ” yetiştirmek istediklerini vurguladı.

İmam hatip neslinden beklenenleri kısaca şöyle sıraladı:

“Salih insanlar yetiştirmek istiyoruz. Evlatlarımızı dava şuuruna sahip olarak eğitmeliyiz. 

İmam neslinden bu millete ışık, önder, örnek olmalarını bekliyoruz. 

Gençlerimiz hakikat arayıcısı olmalı, hayatlarını İslam davasına adamalı, örnek olmalılar, milletimizin yolunu aydınlatan meş’ale olmaya devam etmeliler. 

Köklerine bağlı bir nesil ile aydınlık bir geleceğe yürüyeceğiz. Geleceğe ümitle bakacak ve yürüyüşümüze devam edeceğiz.

28 Şubat sürecinde imam hatip okullarının orta kısmını kapattılar, üniversiteye girişte katsayı engeli koyarak öğrencileri bu okullardan soğuttular, birçok binaya kilit vurdular. Medeniyet ağacımızın köklerini kurutmak için çok uğraştılar.

Allah’tan başka galip yoktur.

Bugün 536 imam hatip okulumuzda 1.300 000 öğrencimiz var. Toplum öğrenci içinde % 11.8’lik bir oran. Asım’ın Nesli yetiştirme gayretiyle çalışıyoruz. Sayıdan ziyade nitelikli insan yetiştirmeye önem veriyoruz. Karşımda güneşli günler görüyorum.

“Vurulup tertemiz alnından uzanmış yatıyor;

Bir hilal uğruna ya Rab, ne güneşler batıyor!” der Mehmet Akif.

Bir hilal uğrana batmayı göze alacak, en ufak bir sarsıntıda başka taraflara savrulmayacak, rükûdan başka hiçbir yerde eğilmeyecek nesiller yetiştirmeye çalışıyoruz. Kendisine, ailesine, milletimize ve insanlığa faydalı olacak dava adamları yetiştirecek; medeniyet davamızı zirvelere taşıyacağız.”

Başkan Halit Bekiroğlu imam hatip neslinin samimiyetle, hikmetle çalışması gerektiğini, milletimizi yeniden kökleri ile buluşturmak istediklerini, yeniden büyük Türkiye inşa etme gayretinde olduklarını, imam hatip neslinin Türkiye’nin sosyolojisini değiştireceğini vurguladı.

Köklerimize bağlı yeni bir medeniyet kurma dava ve düşüncesiyle toplantıdan ayrıldım.

Yeniden başlıyoruz; ümitle, azimle, heyecanla…

Makamlara, mevkilere, mala, mülke, paraya, dünyanın gönül çelen güzelliklerine aldanmadan… Allah rızası için çalışacak; aşk ve şevkle geleceğe yürüyeceğiz inşallah.

 

Günün Özeti

YORUM YAZ

  • mizanmizan9 gün önce
    İnşallah hocam, yapabildiğimiz ölçüde biz de o davanın takipçileriyiz..
  • BirolBirol1 ay önce
    ..Peygamber Efendimizi (S.A.V.) Hz. Ömer'i anlatacaksınız,sonra İhtişamlı yaşamlarınıza devam edeceksiniz...Tebliğden önce temsil önemlidir.Özellikle,Toplumun önünde olan kişiler,anne babalar,genç dimağlara örnek olmalıdır.İnsan yetiştirmek dünyanın en zor işidir.Fabrikadan çıkmış, robotlar yetiştirilmek isteniyor.Sabit fikirli,algıları, düşünceleri,olaylar karşısında verdiği tepki aynı olan robotlar. İmamhatipler gerektiği kadar olmalı.Aksi takdirde kalite oldukça düşüyor.Gelinen noktada durum tam da budur.Her şehre gidin, En kolay ulaşılan şehir merkezindeki okullar hep imam-hatip okullarına çevrildi.Bina yapmakla eğitim kalitesi yükselmiş olsaydı Türkiye'nin eğitim,öğretimde Dünyada birinci olması gerekirdi.Geçmişte,Köy enstitüleri misyonu ne ise(ideoloji farklı olmakla birlikte) bu gün İmam-hatip okullarına yüklenen misyon aynıdır.İslam,çok yönlü düşünceye asla engel değildir.Aksine Dinimiz İslam insanı düşünmeye sevk eder.Bilimi,insanlara faydalı olmayı emreder.Velhasıl İslam dünyasında ve Türkiye'deki İslam anlayışı içerisinde ciddi sorunlar barındırıyor.Asımın nesli sadece bir hayalden ibaret.
  • Abdullah YuceAbdullah Yuce1 ay önce
    Hocam eskiden imam hatipliler derece ile girebiliyordu universitelere. Simdi durum yerlede. Din eğitimi önemli tabi ama ilim ve fende de biraz yetistirilseler ogrenciler çok iyi olacak. Bilim olmadan, fen olmadan saf din egitimi eksik kalir. Ulu Önder Atatürk'un izinde nesiller yetiştirmemiz lazım. Baska türlü muassır medeniyetler aeviyesine çıkamayiz.Saygılarimla
  • Erdoğanoğlu/BATMANErdoğanoğlu/BATMAN1 ay önce
    Eyvallah Sn. Yazarın Söylediklerinin Çoğuna Katılıyorum da Ama Mevcut İmam Hatip'lerin İçler Acısı Durumu da Ortada...Ailelerin Ekseriyeti Çocuğunu İleride Boşta Kalmaz Endişesiyle İmam Hatiplere Gönderiyor. Din Hizmeti İhlas İster, Dünyevileşme MaalesefAsıl Maksat Olmuş. Vatana Millete İhlaslı Kişiler Lazım...
  • mertmert1 ay önce
    kendinizi kandırmayın,imam hatiplerdediğer okullar gibi kamalist eğitim sisteminin tornasından geçiriliyor,sanırsın ki imamhatipler medrese yada milli eğitim müfredatından resmi törenlerden muaf,öyle birşey yok,ihllerde öyle öğretmenler görevlendirilmiş ki başını örten küçücük kızlara rol model alabildiğine dekolte dar giyim vb,imam hatiplerde bildiğin atatürkçü laik bir nesil yetiştiriliyor,baş örtü zaten diğer olkullardada serbest kuran dersleri diğer okullardada var,neden hala imam hatip ısrarı,ne davası neyin davası kardeşim,resmen siyasi bir partinin arka bahçe yada seçmen yetişme alanı gibi bir algı var siz asıl bu algıyı değiştirin
  • BulentBulent1 ay önce
    Imam hatip orta ve liselerinde Arapça eğitimi zorunlu olmaktan çıkarılırsa, orta okullardan lise ye geçişteki isteksizlik ortadan kalkar. Imam hatip orta okullarindan imam hatip liselerine gecis şu an %50'nin altında dir tahmin ediyorum. Araştırma yapılsın bu konuda okuyan öğrencilerinbüyük çoğunluğunda Arapça eğitimi sebebiyle okumak istemedikleri görülür. Bunun yerine Kuran, fikih, siyer eğitimine ağırlık verilebilir. Okullarımızın hali hepimizin maglumu, bizde en azından diyerek imam hatipleri tercih ediyoruz, keşke bütün okullarda imanlı, ahlaklı öğrenciler yetistirilebilse.
  • Celil yağmuroğluCelil yağmuroğlu1 ay önce
    Değerli hocam ben bir Iraklı Kerküklü Türkmen olarak bizde Okul Eğitimine Çok Önem verirler O derecedeki bizim zamanımızda bir genç Okul bitirip ve Üniversitede Bitirmesi O zaman adam oldun derler ve istediğin Kızla evlenebilirsin fakir olsan bile, Ama Üniversite bitirmeyip ne kadar zengin olursan ol kimse sana kız vermez, Bizde O zaman Eğitimin önemi vardı,,Ne zaman ki Küreselciler 1968 deArtık yeter çok ileri gittiniz . Kendilerinden seçilmiş yetiştirilmiş cahil birisini getirdiler istedikleri gibi aşamalı olarak kurallar getirdiler 1975 Amerikanın Marşal yardımı altındaki gibi Irakın Eğitimine Milli İslami değerleri olmayan Müfredatlar getirdiler Türkiyedeki gibi.Iraka Bütün müfredatlar değişti..Emperyalist güçler Emellerine ulaştılar ..Şimdi bir Iraklıda Vatan,Bayrak.Millet Sevgisi hiç ama hiç yok Ahlak şeref namus nedir kalmadı,, 1975 Öncesi Osmanlının Enderun Eğitimi gibi bir Eğitimi vardı dersin neden Enderun Çünkü Eğitim sistemini kuran 1924 senesinden sonra Eğitim hocaları Osmanlı döneminde İstanbulda Eğitim almış Iraklı Arap Iraka döndükten sonra Irak,ta aynı Osmanlı Eğitim müfredatını kurdular bu hocalar İngiltereye gittiler oradaki Eğitiminden gaydalandılar bazı kurallarıda eklediler çünkü İngiliz Eğitimi Osmanlı Enderun eEğitiminin bir kopyası,,Bizim Nesil bu Eğitimden nasibini aldı O zaman Türkiyede tahsil yapanlar hepsi Tıp kazandılarÇünkü bize göre Türkiye Müfredatı çok ama çok basit geldi bizler kitaplarınızı pek okumazdık yanlız terimler farklı olduğu için yanlız onları okurduk...Sizlere bir misal bereyim Trabzonda Mimarlıkta okurken İstanbul Edebiyat Coğrafya bölümünde 3Sınıfında Okuyan Komşumuzun Çocuğuna Coğrafyadan bir kaç Soru Sordum bu Sorular Orta Okul ve Lise Soruları,,Dedim ki Amerikada neden Çok kasırga olur bilmedi..ikinci Soru Trinidat Nerede ve neyle meşhurdur bilmedi..ve bir kaç Soru Sordum bilmedi..düşün Coğrafya bölümünü Okuyor bizim Orta okul ve Lisede okuduğumuzu bimeyen bir Çocuk Nasıl Türkiyede bir Nesil yetişiyor..Yahu O zaman Öğrenci var nerelisin diyor Iraklıyım diyorum Irak Arap,mı yoksa Acem diyor bu Nasıl bir Nesil..Hocam Türkiye Özüne dönmese 15 sene Sonra bir Nesil yok olup gider DİNİ EĞİTİMİNDE TÜRK HOCALARI SIFIR VEREBİLİRİM HOCALAR ÇOK CAHİL ..DİN BİR MİLLETİN TEMELİDİR,,TARİH AYNI,,Vesselam..
  • Rasim DUMANRasim DUMAN1 ay önce
    Hocam, Cenâb-ı ALLAH (C.C.) sizden ve sizin gibi düşünenlerin cümlesinden, ebeden razı olsun inşallah.
  • hakanhakan1 ay önce
    Bu ülke de sadece ATATÜRK nesli yetişir anla bunu... imam hatiplerde ki çocukları deist yapıp çıktınız, türban yalanıyla iktidara geldiniz hala aynı sakızı çiğniyorsunuz. haklısınız mesele beka meselesi değil mi? Gördük İstanbul da, Ankara da, Antalya da onbinlerce beleş maaş olanları....
  • şerifşerif1 ay önce
    Dinler, (Hurafelerle doldurulmamış, yozlaştırılmamış ise) insanlara, birbirleri ile, diğer canlılarla, doğa ile nasıl münasebet kuracakları ve davranacaklarını belirleyen temel fikirler, öğütleyen nasıhatler verir. Hepsi bu. Temel anlamda tüm çocuklara, okullarda haftalık 1/2saatte Rehberlik saati ve hocaları ile koordineli olarak verilebilecek bir ders olmalıdır.Dinler kültürü/ Ahlak dersi olarak verilebilir. Diğer Dinlerin temel kaidelerini de kapsamalıdır. Mukayese imkanı verilmelidir. Tüm mezhep, meşrep yaklaşınlarını da kapsamalıdır. İmamhatipler diye ayrı okullara, ayrı müfretatlara gerek yoktur.Eğitim; Limitsiz, sınırsız, yasaksız, sorgulayan, soruşturan, yargılayan, ne? neden? Niçin?, Nasıl?sorularının sorulduğu cevaplarının alındığı bir süreç olmalıdır. Tüm kültürlerle, yaklaşımlarla, metotlarla buluşulan, temas kurulan, beşeri bilimlerin irdelendiği, araştırıldığı, hayallerin serbestçe kurulduğu, ifade edilebildiği, beyin jimnastiklerinin yapılabildiği, inovasyonun alabildiğine yapıldığı, çocukların fikirlerini, yaklaşımlarını ayıpsız, sayıpsız, amasız ortaya konulabildiği ve geliştirildiği, denendiği bir alan olmalıdır.
  • HAVVA TARAKÇI HAVVA TARAKÇI 1 ay önce
    ALLAHİM SENKİ YUREĞİME BİR SU SERPİLDİ .RABBİM İMAMHATİPLİ YANI DİN VE AHLAK BİLGİSİYLE YETİŞENYAVRURAMIZIN SAYISINI ARTIRSIN .HEPİMİZİ GÜZEL AHLAKLI İMANLI EYLESİN BU OZELLİKLER ÇOK ONEMLİ KİŞİLİKLER OTURMUŞ OLUYOR BUYAZILARI OKUDUĞUMDA BİR HARATLIYORUM NESLİMİZ DUZELİYOR GELECEKTE GÜZELŞEYLER OLACAK DİYE ALLAHIN İZNİYLE AMİN SAYIN YAZARIMIZDAN ALLLAH RAZI OLSUN İYİ DUŞUNELİM İYİ OLSUN HER SIKINTININ BİR RAHATLIĞI VARDIR RABBİM ÜLKEMİZE VEBUTUN MÜSLÜMAN ALEMİNE GÜZEL DÜŞÜNEN HERKEZE MERHAMET EYLESİN AMİN
  • ayşe güngörayşe güngör1 ay önce
    kızlarım imam hatibe gidiyor.öğrenciler de öğretmenler de sekülerleşmeden nasibini alıyorlar maalesef.bazen öğrencilerin kalite sorunu beni hayrete düşürüyor.öğretmenlerin de sevdirememe sorunu var.normal okullardan daha ilgili ve sevgi dolu olması gerekirken daha ilgisiz ve öğrenciye karşı daha kaba davranışlar segilenebiliyor.orta okula giden kızım lisede kesinlikle gitmem diyor.diğer liselerin ortamını düşünüp ikna etmeye çalışıyoruz. keşke okulda başka okula gitmek istemem duygusunu oluşturabilseydi.
  • TURANTURAN1 ay önce
    Yıllar önce imam hatip sayısının çoğaltılmamasını söylediğimizde bize karşı tepki vardı.Nedenlerimizi sıraladık dedik ki kalite düşer kalitenin artması için az ve kaliteli örnek okulların oluşturulması gerektiğini ifade ettik.Cumhuriyetin ilk yıllarında açılan 5-10 köy enstitüsünde yetişen bireylerin bütün ülkede kendi ideolojisini nasıl yerleştirdiğini görmedikmi?Kaldıki o kadar açılan imam hatip öğrencileri neden camiileri dolduramadı?..
  • Ahmet ÖzAhmet Öz1 ay önce
    Ali Erkan Bey;Geçmişte imam hatipliye ne denli hor bakıldığını ve adete yok sayıldığı günleri,bugün hala aynı duygu ve sıcaklığı ile yazıya dökmenize çok üzüldüm.İmam hatipli olmak,geçmişte bir ayrıcalıktı.Zira çeşitli kliklerin kurslarında yetişen sabit fikirli yapılara hiç uymuyordu.Matematik,fen ve kültür derslerinin okutulmasının verdiği bir cazibesi vardı.İstanbul İmam hatip,tüm imam hatiplerin üniversitesi gibiydi.Binlerce çocuk imam hatibe girebilme adına giriş sınavlarında elenmemek için ter döker,anne ve babaları akrabaları yoksa otellerde konaklarlardı.Bir Avukat Yusuf Türel vardı o zamanlar.Şimdi imam hatipli lüks ve görkemli eğitim yuvalarına kavuştu.Kamuda dahi baş örtüsü sorunu kalmadı.Eskiden gökteki ay gibi parıldayan baş örtülü kızlarımızın bazıları,genellemeye almıyorum,kamuda bir göreve geldiğinde suratlarını asıp karşısındaki insanlara karşı kabalık yapabilecek durumları yaşatabiliyorlar.Milletimiz o baş örtülü gencimizin ay yüzlü melek hayalini kurar iken kabalıkla karşılaşınca,baş örtülülere karşı içlerindeki o sevgiyi,sevgisizliğe terk ediyor.Demem o ki,imam hatipli,eğitimde geride,ahlaki davranışta duraklama ve gerilerde kaldı.Başı açık kızlarımızdan, beklenmeyen ahlaki olgunluklarını görünce,millet onları mukayese eder hale geldi.Baş örtüsü,ayrımcılık ve imtiyaz kaynağı yapılmamalı.Edep ve tesettür anlayışı,bir metrelik bezle ölçülür hale gelirse,edepsizliğe kendi rızamız ile prim vermiş oluruz.Lütfen baş örtüsü mağduriyeti ile geçmişin kirli çamaşırlarını ortalığa saçmayalım.Sonuçta baş örtülüsü de,örtüsüzü de bizim kızlarımız.Asıl,aile içi huzursuzluk ve aile içi infazlara mercek tutalım.Kızlarımızı önemseyelim.Okutalım.Onlara,ahlakını yüceltecek karakter yapısını inşa edelim.Bizim muhafazakar insanımız,at gözlüğü gibi tek bir anlayışa saplanıp kalmamalı.İmam hatip sayıları o kadar çok fazla arttı ki,millet çocuğunu imam hatibe vermeme mücadelesi veriyor.Görüyor ki eğitim seviyesi yerlerde sürünüyor.Binaların konforu,imam hatiplinin eğitim düzeyini çok fazla etkilemiyor.Öğretmenlerimiz yetersiz.Diplomalı olmak kafi gelmiyor.İmam hatiplinin eğitim düzeyini yükseltme adına neler yapılabilir,ona odaklanılması lazım.Yoksa baş örtüsü takmak ve Kur'an,siyer,akaid,usulü fıkıh'la hayat mücadelesinde başarılı olabilmek çok zor.İmam hatiplinin neleri eksik,bir bakalım.Hatalı yönlerimiz var mı,bir bakmamız lazım.Bu konularda siz ne düşünürsünüz,merak ediyorum.Şimdiden yarınki berat kandilinizi tebrik ediyor,saygılarımı sunuyorum.
  • 1 ay önce
  • ElifElif1 ay önce
    Niyet güzel ama bir yerlerde yanlış var. Proje imamhatip lisesine giden iki oglum var..Okullarinda ateist öğrenci olduğunu söylüyorlar,dehsete düştüm..Ehli sünnet den uzak hocalar var.. Çocuklar popüler kültürün cazibesine kapılmış gidiyor. Ayrica benim siyasi görüşüme uysa bile okulda herhangi bir siyasi görüşün doğrultusunda etkinlikler düzenlenmesini doğru bulmuyorum.Çocuklar ehli dünya olmuş bizim de katkimizla malesef...
  • Süleyman Sırrı DinçerSüleyman Sırrı Dinçer1 ay önce
    Ne..karanlık..günler..yaşadık..İMAM..HATİP..OKULLARI..Türkiye'nin..geleceğidir..her..şeyidir.selamlar..Hocam..Kaleminize..sağlık.

Günün Özeti