İmam Hatip ve Meslek Liseleri için yeni bir 28 Şubat süreci mi? 2023 vizyonu mu? Ted Koleji Bakalorya sistemi mi?

27 Haziran 2019 Perşembe

18 Mayıs 2019 tarihinde Bakan Ziya SelçukOrta Öğretim Tasarımı Tanıtım Toplantısı” yaptı ve yeni orta öğretim programını İstanbul’da bir meslek lisesinde tanıttı. 

Programı açıp okudum: Mesleki teknik Anadolu liseleri ile ilgili tek satır yok.

İmam hatip liselerinin programda yeri yok.

Yeni orta öğretim programı sadece Anadolu liselerini ilgilendiriyor.

Orta öğretim, Anadolu liselerinden ibaret mi?

İmam hatip liseleri ve meslek liseleri yeni bir 28 Şubat süreci mi yaşayacak?

Hayal kırıklığına uğradım.

Ekim ayında İstanbul’da Eğitim 2023 Vizyonu toplantıları yapıldı.

Uzun çalışmalar sonunda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı toplantıda. Eğitimde 20123 Vizyonu açıklandı. Vaadler, beklentiler…

Program açıklandı, karşımıza TED Koleji Bakalorya Sistemi (lise bitirme) çıktı.

2.446.051 öğrenci üniversite sınavlarına girdi. (Geçen sene 2.381.412 idi.) Bunların 835.000’i bir üniversite veya yüksek okula yerleşebilecek. Öğrencinin % 34’ü. Geçen sene oran % 36 idi. Üniversitelerin önündeki kalabalık her sene artıyor.

Geriye kalan % 67 ne olacak?

Üniversite ve yüksek okullarda yer yok. Başarısız olduklarından veya bilgisiz olduklarından değil, kontenjanlar dolduğu için.

% 66’lık dilimdeki öğrenciler meslek eğitimi görmeli ki üniversite okuyamadığında meslek sahibi olsun.

İstatistikler bize meslek lisesi mezunlarının düz lise mezunlarına göre daha kolay iş bulduğunu ve daha iyi ücret aldığını ve daha az işten çıkarıldığını söylüyor. 

OECO ülkelerinde 25-34 yaş arası istihdam oranı % 77, işsizlik oranı %7,8. 

Ülkemizde 25-34 yaş arası orta öğretim mezunlarının istihdamı % 65, işsizlik oranı % 11.3 (Eğitime Bakış 2018,s.24)

Hal böyle iken 2023 Vizyonu Anadolu lisesi programı sunuyor, meslek liselerine ve imam hatiplere yer vermiyor. Öğrencinin % 34’üne program hazırlamak Milli Eğitim Bakanlığının yapacağı iş değil. Hele buna eğitimde reform demek…

Liselerde hangi düzenlemeyi yaparsanız yapın, üniversiteye giriş sistemi değişmedikçe işe yaramaz. Anadolu liseleri üniversiteye öğrenci hazırlar, lise programı üniversite kazanmak içindir.Sanayi ve ticaret odaları ile iş birliği yaparak meslek liselerini özendirmek lazım. Yeni program hazırlanırken sanayi ve ticaret odaları, meslek kuruluşları ile görüşülmemiş. Programda, eleman bulamadığı için kıvranan iş adamlarının derdine deva olacak tek satır yok.  

Bu programla liseye başlayan öğrenci 4 yıl sonra üniversiteye baş vuracak, bu süre içinde üniversite giriş sistemi geliştirilecekmiş. Program düzenlenirken YÖK ve ÖSYM ile de görüşülmemiş.

Merkezi sınavların öğrenci üzerindeki baskısı azaltılacak, deniyor.

Nasıl azaltılacak? 

Üniversiteye giriş sistemini değiştirme yetkisi ÖSYM’de. Üniversitelerin kontenjanları mı artırılacak? Meslek lisesi öğrencilerinin sınavlara girişi mi engellenecek?

İmam hatip liseleri ile ilgili hiçbir şey söylenmiyor. Din Eğitim Genel Müdürlüğü’ne görüş sorulmamış; Önder, İlim Yayma, Ensar, TİMAV gibi sivil toplum kuruluşlarından fikir alınmamış.

Anadolu lisesi programı esas alındığına göre üniversiteye giriş soruları bu programa göre düzenlenecekse, imam hatip lisesi öğrencisi meslek derslerini seçmemeye yönlendiriliyor. İlahiyat dışında üniversite okumak isteyen imam hatibe değil liseye yönelecek. Hatta ilahiyata gitmek isteyene bile meslek derslerinin faydası yok, önemli olan üniversiteyi kazanmak… 

Üniversite kazandırmayan lise diploması yaramaz.

İmam hatip liseli öğrenciler de Kur’an, Arapça, fıkıh, dini bilgiler, siyer dersleri yerine matematik, edebiyat, dil, fizik, kimya, biyoloji gibi TYT ve AYT’de puan getiren derslere yönelecekler.

Bu durumda imam hatip liselerinin alanı daraltılmış olacak ve 28 Şubat sürecindeki gibi sadece ilahiyatlara öğrenci hazırlayan liselere dönüşecekler.

Meslek lisesi öğrencileri, meslek dersleri seçmek yerine Anadolu lisesi programındaki dersleri seçecekler, meslek eğitimi zayıflayacak veya sona erecek.

İmam hatipler ve meslek liseleri yeni bir 28 Şubat süreci yaşayacak. 

Hem de Ak Parti döneminde ve Ak Parti’nin tayin ettiği Milli Eğitim Bakanı eliyle.

Bakanlığın hazırladığı örnek ders programlarında Kur’an, siyer, temel dini bilgiler dersi neden yok? Bu derslerin seçilmesi istenmiyor mu? İki ders seçilebilecek, Kur’an, siyer, temel dini bilgiler derslerinden hepsini seçme imkânı yok. Programda seçmeli ders olarak müzik, uzay bilimleri ve astronomi, resim, spor, beden eğitimi, arkeoloji ve müze eğitimi, etkin iletişim teknikleri, fotoğrafçılık, matematik uygulamaları, Osmanlıca vb. dersleri konmuş. 

Fen Bilimleri, biyoloji, kimya, fizik, coğrafya dersleri materyalist ve evrimci bakış açısıyla yazılmaya devam eder, Kur’an, siyer ve temel dini bilgiler dersleri seçmeli ders olmaktan çıkarılır, imam hatip ve meslek liselerine programda yer verilmeyerek önemsizleştirilirse, Asım’ın Nesli yetiştirme ideali, dindar nesil yetiştirme gayesi Ak Partili Milli Eğitim Bakanı eliyle sonlandırılmış olur. 

Yeni bir program için hiç çalışılmamış, TED Kolej programı aynen alınmış. Portfolya kelimesi bile, öğrenci değerlendirme dosyası denmemiş, yabancı kelime olarak konmuş, bilgi kuramı dersi de oradan; kes-kopyala- yapıştır sistemiyle.

MEB’in yeni orta öğretim tasarımı, TED Koleji programı gibi. Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu sistem, Anadolu lisesinden ibaret mi?

Kamil insan yetiştirmek için dini eğitime, genç işsizler ordusu yetiştirmemek için meslek eğitimine önem vermek gerekmez mi?

 

Günün Özeti

YORUM YAZ

  • bağımsızbağımsız19 gün önce
    iyi ki de Milli Eğitim Bakanı değilsiniz...
  • MuallimMuallim24 gün önce
    İmam Hatip liseleri ülkemiz açısından ahlâklı nitelikli çağdaş dünyaya ayak uydurabilen bireyler yetiştirebilmeli ve bunun bir standartı olmalıdır. Bu hedefe ulaşabilmek de İmam Hatip lisesinde görevli öğretmenlerin bu bilinçte, hedefe uygun nitelikte ve donanımda olması ile de doğru orantılıdır. Halbuki nitelik göz ardı edilip nicelik öncelendiğinden ve kervan yolda süzülür mantığı ile süreç içerisinde tamir ve onarım yapılır mantığı ile yaklaşışdığından maalesef imam hatip okullarının halk nezdinde de itibarı zedelenmektedir. İmam hatip lisesi mutlaka ama mutlaka öğrencisine muasır kazanımlar sunabilmelidir, öğrenciler politik bir takım söylemler içinde kaybolup gitmek - birilerine yanaşarak hayatını kurtarabilecekleri düşüncesi ile değil kendilerini her anlamda yetiştirip geliştirme merakı içerisinde olmalıdırlar, bu sözde kolay pratikte zor bir iştir. İşte bunu sağlayacak olan da öğretim programının içinin nasıl doldurulduğudur. Bugün bu güzide okullarımıza, ortalama bir ailenin (sosyoekonomik anlamda) evladı kendi isteği ve iradesi ile heyecanla gidebilecek bir kazanım vaat edebiliyor mu? Asıl sorulması gereken bir çok soru maalesef göz ardı edilerek problemlere çözüm geliştirmeye çalışılıyor. İmam hatipli olma kimliğinin parlatılması gerekiyor, gençler için buradan mezun olmak bir onur kaynağı olması gerekiyor. İmam hatip benim hayatıma böylesi güzel olumlu bir perspektif geliştirdi diyebilmesi gerekiyor. Bu okullar bazı günlük meselelere kurban edilmemeli. Ben bu okulların mayası gereği gelecek adına çok güzel neticelere gebe olduğuna kalpten inanıyor olmakla birlikte kaybedilen boşa geçirilen her günü ve genci de kayıp sayıyorum. Saygılar
  • Süleyman Sırrı DinçerSüleyman Sırrı Dinçer25 gün önce
    Kaleminize..sağlık..Hocam..Sevgiler..Saygılar.
  • AbdullahnuriAbdullahnuri25 gün önce
    Memleketimizin ne kadar doktora mühendise ve avukatla ihtiyacı var ve ne kadar Mesleki ara elemana ihtiyaç varsa liselerin sayısı ve kontenjanları ona göre belirlenmelidir. Velilerin imam hatip okullarını tercih etmesi çocuğunun imam veya hatip olması için değil dindar olması içindir. Memleketimizin dindar doktora mühendise ve avukata ihtiyacı vardır. Onun için imam hatip müfredatlarının buna uygun olması eğitim kalitesinin artırılması gerekiyor.
  • ademadem25 gün önce
    hocam zorunlu eğitim 12 yıl olduğu müddetçe bu 12 yılın çerçevesini neyle doldurursanız doldurun boş.önce zorunlu eğitim düşmeli ve eğitim öğretim yeniden şekillenmeli.
  • 28 Şubat?28 Şubat?25 gün önce
    28 Şubat’la “AKP”bin icraatleri kıyaslanamaz!Zamanında İmam Hatip mi vardı?Başörtülü solcu zihniyetin hükümranlığında insan bile değildi!Şayet FETÖ temizliğinde AK karaya karışmışsa bunu yine FETÖcü kriptolar yapabilir,o kriptolar YeniAkit’te dahi olabilir.MEB Eğitim Sisteminde ise hâlen kemalist öğretiler yer alıyor.Bunun asıl sorumlusu AKP değil,CHP’dir.Bugün Osmanlıca’nın öğretilebilmesi bile “GERİCİLER hortladı” diye solcu teröristleri kudurtuyor!
  • BirolBirol25 gün önce
    Eğitim ve öğretim kalitesini artırma meselesini, yeni okul binaları yapmak zanneden bir zihniyetten hiç bir beklentim yok.
  • Ayşe Ayşe 25 gün önce
    Şu anki imam hatip liseleri sanki üniversite sınavlarında en önde de yeni vizyonda pay istiyorlar. Artık elini sallasan imam hatip. Veliler imam hatip okullarına bırakın kendi istekleriyle çocuklarını göndersinler. Kimse mecbur bırakılmasın. Az olsun ama kaliteli olsun. Adının hakkını versin.
  • Mürsel AkdenkMürsel Akdenk25 gün önce
    KAVAKLI : 28.6.2019.ALİ ERKAN KAVAKLI ELİYLE TÜRKİYE’DE;TÜRKLERDE;DÜNYADAVE MÜSLÜMANLARDA LİDERLİK EĞİTİMİ ÇALIŞMASI ÇOK AMAÇLI İMAM HATİP LİSELERİ ÖRNEĞİ: Ali Erkan Kavaklı :e-posta : [email protected]: Hazırlayan:Mürsel Akdenk: Eski Öğretim Üyesi;Gençlik ve Spor Liderliği; Uluslararası Kültürel Liderlik ve Sağlık Turizmi; Pedagojik Terapi ve Eğitimde Program Geliştirme;Eğitimde Tarih,Sosyoloji,Kültür ve Felsefe;Yönetim ve Siyaset Bilimleri Uzmanı: Melbourne-Avustralya: 28.6.2019.E-mail: [email protected];İLGİLİ DÜŞÜNCELERİM AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDEDİR; ARZ EDERİM:1-İmam Hatip Ortaokulu ve İmam Hatip Liseleri ve Programlarını çok önemli buluyorum; bunlarınhem Milli Eğitim Bakanlığı kanalı ile;Açık ÖğretimGenel ve Meslek Orta Okulları; Açık ÖğretimGenel ve Meslek Liseleri Programları yolu ile; herke se açık olarak; Üniversite mezunları dahil; isteyen herkes için Yurt dışalarında da hil Programlar açılmalıdır. 2-İNSANİ VE İSLAMİ EĞİTİM PROGRAMLARI; ÇEŞİTLİ SERTİFİKA BASAMAKLARINDA ;UNESCO, ASYA VE PASİFİK ÜLKELERİ YÜKSEK ÖĞRETİM ANTLAŞMASINA GÖRE(2.1-Bu Antlaşma ilk defa: Bankonk’da 16.12.1983 ‘ de imzalanmıştır; hem ilk; orta ve Yüksek Öğretimide kapsamaktadır; Türkiye Resmi Gazetesinde;8.1.1988 tarih ; sh.1-15’te yayınlanmıştır. 2.2-Bu Antlaşma 2. defa: Tokyo’da 6.11.2011‘ de imza lanmıştır:Diğer Eğitim Kurumlarının yanlarında;Yüksek Öğretim Kurumlarınıda kapsamaktadır; Türkiye Resmi Gazetesinde;11.12.2018 tarih ;sh.1- 77’de yayınlan mıştır. Bunun sadece; İlk 36 sayfası Türkçe ve İngilizce; diğerleri: Rusça ve Çince dir ). 3-Türkiye Üniversitelerinde ve Meslek Yüksek Okullarında; her sene en az 2 defa Giriş Sınavları yapılmalıdır.4- Türkiye Üniversitelerinde ve Meslek Yüksek Okullarında ;Sertifika 1- Sertifika 10 arasında; Gençlik Liderliği;Gençlik ve Liderliği;Gençlik Çalışma Bölümleri/Programlari; Ana Bilim Dallari açılmalıdır. 5- Türkiye’de;Avustralya’da olduğu üzere;KAYITLI MESLEK YÜKSEK OKULLARI; KAYITLI MESLEK ENSTİTÜLERİ;gibi yılda 12 ay sürekli işleyen; hergün; her hafta; her ay öğrenci alabilen çok dinamik Butik Meslek Yüksek Okulları ve Butik meslek Enstitüleri açılabilmelidir.6-Türkiye’de İsteyen herkese KALİTELİ MESLEKİ EĞİTİM;İNGİLİZCE; TÜRKÇE; ARAPÇA; RUSÇA; ÇİNCE; HİNTÇE; İSPANYOLCA gibi; Dilleri Öğretme Ortamları hazırlanmalıdır.7-TÜRKİYEYÜKSEK ÖĞRETİMİNDE;TÜRKİYE’YE GEL MEK İSTEYEN TÜM ÜLKELERDEN YÜKSEK ÖĞRETİM ÖĞRENCİLE RİTÜRKÇE EĞİTİM VE ÖĞRETİMYAPMAK ÜZERE KABUL EDİL MELİDİR: Böylece; Türkiye’de yıldaen az 4 milyon ile 14 milyon öğrenci oku tulabilinir; bunun karşılığında; yıllık 50-200 milyar dolarlık para kazanılabilinir .8-İlgili Çalışma planı daha sonra yapılabilir.9- Türkiye’de ; 1979 yılında2 ve 3 yıl lık EğitimEnstitülerinde3- 6 hafta arasında Yüksek Okul Mezunu yapıldı:Bunlar dan; 2 ve 3 yıllıkEğitim Enstitülerinde Çalışan Öğretmenlere; 1982- 1985 yılları arasında 2-3 Dönemlik Lisans Tamamlama Eğitimleri verildi. 1986 yılında Türkiye Büyük Millet meclisi kanalı ile kendilerine Doğrudan Doktora Tezi Yazmak Kaydı ile;4 yıl çalışanlara Yardımcı Doçentlik; 7-8 yıllık çalışanlara Doçentlik; 15 yıl ve daha fazla çalışmış olanlara Doğrudan Profesörlük hakları verilmiştir . 10- Bunlkar TBMMeclisi kararı ile ortada iken;Mayıs 2018 ‘deBizzat Lisans; Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimi Yapmış ve Sonrada YARDIMCI DOÇENT DOKTOR OLANLARIN YARDIMCI DOÇENTLİK HAKLARININ ELLERİN DEN ALINMASININ (o günlerde; 37.000-40.000civarında yardımcı Doçent Doktor bulunuyordu)GÜNAHINI KİMLER ÇEKECEKTİR?( O günkü Meclis Başkanlığı; Millet Vekilleri ve Başbakanlık gibi ilgili tüm kuruluşlar bu Günahla rının Cezalarını; Veballerini acaba nasıl ödeyeceklerdir ?).11- Halbuki; Unesco tarafından her yıl yayınlanmakta olan;Uluslararası Üniversiteler ve Yüksek Okullar El Kitabı( UNESCO ,İNTERNATİONAL UNİVERSİTİES AND COLLEGES HANBOOK);3 cilt; 10.000 sayfadır: Orada Yardımcı Doçent liğin Karşılığı;Asistan Profesörlük(Assistant Profesorialship(:A/Prof.) olarak bütün Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde bile bulunuyordu.12-TBMMeclisi 1986 yılında;2 ve 3 yıllık Eğitim Enstitüsü mezunlarına Çok Hızlı olarak Lisans Tamamlama Eğitimi verilerek; önce Doktora tezi yazmak üzere Yardımcı Doçent lik;Doçentlik ve Profesörlük gibi haklarıçok Hızlı olarak verilirken; 13- 2018 yılında;Başta;Ak Parti Kayseri Millet Vekili Sn. Mustafa Elitaş olmak üzere Nor mal Yoldan; kendi Hakları ile Yardımcı Doçentlerin ;Bu Eğitim ve Öğretim hakla rını ellerinden alanların bu günahlarının ve ve veballerinin; hak yemelerinin karşı lığını nasılk ve ne zaman ödeyeceklerdir; diye düşünüyorum.Gereğinin yapılmasını arz ederim.Mürsel Akdenk: Melbourne-Avustralya: 28.6.2019.E-mail: [email protected];
  • Jz6yjkf4fvi89Jz6yjkf4fvi8925 gün önce
    Hocam sizartık iktidarla zıt partilerin aynı hatta olduğundan mı söz edersiniz?Davaların kavramların içinin boşaltildigindan,yozlaşmadan,şekilcilikten mı? Yoksa Allahın gizlediği veya kendini gizleyen veliyullahlar misali görünüşte zayıf olup ,dış mihraklarin ayağı olan birilerinin en üst makamlara bile hukmedebildiginden mı,ülkenin rotasını belirlenimlerinden mı?Gerçi tüm okullar ihl olsa ne olacak sınıf geçmek için ogreniliyorsa bazı dersler,karın doyurmak için okunuyorsa okullar?Milli şuur dini şuur olmadiktan sonra. Tabi ne doguluyuz ne batılı, sömüremiyoruz.Maddi sıkıntılar var,olmak zorunda bu düzen öyle hesabedilmiş asırlar önce.Konu , sınırlarını aşmaya doğru gidiyor.Belkii hiç yazmamak çok yazmaya eştir.Yayimlanmasi içinde yazmıyım havaya yaziyom
  • Bahattin dursunBahattin dursun25 gün önce
    Özellikle imam hatip liselerindeki meslek dersleri yetersiz iken, üniversiteye giriş sınavlarında soru çıkmadığı için öğrenci tarafından önemsenmiyor.
  • takiitakii25 gün önce
    aynen hep aynı tekniksiyen mühendise ihtiyaç yok bol bol negatif düşünce
  • Murat Murat 25 gün önce
    "İmam Hatip Okullarının en yoğun olduğu Konya’da Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularının doğru yapma ortalaması 6,19 iken, Tunceli’de bu oran 6,38. Tunceli’de 3, Konya’da 167, Şanlıurfa’da 164 İmam hatip ortaokulu var. LGS’de Tunceli 2., Konya 47., Şanlıurfa 78’inci, halen imam hatip diyorsunuz eğitimi batırdınız her bakanla değişiyor. Sisteminiz hep yarım bozuk.
  • Necmi kamilNecmi kamil25 gün önce
    İhl lerin içi boşaltıldı hocam. Bir de bu konuya deginin
  • sedat karslısedat karslı25 gün önce
    Görüşlerinize tamamen katılıyorum. Ak parti eli ile 28 şubat yap kimse itiraz etmesin. Hedef tamam. Yapılması gereken ne, tüm liseleri meslek lisesine dönüştürmek. Üniversiteye giren girer, giremeyen elinde bir meslek becerisi ile işine bakar. Düz lise, anadolu lisesi hepsi meslek lisesine dönüştürülmelidir. Sekreterlik, veri giriş elemanı, çağrı merkezi elemanı, ön muhasebe elemanı vb yüzlerce meslek guruplar var. Meslek liselerini sadece teknik meslek liseleri gibi düşünmemek lazım. Düz lisede okuyan bir öğrenci de imam hatip veya teknik branşlardaki seçmeli dersleri seçebilmeli ve seçtiği meslek dersini altyapı uygun olan en yakındaki başka bir lisede alabilmelidir. Bu şekilde teknik liselerin altyapı imkanoları da daha fazla kullanılmış olur. Bu konu aslında tam bir araştırma/ makale konusu. Yeni tanıtılan orta öğretim sistemi yanılmıyorsam 2023 de devreye alınacak. O zamana mevcut bakan yerinde kalır mı, acaba. Hem yeni gelen bakan kendi hayalindeki sistemi ne zaman uygulayacak. Bu güne kadar hangi bakan yeni sistemi uygulamaya almadı. Ben hatırlamıyorum. Ama en iyisi şimdiki eğitim bakanı. Hedefi uzun zamana yaymış. O zamana kadar koltuğu da korurum diye düşünüyor mudur? acaba.
  • Lütfi ŞENLütfi ŞEN25 gün önce
    Meslek Liselerinde ciddi sıkıntılar var sayın hocam. Evet bazı bölümler çok iyi fakat bazı bölümlerden mezun olan gençlerimize gerçekten çok yazık oluyor. Mezun olduktan sonra alanlarıyla ilgili bir üniversite kazanma şansları hiç yok. Tanıdığınız meslek liselerinde görev yapan mutlka öğretmen ya da idareci birileri vardır. Mümkünse sorun son 5 yılda görev yaptığı meslek lisesinden mezun olan kaç öğrenci alanı ile ilgili bir fakülteye yerleşti. Örneğin hemşirelik alanından mezun olan bir okuldan kaç öğrenci hemşirelik fakültesini kazandı. Ya da meslek lisesi çocuk gelişimi alanından mezun olan kaç öğrenci Okul Öncesi Öğretmenliğini kazandı. Oysa kayıt yaptıran ane babalar çocuğum hemşire olacak veyaAnasınıfı Öğretmeni olacak diye anlatıyorlar yakınlarına. Oysa gerçekle üniversite sınavında karşılaşıyor ve adeta yıkılıyorlar. Hemşirelik fakültesini kazanamayacaksa bir öğrenci mezun olduğunda, neden Hemşirelik alanı var meslek liselerinde. Ya da çocuk gelişimi bölümü neden var Okul Öncesi Öğretmeni olamayacaksa mezun olan öğrenci.Bu sıkıntılar maalesef bir neslin ziyan olmasına neden oluyor. Bu sıkıntıları görüp tedbir alınmasını sağlaması gereken yetkililer maalesef bu duruma müdahil olmuyor ve gençlerimizin geleceklerini karartmaya devam ediyoruz. Ayrıca görünen, her yere imam hatip lisesi açma yarışı olduğu. Oysa bu güzide okullarımızın şartlarını iyileştirmemiz gerekiyor. Yeni yeni okular yerine donanımlı, çalışkan, gençlerimizin, Milletimizin dertleriyle dertlenecek dava adamı olan öğretmenlere ihtiyacımız var.Ama maalesef sadece izleniyor bu durum gereği yapılmak yerine.
  • selimiyeliselimselimiyeliselim25 gün önce
    çok büyük yanlış yapldı gençleri illa imam yapcam havası ters tepti gençler dünyayı görüğyo. zorla yazdırılan gençler imam hatip camiasını sarsdıyo ..asıl tehlike o ..gerçekten imam hatip okumak isteyen gençlerede zorluk oluyo .yanlış büyük yanlış desit gençlik yarattı..
  • Ali DemirciAli Demirci25 gün önce
    Hocam İlahiyatçılar diyorsunuz ama, meslektaşları arasında en az seviler tipler maalesef onlar...
  • NuhNuh25 gün önce
    Bir eğitimin milli olabilmesi için o eğitim sisteminde dini eğitim mutlaka verilmeli bireyler dindarlaştırılmalı (dini temel dersler asla seçmeli ders olamaz ) ve ait oldukları dini ve milli kültürü çok iyi öğrenip yaşamalılar. Bu yapılmıyorsa sen yetişen çocuklara bir kimlik bir aidiyet veremiyorsun demektir. Bu noktada eğitimde hangi görüş baskınsa (kemalist görüş, laik görüş, liberal görüş, batı yanlısı görüş, aşırı sol militanist görüş ve diğerleri) hangi kültür baskınsa çocuk okul yıllarında o düşünce yapısına kayıyor ve çocukları fikirsel olarak kaybediyoruz aksine sahip çıkmadığımız için o çocuğu karşımıza da almış oluyoruz. Çünkü biz o çocukları dini ve milli fikirlerle doldurmamışız. ancak birileri malesef dolduruyor. Neden liseliler gezi eylemine katıldı ve hükümeti yıkmak istedi.? Neden üniversitelerden kandile elemanlar gidiyor.? neden üniversitelerde sol maksist örgütler guruplar yuvalanıyor taraftar buluyor.? Üniversitelerde devrim diye yumruğunu sıkıp havaya kaldırıp bağıran kin dolu genç kız gerçekte neyi devirmek istiyor.? Onu bu hale getiren şey nedir.? Çalışmak yapmak düzeltmek onarmak geliştirmek dururken neden devrim neden DEVİRMEK ?Bazen diyorum çocuklarımı fikirsel olarak kaybetmektense okutmamak daha iyi gibi duruyor. Rızkı veren Allahtır. Okumayan aç kalmaz. Son bir soru. halk fakirlik geçim mücadelesi içerisindeyken son model en pahalı audi mercedeslere binen her türlü devlet imkanlarına sosyal haklarına sahip lüks yaşantısından taviz vermeyen halk arasında pek görmediğimiz adamlardan milli politikalar milli hamleler beklenebilir mi.? Bu sorunun cevabı çok önemli. Bu soruya cevap bulursak gerisi gelir. Herkese bol selamlar.
  • SaimDokurcunSaimDokurcun25 gün önce
     AKP eğitimde kültürde sınıfta kalmıştır.Eğitime birinci sınıf adam gitmiyor. Filozof olacak adamları tıpta, mühendislikte, hukukta harcamaya ayarlı düzen hakkınad; Ortadoğu, Boğaziçi Bilkent üniversiteleriyle birinci sınıf kafaları batıya peşkeş çekmeye ayarlı düzen.. Türkiye eğitim ve öğretimde bir "manda"dır. 60 senedir manda eğitimiyle iş yürüyor.
  • CEVDETTCEVDETT26 gün önce
    BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE(GRİGORY PETROV) KİTABINI OKUMAMIŞ OLABİLİR Mİ MEB BAKANIMIZ? 17YILDIR İKTİDARDAYIZ VE HÂLÂ KANUNLARIMIZ İTHAL. HANİ İKTİDARA GELİNCE HER ŞEY YERLİ OLACAKTI? UYUTULUYORUZ. ALLAH, VERDİĞİ NİMETİ KIYMETİNİ BİLMEYENDEN GERİ ALIR.
  • TarıkTarık26 gün önce
    17 yıldır iktidarda olan bir partinin Milli Eğitim Bakanı hep aynı kişi olsaydı, hükümetler değişse de Bakan değişmeseydi, bizim bir Milli Eğitim Bakanlığımız, onun da tutarlı ve ne olduğu belli bir stratejisi olurdu. 17 yıl önce ilk okulu bitirenlerden oluşan sağlam bir kuşak olurdu elimizde. Ne yetiştirdiğiniz nesilleriniz var ne de yetiştirmeye niyetiniz!Koltuğa oturan herkesin değişik birşeyler söyleme adına yaptığı icraatler, meslekten veya dışardan farketmiyor, içinden çıkılmaz hale getirdi.Siz 17 yıldır size çelme takmaya çalışanların elinde oyuncak olup düşe kalka giderken, o gün kalkamadığınızda, anlayacaksınız asıl hatayı nerede yaptığınızı.
  • katsayıkatsayı26 gün önce
    Katsayının kaldırılması hiç iyi olmadı. Çünkü İmam Hatip liseleri veya Teknik liseler en azından üniversite girişinde kendi mesleklerini tercih etmeleri halinde ek puan alıyorlardı. Şimdi ise ek puan alamadıkları için doğru dürüst bir yere bile giremiyorlar. Anadolu lisesi Fen lisesi öğrencileri Matematik, Fen ağırlıklı olarak görürken İmam hatip lisesi veya teknik liseler ders saatlerinden dolayı ağırlıklı olarak matematik ve fen derslerini göremiyorlar. Dolayısıyla da Üniversite başarıları çok düşük. Bugüne kadar eleştirilen katsayı olayı oysaki o okullara giden öğrenciler için daha iyi olduğu maalesef şimdi anlaşıldı.
  • alioğlualioğlu26 gün önce
    eyvah ki ne eyvah meydanlarda başka icraat başka gelecek daha başka olacak.İki şey istiyoruz dürüstlük ve çalışmayı sevmek bunlar için eğitim öğretim
  • RecepRecep26 gün önce
    Bu milli eğitim bakanını sadece lafla işleri götürmek istiyor icraata gelince fıs. Endişelerinize katılmakla beraber emin olun bu açıkladıkları da lafta kalacak. Yapamayacaklar yapmak için harekete bile geçmeyecekler. Neden? Ayrıca adamın etrafına bakacak olursanız gazi üniversitesinin lafla iş götürmesiyle meşhur bir prof u yardımcısı ve yeni yetme asistanlar danışmanları. Bunlara emanet edilen bir milli eğitimden ne beklenir? Söyleyeyim hiç bir şey.
  • hüseyinhüseyin26 gün önce
    Yunan Ordusu tetikte, Mehmetçiğe ver tezkereTürkiye'nin ne kendisinin, ne de hamisi olduğu Kuzey Kıbrıs'ın egemenlik haklarını tanımayan, İsrail ve Mısır başta olmak üzere Doğu Akdeniz ülkeleriyle doğalgaz ittifakı kuran Yunanistan'dan rahatsız olması gerekirken, Yunanistan Türkiye'den rahatsızmış; Kuzey Kıbrıs'ın TPAO'ya tahsis ettiği, egemenlik sahasında sondaj faaliyetinde bulunuyor diye!Yunan Başbakan Çipras, önce Lüksemburg'tan tehdit etti ve Türkiye'nin Akdeniz'de sondaj çalışması yapmasının bir "bedeli" olacağını söyledi.Sonra, Yunan basını, Yunan Ordusu'nun Türkiye'ye karşı hazır beklediğini bildirdi.Son olarak da, Çipras, bu defa Güney Kıbrıs'ta, üstelik de manidar biçimde adadaki Yunan Alayı'nı ziyareti sırasında "Türkiye'ye ciddi bedel ödetmek"le ilgili çıkışını yineledi.Ama Türkiye'de hiçbir ilgiliden, yetkiliden bu tehditlere "aynı tonda" karşılık gelmedi!Misal kimse çıkıp da yıllar önce yapması gerekeni, gecikmeli olarak da olsa yapıp da, "Ege'deki Türk adalarını işgal etmenin bir bedeli olacaktır" demedi; "borazanı" olarak yayın yapan kanallar üzerinden "Türk ordusu, Ege'de hazır bekliyor" mesajı vermedi.Türkiye ne yaptı peki?Türk Ordusu'na toplu tezkere verdi!Askerlik süresinin kısalmasını, bedelli askerlik alternatifinin daimileşmesini, profesyonel orduya geçişi öngören yasa tasarısı güle oynaya TBMM'den geçirildi.Yeni sistemde öngörülen süreyi tamamlayan askerlerin terhis işlemlerinin bir an önce yapılacağı müjdelendi.Sormaya bile cesaret edemiyorum şimdi:Sınırından her gün yükselen tehdide karşı, "Türk Ordusu" çok af edersiniz ama kıyaslayınca hayli "kıytırık" sayılabilecek Yunan Ordusu kadar da hazır değil mi?Hazırsa nedir "caydırıcılığının" ısrarla kullanılmıyor olmasının sebebi?
  • AliAli26 gün önce
    Siz de gerçekleri görüyorsunuz ama...
  • Milli eğitim kökten lağv!Milli eğitim kökten lağv!26 gün önce
    Neredeyse Yüz yıldır atatürkçü kemalist yetiştiren düzen, son 20 yıldır kemalist imamhatiplilerini ve ilahiyatçılarını da kustu. Şimdi her biri bir TV kanalında ötüyor. Hz. Musa' nın Asa' sı çıkıp hepsini birden yutacak biiznillah; o günler yakın!
  • HalukHaluk26 gün önce
    Allahtan sizin gibi bu işlerden anlayan birileri varda uyarıyor.yoksa bakanın icraatları nasıl kim denetliyor daha dogrusu gencligin iman konusu otelenmiş hatta ateisler gibi program hazırlanmış anladıgım kadarıyla..ak parti 20 yılın meyvasını niçin yiyemedigi belli getirdigi bakanlar ak parti ilkelerine göre degil chp ilkelerine göre programlar icraatlar yaptıkları için bu hallere dusmuş.yani erdoganı dinleyen yok
  • 10 yıllardır aynı nakarat, sonuç hep aynı; hattâ daha kötü!10 yıllardır aynı nakarat, sonuç hep aynı; hattâ daha kötü!26 gün önce
    Deveye sormuşlar; "âbi boynun neden eğri?" diye, cevap vermiş; "lan nerem doğru ki zaten!" diye.. Bu deve 1923' de bir yamuldu, kimse düzeltemiyor artık..

Günün Özeti