• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

AK Parti’de eğitimle ilgilenenler için sonuçlar ve yapılması gerekenler

06 Mayıs 2021


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

Eğitimde en dikkat çeken veri, son iki yılda özel lise sayısının devlet lisesi sayısının üzerine çıkması.  2015-2019 yılları arasında derslik sayısı 619.000’den 727 bine şube sayısı 746 binden 762 bine yükselmiş. (Eğitim Bir-Sen’in hazırladığı Eğitime Bakış 2020, s.26)

Gençler arasında işsizlik oranı yükseliyor, Bakanlık düz liselerin sayısını ve kontenjanlarını artırıyor. Hâlbuki meslek lisesi mezunları, düz liselere göre daha yüksek oranda iş buluyor.

Meslek liselerinde bu oran % 55.2; düz lise mezunlarının iş bulma oranı % 45.5. 

Türkiye 25-34 yaş arası gençlerin istihdamında OECD ülkelerindeki en düşük orana sahip.

Meslek eğitiminin önemsenmesi, teşvik edilmesi, meslek liselerinin kalitesinin artırılması lazım. Rakamlar tersini söylüyor.

Gençler arasında iş ve okula gitmeyenlerin oranı % 33.3.

Genel lise mezunlarının işsizlik oranı son 4 yılda % 12’den % 16’ya yükselmiş.

Meslek liselilerin işsizlik oranı % 10.2’den, % 15.3’e.

Genel lise mezunlarının işsizlik oranı % 32, meslek lisesi mezunlarında işsizlik oranı % 24. (A.g.e. s,25)

Son 5 yılda meslek ve teknik liseye giden öğrenci sayısı % 23 azaldı.

İmam hatip liselerine giden öğrenci sayısı 2015’te 677.000 iken 2019’da 610 bine düştü. (A.g.e, s.36)

Din eğitimi ve öğretimi bir facia. Ülkenin en büyük bütçeye sahip eğitim bakanlığı bu alanda üstüne düşeni yapmıyor.

Din eğitimi ortaokul ve liselerde 2 saat, öğrenci haftada 40 saat ders görür.

İstatistik din eğitiminin yetersizliğini ortaya koyuyor:  

İnsanımızın % 74’ü Kur’an; % 83’ü Kur’an meali okumuyor. % 24 Kur’an’ı kutsal kitap olarak görmüyor. % 14’ü Allah’a, % 25’i meleklere, % 37’si Peygamberimize (sav), % 27’si ahirete, % 45’i kadere inanmıyor. % 55’i oruç tutmuyor, % 43’ü hiç camiye gitmemiş, % 34’ü namaz kılıyor. % 20’si dua etmiyor, % 10’u günah işlediğinde pişmanlık duymuyor, % 35 gusül abdesti almıyor.

Almanya-Bayern eyaletinde 6 yıl öğretmenlik yaptım. Ders yılı kilisede dua ile başlar, yıl sonunun son dersinde yine kilisede dua ve ibadet edilir. Yani kiliseye gitmeyen hemen hemen yok.

Din dersi Almanya’da ilkokul birde başlar, bizde dördüncü sınıfta.

Bayern’de öğrencinin % 90’ı kilisenin açtığı yuvada eğitim görür, kilise bahçesindeki ana okulu öğrenciyi Hıristiyanlık inanç ve ahlakına göre eğitir.

Allah ve ahireti anlatan din kültürü dersi 2 saat ama yukarıdaki rakamlar, bu dersin hayli etkili olduğunu gösteriyor. 

Genel liselerde okutulan 15 ders var. (Matematik, geometri, edebiyat, fizik, kimya, biyoloji, tarih, beden, astronomi, Sağlık bilgisi, Görsel sanatlar- Beden eğitimi, İngilizce, Almanca, Din kültürü ve ahlak bilgisi; eğer öğrenci seçmişse Kur’an, siyer, temel dini bilgiler.)

Aslında matematik, fizik, kimya, biyoloji, sağlık, coğrafya gibi dersler kâinat kitabını anlatır. Kâinatın sahibi Allah’tır. Kur’an; kâinat kitabının okunmasını, incelenmesini emreder. İlim öğrenmek her Müslümana farzdır:

Bir örnek verelim:

“Mutlak hükmedici olan Allah yüceler yücesidir. Onun her şeye gücü yeter. Hanginiz daha güzel işler yapacak diye sınamak için hayatı ve ölümü yarattı. O güç sahibi ve bağışlayıcıdır.

Birbiri ile uyumlu yedi göğü yarattı. Merhametli Allah’ın yarattığı âlemde hiçbir uyumsuzluk göremezsin. Gözünü çevir bak, bir düzensizlik görebilecek misin? Gözünü tekrar tekrar çevir, bak. Hiçbir bozukluk göremeyecek; göz, aciz ve bitkin olarak sana dönecek.” (Mülk,1-4)

Milli Eğitim Bakanlığı, fen bilimlerini Kur’an’ın bakış açısına göre değil; Fransız ateist August Comte’nin bakış açısına göre dayatır. Fen derslerinde ateizm, deizm, şüphecilik, şirk öğretilir.

Yağmuru bulut yağdırır, bitkileri toprak besler, Güneş bing bang (patlama) sonucu meydana gelir. Kâinattaki ölçülü, âhenkli düzen kendi kendine olmuş, doğa yapmış diyerek dinsizliğe alet edilir. 

Hâlbuki evrendeki düzen, bu sistemi kuran Allah’ın gücünü gösterir. Tabiattaki her sanatlı varlık; Allah’ın kudretinin, sanatının, haşmetinin, hikmetinin delilidir.

Allah insanı dünyada yiyip içsin, gezip tozsun, eğlensin diye yaratmamıştır. İnsanın yaratılış gayesi Allah’ı tanımak, ona kulluk ve ibadet etmektir. Eğitim öğrencilerimize hayatın anlamını anlatmalı, ona bir meslek kazandırarak hem bu dünyada geçimini temin edip mutlu olmasını hem de ölüm sonrası hayatta onu mutlu edecek ebedi saadeti kazanma yollarını öğretmeli.

Ak Parti’de eğitimle ilgilenenlerin dikkatine sunuyorum:

1. Acilen fen dersleri Kur’an’ın bakış açısıyla anlatılmalı. 

2. Genç nüfusun istihdamı için meslek eğitim güçlendirilmeli. MEB, üniversite kapısına öğrenci yığmaktan vazgeçmeli.

Bunu programlayacak bir bakan bulunmalı. Özel okullar bakanı ile gelinen tablo bu.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

058

MEB lığı acaba bu mükemmel yazıyı kaale alır mı ? El cevap : Almaz
  • Yanıtla

deli adam

Sayın ali kavaklı hocam dilinize yüreğinize sağlık.Hocam ben yazını okuduğumda deli oluyorum sebebi gelince.Çünkü sizin gibi imanlı dinine bağlı olan biri milli eğitim bakanı olması gerekir.Devlet millet için en önemli olan milli eğitimdir.Ama maalesef bu önemli bakanlık berbattır.Mevcut sistem ve şimdiki milli eğitim bakanı olanla kesinlikle düzenlemez Halbuki en mühim olan nesildir ailedir bunlar tehlikededir aile bozulunca devlet bozulacak.Bir söz vardır bugünün küçüğü yarının büyüğüdür bundan dolayı herkesin hedefi küçüklerdir
  • Yanıtla

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23