‘İmam Hatipler boş kalıyor’ diyerek algı üreten ve halkın bu okullara ilgi göstermediği yalanını savuran laikçi azınlık, proje İmam Hatiplere yönelik yoğun talep sonrası karalama kampanyası başlattı.
Sebahattin Ayan İstanbul
Her fırsatta ‘İmam Hatipler boş kalıyor’ diyerek algı üreten ve halkın bu okullara ilgi göstermediği yalanını savuran laikçi azınlık, proje imam hatiplere yönelik yoğun talep sonrası benzeri görülmemiş bir karalama kampanyası başlattı. 78’i İstanbul’da olmak üzere Türkiye genelinde sayıları 644’ü bulan ve dini eğitimin yanı sıra fenni ilimlerdeki başarılarıyla göz dolduran Proje İmam hatiplerden rahatsız olan ihanet medyası ve sarı sendikalar yine çareyi çamur atmakta buldu.
Marjinal sol oluşumlara sempatisiyle bilinen Eğitim-Sen, hiçbir kamu desteği olmadan sadece hayırseverlerin ve Okul Aile Birliklerinin desteği ile sağlanan “öğle yemeği” ve “burs” gibi imkânlardan duydukları rahatsızlığı dile getirerek, “Kamu kaynakları sadece bir okul türüne mi ait?” sorusu ile fitne çıkarmaya çalıştı. “24 kişilik özel sınıflara” ve “alanında uzman öğretmenlere” dahi tahammül edemeyen ve kurulduğu günden beri tam bir asır boyunca milletin mukaddes değerlerine küfreden Cumhuriyet gazetesi ise Eğitim-Sen’in proje imam hatiplere yönelik kirli iftiralarına çanak tuttu.
KAMUNUN KAYNAKLARI AKTARILIYOR İFTİRASI
Kamu kaynaklarının sadece İmam hatip okullarına aktarıldığı iftirasını atan Eğitim Sen, yaptığı skandal açıklamada, proje imam hatip ortaokullarına ayrıcalıklar tanındığını ve diğer okul türlerinde okuyan öğrencilere sağlanmadığı yalanına sarıldı. Eğitim Sen’in açıklamasında, “Bazı illerde İl Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından yapılan duyurular ile 2025-2026 eğitim-öğretim yılında “Proje imam hatip ortaokulu” adı altında uygulamanın hayata geçirileceği ilan edilmiştir. Söz konusu projeyle birlikte hem kız hem erkek öğrenciler için ayrı imam hatip ortaokulları açılmakta; bu okullara yönelik sınavla öğrenci alımı, burs, kırtasiye desteği, ücretsiz yemek, ulaşım ve özel sınıf imkanları gibi şartlar kamuoyuna sunulmaktadır. Ancak bu uygulama, her çocuğun eğitim hakkından eşit koşullarda yararlanması ve kamu hizmetlerinde tarafsızlık ilkeleri açısından ciddi sorunlar barındırmaktadır” ifadelerine yer verildi.
Konuyla ilgili gazetemize konuşan eğitimciler ve STK temsilcileri, yapılan açıklamaların ve haberlerin malum zihniyetin hazımsızlığının itirafı olduğunu vurgularken açıklamalarda sözü edilen hizmetlerin hayırseverler tarafından yapıldığını kaydetti.
MEZUN ÖĞRENCİ KADAR BAŞVURU YAPILDI
Diğer yandan azgın azınlığın 28 Şubat sürecinde kapısına kilit vurmak istediği İmam Hatip Liseleri bugün gelinen noktada akademik başarılarıyla yüz binlerce liralık kayıt ücreti alan kolejleri geride bırakmaya devam ederken ülke genelindeki birçok İmam Hatip Okulu’nda gerçekleşen “Kayıt Kabul Sınavları”na yönelik başvurularda yoğunluk yaşanıyor.
Mayıs ayında onlarca okulda gerçekleştirilen sınavlarda öğrenciler ter dökerken Başakşehir Akif İnan Fen ve Teknoloji Anadolu İmam Hatip Lisesi’ne de bini aşkın öğrenci 5. Sınıf Kabul Sınavı’na başvurdu. Başakşehir’de 4. sınıflardan mezun olan 2000’i aşkın erkek öğrencinin yaklaşık yarısı, Akif İnan Fen ve Teknoloji Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin yaptığı öğrenci alım sınavına katıldı. Yoğun başvuru nedeniyle sınav, Ömer Döngeloğlu Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde de eş zamanlı olarak yapıldı.
Toplam 50 sınav salonunda gerçekleştirilen sınav, veli ve öğrenciler için heyecan dolu anlara sahne oldu. Sınav süresince okul bahçelerinde bekleyen veliler, dua ederek ve Kur’an okuyarak çocuklarına manevi destek sundu. Bu anlamlı güne Başakşehir İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Coşkun ve ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan da katılarak velilerin coşkusuna ortak oldu.
İMAM HATİPLERLE İLGİLİ YIKICI PROPAGANDA YÜRÜTÜYORLAR
Konuyla ilgili olarak gazetemize konuşan Eğitim-Bir-Sen Genel Sekreteri Talat Yavuz, “Eğitim Sen, bir eğitim sendikası olmaktan başka ülkemizde din, değer, maneviyat adına ne varsa karşı çıkmak için kurulmuş bir örgüttür. Bir taraftan İmam Hatiplerle ilgili yıkıcı ve olumsuz propaganda yürütürken diğer yandan da sapkınlığın her türlüsüne sahip çıkarlar. Sendikalarında LGBT komisyonu kurar, yurtdışında ülkemizi kötü gösterir, bağlantılı oldukları uluslararası örgütlere ülkemizi şikâyet ederler. Eğitim Sen ve bu zihniyetteki kişi ve kurumların bilmesi gereken bir şey varsa burası Müslüman bir ülkedir. Bu ülkede insanlar bağışlarıyla cami yaptırır, Kuran kursu açar, hafız yetiştirir, İmam Hatip kurarlar ve bu onların en doğal haklarıdır. Nasıl ki isteyen istediği gibi dernek, sendika, vakıf kurabiliyor, isteyenler de bu şekilde İmam Hatipler için yurt, bina, okul, yemek her türlü organizasyonu yapabilirler. Yıllarca yasakları savundular, mağdur ettiler ve küçüldüler. Eğitim Sen bu topraklarda küçük, köksüz ve yabancı bir sendikadır. Milletimiz ne yapacağını iyi bilir, yıllardır olduğu gibi bu hizmetleri bir ibadet aşkıyla yapar” ifadelerini kullandı.
GENÇLERİMİZ GELECEĞİ İNŞA EDECEK
ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan ise, “İmam hatip okullarımız katsayı adaletsizliğinin ortadan kaldırılması ve ortaokul kısımlarının yeniden açılmasından sonra yaklaşık 10 yıl içinde hızla toparlanarak bugün çok iyi noktalara geldi Allah’a şükür. Hem ortaokul kısmında hem de lise kısmında dini ilimlerin yanında fen bilimleri ve sosyal bilimler alanında iyi bir eğitim vererek gençlerimizi üniversiteye hazırlaması, çift kanatlı gençler yetiştirmesi ailelerin ve gençlerin bu okullara teveccühünü artırıyor. Ortaokul ve liselerde uygulanan projeler ise bu anlamda çarpan etkisi yapıyor. 644 imam hatip ortaokulumuzda İngilizce ve Arapça Yoğunlaştırılmış Yabancı Dil Programı ile Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesi uygulanıyor. Mayıs ayında yaşadığımız yoğun başvuru süreci, proje imam hatip ortaokullarına sınavlarına yönelik olarak gerçekleşti.Ülke genelindeki Anadolu imam hatip liseleri arasında 729 okul, 9 alanda proje uyguluyor. Fen ve Sosyal Bilimler, Teknoloji, Dil, İlahiyat, Hafızlık, Uluslararası, Spor, Sanat ve Musiki, Çocuk Gelişimi alanlarındaki proje okulları öğrencilerini LGS sonuçlarına göre belirliyor. Anadolu imam hatip liselerinde hazırlık sınıfında okutulan 10 dil arasında ise İngilizce, Arapça, Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Rusça, Çince, Japonca ve Farsça bulunuyor. Bu okulların da YKS’da ilk 100 ve ilk 1000’de gösterdikleri başarılarla her geçen gün tercih edilen okullar arasında sıralaması yükseliyor. İmam hatip ortaokullarının öğrenci sayısının diğer okullara oranı yüzde 14.55, Anadolu imam hatip liselerindeki öğrencilerin diğer liselilere oranı ise 10.82. Ne tüm kaynaklar imam hatiplere harcanıyor, ne de abartıldığı kadar çok sayıda okul var. Bu okullar ancak ihtiyaca binaen açılarak eğitim hayatına devam ediyor” dedi.
İMAM HATİP OKULLARI HALKIN TEVECCÜHÜ VE DESTEĞİYLE KALİTELİ EĞİTİM VERİYOR
İmam Hatip okullarının diğer kamu okulları gibi aynı yatırımlara tabi tutulduğunu ve ayrımcılık olmadığını kaydeden Ceylan, “Özellikle imam hatip ortaokullarında proje okulu veya mahalli okul olsun en çok dikkat edilen konu, ulaşılabilir olması. Yani her ilçede, semtte bir imam hatip ortaokulunun bulunması. Ailelerin çocuklarını yakınlarındaki okullara gönülleri rahat bir şekilde göndermesi. İmam hatip ortaokulları ve liselerine devlet ayrı bir yatırım yapmıyor ya da özel imkanlar, fırsatlar sunmuyor. Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı diğer okullar hangi şartlara tabi ise, hangi yatırımlar yapılıyorsa bu okullar da aynı şartlar altında eğitim veriyor. Gündeme getirilen burs, yemek mevzuları ise bu okulları sahiplenen mezun derneklerinin, okul aile birliklerinin olmasıyla ilgili. Geçmişte de okul binalarını kendisi yapan, masa ve sırasını alan, tefrişatını yapan imam hatip camiası, bugün de okullar üzerinde hassasiyetle duruyor, hep birlikte ellerindeki imkanları seferber ediyor. Gönül isterdi ki fen liselerinin veya sosyal bilimler liselerinin de okul okul, şehir şehir dernekleri olsun onlar da aynı şekilde desteklensinler. İmam hatip okullarımız halkın teveccühü ve desteğiyle bugün gençlerimize daha kaliteli bir eğitim veriyor, onlara sosyal, kültürel, sportif imkanların da bulunduğu bir okul iklimi sunuyor. Bunları yaparken onlara Allah’ı, Peygamberimizi, Kur’an-ı Kerim’i, temel dini ilimleri en iyi şekilde öğreterek dini ve ahlaki yönünü güçlendiriyor. Bu gençlerimiz, Allah’ın izniyle, bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonra da Türkiye’nin ikinci yüzyılına damgasını vuracak, ülkemize, milletimize, İslam ümmetine ve insanlığa faydalı çözümler getirmek için adımlar atacak. Bu gençler, yarınlarımızı inşa edecek” ifadelerini kullandı.