• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Boz’un 100 bin liralık bağışı mizansen çıktı

Sanatçılar üzerinden sandık hırsızlığını örtme taktiği uygulayan CHP’li Ekrem İmamoğlu’nun başlattığı bağış kampanyasının tanıtılması için öne sürülen “Murat Boz’dan 100 binlik bağış” söyleminin algı amaçlı bir mizansenden ibaret olduğu ortaya çıktı.

Yeniakit Publisher
2019-05-26 09:38:00 - 2019-05-28 17:28:57
Boz’un 100 bin liralık bağışı mizansen çıktı

CHP-HDP-İP’in İstanbul adayı Ekrem İmamoğlu’nun bağış kampanyasının da şaibeli olduğu ortaya çıktı. Sanatçılar üzerinden sandık hırsızlığını örtme taktiği uygulayan İmamoğlu’nun bağış kampanyasındaki ‘Murat Boz’ kurgusu deşifre oldu. Boz’un, İmamoğlu’na 100 bin TL bağış yaptığı söyleminin mizansen olduğu, CHP’nin seçim koordinatörü Necati Özkan’a ait ajansın kurguladığı algı oyununun, Halk Bankası reklamlarından kazanılan paralarla sahnelendiği tespit edildi.

Bu da bağış dümeni

Tarihin en büyük sandık yolsuzluğunun gerçekleştirildiği İstanbul seçimlerindeki hırsızlığı, ünlü isimleri öne sürerek örtmeye çalışan CHP’nin çevirdiği bir dümen daha Akit tarafından ifşa ediliyor. Edinilen bilgilere göre, CHP’li Ekrem İmamoğlu tarafından başlatılan bağış kampanyasının tanıtılması için öne sürülen “Murat Boz’dan 100 bin TL’lik bağış” iddiası algı amaçlı bir mizansenden ibaret. CHP için rekor seçim bağışı yaptığı öne sürülen Murat Boz, İmamoğlu’nun seçim koordinatörü olan Necati Özkan’ın paralı elemanlığını yapıyor.

CHP’li Özkan’ın paralı elemanı

Murat Boz, CHP’nin seçim koordinatörü Necati Özkan’a ait olan Öykü Ajans’ın reklam oyuncuları arasında yer alıyor. Ajansın, Halk Bankası için hazırladığı reklam filmlerinde reklam yüzü yapılan ve trilyonlar kazanması sağlanan Boz’un, bu yolla CHP’li İmamoğlu’nun bağış kampanyasına figüran yapıldığı ifade ediliyor. Boz, Öykü Ajans tarafından devlete ait Halkbank’ın 4 reklamında oynatıldı. Halkbank’ın 2012 yılında kredi kartı pazarına giriş yaptığı Paraf uygulamasının tanıtılması için tüm yetkiyi verdiği CHP’li Özkan, reklam yüzü olarak kullandığı Boz’un köşeyi dönmesini sağladı. İlk olarak Paraf’ın lansmanında boy gösteren Murat Boz; “Paraf”, “Parafly”, “ParafPara” ve “Paraf Restoran” reklamlarında ana karakter olarak rol aldı.

Kültür Bakanlığı’na da yapıştılar

Öykü Ajans, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın tanıtım kampanyalarını da yürüterek devlet paralarını cebe indirmiş. Öykü Dialogue, 2009 ve 2013 yıllarında Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın tanıtım çalışmalarını üstlendi. İstanbul’la ilgili tanıtım afişleri hazırlayan ajans, “Unlimited Turkey” ve “Turken Unlimited” kampanyasında, İstanbul silüetinin önünde şarap kadehi tokuşturan karakterlere yer verdi. Kısacası İstanbul’u içki masaları ile tanıttı.

100 binlik mizansen

İpleri CHP Seçim Koordinatörü Necati Özkan’ın elinde olan şarkıcı Murat Boz’un, Ekrem İmamoğlu’nun kampanyası için 100 bin TL bağış yaptığı iddia edilmişti. Yasalar gereği, bir siyasi partiye yılda en fazla 54 bin 566 TL bağışlanabildiği için Boz’un, kalan miktarı da annesinin adına İmamoğlu’na bağışladığı öne sürülmüştü. İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu, bağışın duyurulmasının Murat Boz tarafından istendiğini ifade etmişti. Boz ise, konuya ilişkin açıklama yapmayarak suskun kalmıştı.

İş Bankası’nın da Alabora’sı vardı

İstanbul seçimlerinde Halk Bankası üzerinden besledikleri Murat Boz’u sahaya süren CHP, Gezi kalkışmasının sembol ismi Mehmet Ali Alabora’yı da İş Bankası ile beslemişti. CHP’nin hisselerinin olduğu İş Bankası’nın reklam yüzü olan Alabora, gündemde olmayan bir oyuncu olmasına rağmen yıllarca banka reklamında boy göstermişti. Gezi provokatörü Alabora, kalkışma başarısız olunca yurt dışına kaçmıştı.


FARUK ARSLAN
Yeni Akit Gazetesi

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı