Kütahya’da, 2008 yılında bankaya yatırdığı parayı çekmek isteyen kadının, hesabındaki paranın ‘’hesap işletim ücreti’’ ve ‘’bankacılık hizmet bedeli’’ altında kesilerek sıfırlandığı ifade edildi.
Kendilerine gelen hesap ekstresinde 2009 yılında 537 lira görünen paranın, 2011 yılında sıfırlandığını ifade eden Gülhan, şöyle konuştu:
“Vefatımda çocuklarımın elinde para olur, olmaz düşüncesiyle 2008 yılında bankaya ‘kefen parası’ olarak para yatırdım. Daha sonra ben bankaya hiç gitmedim. Paramı kaybetmişler. ‘Paran yok’ dediler. Ne yapacağımı bilemedim, şaşırdım kaldım. Oğlum şimdi paramı tekrar alabilmek için uğraşıyor. Babam, Çanakkale’de savaşmıştı. Gazi olarak geldi, gazilik maaşı bile alamıyorum. Hükümetimizin verdiği 3 aylıkla geçimimi sağlıyorum. Ben paramı istiyorum, bu para elimde harçlıktı, kefen paramdı. Paramı bana geri versinler.’’
“HUKUKİ ÇERÇEVEDE HAKKIMIZI ARAYACAĞIZ”
Gülhan’ın yanında yaşadığı oğlu Nurettin Gülhan da, “Aradan zaman geçti, annem bana ‘bankada bir hesabım vardı, araştırır mısın?’ dedi. Bunun üzerine bankaya gittim, sözlü olarak hesabın akıbetini sordum. Bana cevap veremediler. Daha sonra annemin adına bankanın Kütahya şubesine yazılı dilekçeyle müracaat ettim. Başvurumun ardından bir yıl kadar bekledim. Yine cevap alamadım ve bu kez de bankanın İstanbul’daki genel müdürlüğüne dilekçe yazdım. Bankadan adresimize hesabımızla ilgili bir ekstre geldi. Ekstrede, hesabımızda para olmadığı, belgeyle bildirildi. Ekstrede annemin hesabında, banka ‘hesap işletim kesintisi’ adı altında ücret alınmış. Bunun kanunen uygun olup olmadığını bilmiyorum. Elimdeki belgelerle hukuki çerçevede hakkımızı arayacağız” dedi.
Banka yetkilileri de konuyla ilgili vadesiz hesapta yapılan kesintilerin tamamen yasal olduğunu ve bu hesabın verildiği sırada yapılan sözleşmede de bu bilgilerin yer aldığını savundu.