• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

‘Asıl özgürlük ayrı eğitimdir’

Yeniakit Publisher
2013-11-07 19:57:57 - 2013-11-08 11:16:46
‘Asıl özgürlük ayrı eğitimdir’

Eğitimciler, sendikalar ve STK temsilcileri, karma eğitimin, kızların erkek hegemonyası altında yaşamasına yol açtığını belirtiyorlar. Eğitimci Ali Erkan Kavaklı, “Karma eğitimde kızlar sözlü ve fiziki tacize maruz kalıyor. Eşitlik bir yana kızlar erkeklerin baskısı altında oluyor. Avrupa’da yapılan araştırmalara göre ayrı eğitim alan kızlar daha başarılı. Asıl özgürlük ayrı eğitimdir” dedi.

NAİM TAŞBAŞI/KORAY TAŞDEMİR - İSTANBUL - Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, bazı kız ve erkek öğrencilerin aynı evde kalmalarının muhafazakâr yapımıza ters olduğunu ve gerekli düzenlemelerin yapılacağını söylemesinin ardından gündeme gelen bir diğer konu da karma eğitim sistemi oldu. Okullarda ve dershanelerde karma eğitim sistemi zorunluluğun kaldırılması gerektiğini ifade eden eğitimciler, sendika ve STK yöneticileri Akit’e önemli açıklamalarda bulundular. İki ayrı yaratılışa ve tabiata sahip insanların aynı eğitim düzeninde bir arada eğitim görmesinin abes olduğunu, karma eğitim modelinin tıkandığını hatta Amerika ve Avrupa’nın yavaş yavaş kaldırmaya başladığını dile getirdiler.

KAVAKLI: AYRI EĞİTİMDE KIZLAR DAHA BAŞARILILAR

Eğitimci Ali Erkan Kavaklı, karma eğitimin bir 68 kuşağı feminist projesi olduğunu dile getirerek, “Karma eğitimin amacı toplumda kız ve erkek eşitliğini sağlamaktı. 1990’lı yıllara gelindiğinde topluma bakıldı ve karma eğitimin kız-erkek eşitliğini sağlamadığı ortaya çıktı” dedi. Bunun üzerine karma eğitim projesi neden başarısız oldu diye Almanya’da, İngiltere’de ve ABD’de araştırmalar başladığını belirten Kavaklı, “Kız ve erkeklerin farklı yetenekleri olduğu ve bunları eşitleme projesinin yanlış olduğu anlaşıldı. Karma eğitim sistemi karaya oturdu” diye konuştu. Kızların özellikle sözel alanda, erkeklerin ise fen bilimleri ve matematik gibi alanlarda daha yetenekli olduklarını ifade eden Kavaklı, “Bu farklı yetenekteki iki grubun birbirleri ile yarıştırılmasından iki grubun da zarar gördüğü ortaya çıktı. Dolayısı ile ABD, Almanya ve İngiltere’de yapılan araştırmalarda her grubun kendi ile yarışması kendini geliştirmesi daha uygun olacağı sonucuna varıldı” diye konuştu. Kavaklı, “Almanya’da ve Amerika’da devlet okullarında karma eğitim zorunluluğu kaldırıldı. İdeal eğitimin ayrı eğitim olduğu ortaya kondu. Karma eğitimde kızlar sözlü ve fiziki cinsel tacize uğruyor. Bu dünyanın hiçbir yerinde engellenemedi. Karma eğitim kızların erkek hegemonyasında yaşamasını sağlıyor. Karma eğitim kız-erkek eşitliğine hizmet etmediği gibi kızlar erkeklerin baskıları altında çalışmayı öğrenmiş oluyorlar. Bu bakımdan feministlerin istedikleri kız erkek eşitliği de sonuçlanmadı. Avrupa’da yapılan araştırmalar ayrı eğitim alan kızların daha başarılı olduklarını ortaya çıkardı. Ayrı eğitim özgürlüktür” açıklamasında bulundu.

YAZICI: İKİ AYRI YARATILIŞA İKİ AYRI EĞİTİM VERİLMELİDİR

TİYEMDER Başkanı Selahattin Yazıcı ise Avrupa’yı örnek almaktan önce kendi değerlerimizi örnek almamız gerektiğini ifade ederek, “Bizim Avrupa’ya örnek olmamız gerekirken iş şu anda tersine döndü. Amerika’da da artık karma eğitime yavaş yavaş son veriliyor. Kız ve erkek çocuklarının ayrı ayrı eğitim aldığı ve her cinsin tabiatına ve yaratılışına uygun bir pedogojik bir eğitim modeline doğru bir gidişin olduğunu görüyoruz. Bunun pilot uygulamaları gerek Amerika’da gerekse Avrupa’da başlamış bulunuyor. Ama bu esasen bizim değerlerimizde olan bir sistemdir” diye konuştu. Önce kendi değerlerimizi açığa çıkarmak adına bunu yapmamız gerektiğini belirten Yazıcı, “Bu sistemin başarıyı artıracağı kesin, bunda hiçbir tereddüt yok. Çünkü iki ayrı yaratılış ve tabiat var ve şu ana kadar bu iki farklı yaratılışın aynı eğitim düzeni içinde eğitim almasının başarılı olmadığını herkes gördü. Bu şekilde başarı elde edilemiyor. Bu metodoloji artık tıkandı” dedi. Yazıcı, dolayısı ile yeni açılımlar arayan Batı bizim kaynaklarımıza başvurduğunu kaydederek, “Gerek pedogojik gerekse, yaratılış farkları dolayısı ile iki ayrı cinse iki ayrı eğitim verilmesi şart. Bunu bizim değerlerimiz, kaynaklarımız, Kur’an’ımız söylüyor” diye konuştu.

ÖZER: KARMA EĞİTİM ZORUNLULUĞU KALDIRILMALI

Eğitim-Bir-Sen Genel Başkan Vekili Ahmet Özer, Türkiye’de karma eğitimin değil, karma eğitim zorunluluğunun kaldırılması gerektiğini ifade ederek, “Bu demokrasinin de gereğidir. İsteyen çocuğunu karma eğitime göndersin ama istemeyenlere de alternatif okulların yolunun açılması lazım. Vatandaşlar çocuğu erkekse erkek okuluna kız ise de kız okuluna gönderme imkânına sahip olmalı. Bizim bu konudaki temel görüşümüz budur. Buradaki zorunluluk kaldırılmalı, ille de siz çocuğunuzu bu okula göndereceksiniz denilmemelidir” dedi. Karma eğitim sisteminin 28 Şubat döneminin bir ürünü olduğunu kaydeden Özer, “Hatta öyle ki dershanelere, halk eğitim kurslarına bile sirayet etmişti. Dikiş nakış kursuna bile 30 kız öğrenci olmasına rağmen erkek öğrenci olmayınca kursu başlatmıyorlardı” diye konuştu. Özer, “Bu yasak kaldırılmalı, karma eğitim sistemi dayatması kaldırıldıktan sonra da siz ille de kız veya erkek okuluna çocuğunuzu göndereceksiniz diye bir baskı da olmamalı. Vatandaş çocuğunu ister karma, ister kız veya erkek okuluna gönderebilmeli” dedi.



x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23