• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Halil Kışlacık
Halil Kışlacık
TÜM YAZILARI
09 Aralık 2018

Neye çarptığın değil, ne kadar hızlı çarptığın önemli...

Yine önce haberi verelim...

“AK Parti Sakarya Milletvekili ve Dünya Supersport şampiyonu eski motosikletçi Kenan Sofuoğlu’nun girişimiyle yol kenarlarındaki, motor dünyasının ‘katil bariyer’ olarak nitelendirdiği sistemlerin kaza anında motosiklet sürücülerine zarar vermeyecek şekilde düzenlenmesi için düğmeye basıldı.

Türkiye’de ‘katil bariyer’ sorununun yıllardır devam ettiğine, bunu kalıcı bir çözüme kavuşturamadıklarına işaret eden Sofuoğlu, uzun yıllar yarışlarda yüzlerce kez kaza yaptığını anımsatarak, güvenlik önlemleri alınmasaydı hayatını kaybedecek kazalar yapmasının mümkün olduğunu, trafikte artık bu bilinçle altyapı yapılıp çare bulunması gerektiğini vurguladı.”

Dünyada bu konu üzerine bayağı bir çalışılıyor, sadece motosikletler için değil, araçlar için de çok sıkıntılı bu bariyerler. Son yirmi yılda önemli değişiklikler yapıldı, çok yol alındı ama gelinen nokta yeterli değil.

Meseleye sadece bariyerler açısından da bakmamak gerekiyor, özellikle düzgün eğim verilmemiş virajlar ve yollardaki yamalar da büyük tehlike; hem motosiklet hem de araç sürücüleri için.

Şunu kabul etmek gerek; ne kadar yatırım yapılırsa yapılsın, ne kadar önlem alınırsa alınsın ölümlü ve yaralanmalı kazaların önüne geçemeyeceğiz. 

Aracınız ne kadar sağlam olursa olsun, isterse yirmi tane hava yastığı olsun; hızınız 1-2 metre içinde saatte yüz kilometreden 0’a inerse ölürsünüz. Bunun tersi de geçerlidir; belirli bir süre içinde çok fazla ivme kazanırsanız, yine ölürsünüz. Prenses Diana’nın hayatını kaybettiği kazada yaklaşık 75 g kuvvete maruz kaldığı tahmin ediliyor. Bu, yerçekiminin 75 katı bir kuvvet demek. Bu büyüklükteki bir kuvvet insan vücuduna uygulandığında, pulmoner arteri kalpten koparabiliyor, beynin kafatasına çarparak hasar almasına sebep oluyor, iç organları yırtıyor.

Kısacası, ne kadar güvenli bariyerler kullanırsak kullanalım, kaza var ise hasar da olacak. 

Ve yine ne kadar uğraşırsak uğraşalım, kaza olacak. 

Yapabileceğimiz, ihtimalleri azaltarak rakamları aşağıya çekmek. Trafikte seyir hızımızı azaltmak ve araç kullanırken bütün dikkatimizi yaptığımız işe vermek en önemli adımlar.

İsterseniz bariyer yerine her yere hava yastığı döşeyin, unutmayın ki saatte 120 kilometre ile o yastığa çarpmakla demir bariyere çarpmak arasında bir fark olmayacak...

 

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23