• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve eğitimdeki darbe kamburu

10 Haziran 2024
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

 

Milli Eğitim Bakanı Prof. Yusuf Tekin, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı toplantıda “TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ”nin tanıtımını yaptı. 

Milli Eğitim Bakanlığı uzun zamandır müfredat programları hazırlıyor ve programlara göre kitaplar yazdırıyor.

Öğretim Programları Ortak Metni; millî, manevî, insanî, ahlakî değerleri esas alıyor; sorumluluk sahibi, problem çözen, okuyan, anlayan, eleştiren, analiz yapabilen, hakka ve hukuka riayet eden erdemli nesiller yetiştirmeyi hedefliyor.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ataşehir Ahmet Keleşoğlu Fen Lisesinde tanıtıldı. Cuma günü, öğle vakti, okula en yakın camide namaz kılmak istedim. Cami bahçesinde İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Doç. Murat Mücahit Yentür’ü görünce gönlüme ferahlık yayıldı. 

1970’li yıllarda lisede okudum, cuma namazına giden tek öğretmenim vardı, onu camide görünce inançlı bir öğretmenim olduğu için sevinirdim. 

Bugün Cumhurbaşkanımız, Milli Eğitim Bakanımız, milli eğitim müdürlerimiz cumaya gidiyor, elhamdülillah. Dindar insanlar eğitimli, becerikli, başarılı ve makam sahibi. 

Program biraz gecikmeli başladı, sonradan öğrendim ki Cumhurbaşkanımız cuma namazını Ayasofya’da kılmış. Senelerce Ayasofya’nın ibadete açılması için yazan, konuşan biri olarak çok sevindim.

Bakan Yusuf Tekin, programı sundu ve sözü Cumhurbaşkanımıza bıraktı. Cumhurbaşkanımız Erdoğan eğitimde yapılan önemli konuların altını çizdi:

Eğitime önem verdiklerini, iktidar oldukları günden beri bütçeden en büyük payı Milli Eğitim Bakanlığının aldığını, eğitimde fırsat eşitliğini sağladıklarını söyledi. 

Uzun yıllar eğitimdeki dayatmacı, jakoben, tek tipçi, insan formatlayan anlayışla mücadele ettiklerini ifade etti; özellikle başını örttüğü için; imam hatip veya meslek lisesinde okuduğu için, namaz kıldığı için horlanan, küçük görülen bu ülkenin çocuklarının eşit haklara sahip olmaları için mücadele verdiklerini belirtti. 

“Bir avuç azgın azınlık var, milletimize tepeden bakıyor, dindar insanlara “göbeğini kaşıyan adam” diyerek aşağılamaya çalışıyor, milletimizin haklarını gasp ediyor.” 

MEDENİYET KURAN VE GELİŞTİREN 

NESİLLER YETİŞTİRME HEDEFİ

Cumhurbaşkanımız, medeniyet tasavvuru olan, medeniyet kuran ve geliştiren, ufuk sahibi nesiller yetiştirme vurgusu yaptı. 

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli de medeniyet kurucu ve medeniyet geliştirici nesiller yetiştirmeyi hedefliyor. 

Yeni eğitim modelinin en önemli tarafı bu. Yeni bir anlayış ve yeni bir bakış açısı. Şimdi kadar, “çağdaş uygarlık düzeyi” hedefi tekrarlanıyordu. Vahşi Batı uygarlığı çağdaş kabul ediliyor ve onu taklit etme hedefi konuyordu. 

Türk-İslam medeniyeti nasıl kurulabilir; yeniden Selçuklu-Osmanlı İslam medeniyetinin değerleri bugüne nasıl taşınır ve medeniyet kurma hamlesini nasıl gerçekleştirebiliriz?

Cumhurbaşkanımız medeniyet değerlerimizi benimseyen nesiller yetiştirebilmek için atılan adımları sıraladı:

Kur’an, siyer, temel dini bilgiler, nezaket ve görgü kuralları, adabı muaşeret dersi kondu. İmam hatip ortaokulları açıldı, din dersi liselerde 2 saate çıkarıldı. 

Eğitime, öğretmene önem verildi.

Yeni okullar, yeni üniversiteler açıldı; sınıflardaki öğrenci sayısı 22-23 kişiye indirildi. OECD ortalaması yakalandı.

2053 – 2071 hedefleri kondu. 

PISA, TIMS sınavlarında öğrencilerimizi daha başarılı yapma çalışmaları hedefleniyor.

ATILMASI GEREKEN ÖNEMLİ ADIMLAR

Eğitimde çok önemli yenilikler yapılıyor, programlar yenileniyor. Medeniyet değerlerimize sahip nesiller yetiştirmek için atılması gereken çok önemli adımlar var: 

1. Fen bilimleri derslerinin dili hâlâ seküler. İstiklal Marşı Mehmet Akif’i anmadan, Süleymaniye Mimar Sinan denmeden anlatılmaya devam ediliyor.  Kâinattaki mükemmel düzeni kuran YARATICI’dan söz edilmiyor. Ülkemizde çok küçük bir azınlık olan ateistlerin dünya görüşü, % 95’leri geçen Müslüman milletimizin çocuklarına bilim kisvesi altında dayatılıyor. 

2. Seçmeli Kur’an, siyer, temel dini bilgiler, adabı muaşeret dersleri çok önemli. Bu derslerden LGS ve TYT, AYT’de soru çıkmaz. Bu sebeple öğrencinin, öğretmen ve velinin gözünde kariyer belirlemede önemli değil. Bu dersler din kültürü ve ahlak bilgisi dersiyle harmanlanıp LGS’de Türkçe ve matematik gibi 20; TYT ve AYT’de 40 soru sorulmalı. 

3. Darbeci Kenan Evren, 12 Eylül 1980 darbesinden sonra Cumhuriyet ve İnkılap dersi haricindeki derslerde de Moiz Kohen’in yazığı Kemalizm’i anlatma mecburiyeti getirdi. O zaman darbe rüzgârı geçtikten sonra normale döneriz diye düşünülüyordu. Ak Parti döneminde darbeciler yargılandı, mahkûm edildi, darbecilerin rütbeleri söküldü ama hâlâ her derste Moiz Kohen’in yazdığı Kemalizm anlatılıyor. 

Eğitim darbe kamburundan kurtarılmalı.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Seyit

Eğitimde çok şeyin değiştiğini düşünmüyorum çünkü Kemalist sistem de bu haldeyken bir cacık çıkmaz

EMEKLİ EĞİTİMCİ

SAYIN HOCA.EĞİTİMDE DEĞİŞEN HİÇ BİR ŞEY YOK . ZORUNLU EĞİTİM OLDUKTAN SONRA HİÇ BİR ŞEY OLMAZ .FEN LİSELERİ SOSYAL BİLİMLER ,PROJE OKULLARININ DIŞINDAKİ OKULLARDA GÖREV YAPAN MESLEKTAŞLARIMIZ BİLDİĞİN GARDİYANLIK YAPIYORLAR TEOG KALDIRILDI MESLEK LİSELERİNİN ÖĞRENCİ SAYISI DÜŞTÜ. DÜZ LİSELERDEKİ ÖĞRENCİLERİN ÇOĞU MESLEK LİSESİNE GİTMELİ EĞİTM FELÇ İHL LİSELERİ FELÇ ÖZLLİKLE ERKEK İH LELER BAKANLIKTA İÇ BARIŞ YOK ADALETSİZLİK DİZ BOYU BANA NE NAMAZ KILIYOR KILMIYOR BİZE ADALET AHLAK LAZIM
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23