• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Yabancı yatırımcı önce ‘İstanbul’ sonra ‘Antalya’ dedi! 50 bin adetlik satışa bir tık kaldı

İstanbul’daki gayrimenkul satışlarının 20 bin 857 adedi yabancı müşterilere yapılırken, Antalya’daki bu sayı 8 bin 951'e ulaştı.

2020-01-25 11:04:00 -
Yabancı yatırımcı önce ‘İstanbul’ sonra ‘Antalya’ dedi! 50 bin adetlik satışa bir tık kaldı

Gayrimenkul alanında yabancı yatırımcıların geçen yılki alımlarında İstanbul, Antalya ve Ankara başı çekti. İstanbul’daki gayrimenkul satışlarının 20 bin 857 adedi yabancı müşterilere yapılırken, Antalya’daki bu sayı 8 bin 951, Ankara’da ise 2 bin 539 olarak gerçekleştirildi. Toplamda ise bir önceki yıla göre geçen yıl yüzde 14,7 artışın yaşandığı sektörde 45 bin 483 ile 50 bin satış seviyesine yaklaşılmış oldu. İstanbul ve Antalya’da yabancıların satın aldığı konut sayısı 29 bin 808’e yükseldi. Böylece toplam satışın yarısından fazlası, bu iki ilde gerçekleşmiş oldu. Bir dönem revaçta olan Muğla’da ise canlanma gözlendi ve geçen yıl bu ilimizde satılan konutların 957’si konut yabancıların oldu. Türkiye’de geçen yıl en çok yabancıya konut satışı 2018’de olduğu gibi yine Iraklılara yapıldı. Bu ülkenin vatandaşları toplamda 7 bin 596 konut satın aldı.

Cari açığı da önlüyor

KONUTDER üyesi şirketlerden olan DAP’ın Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz ise yabancılara konut satışının cari açığı önlemedeki rolüne dikkat çekerek, “Son yıllarda özellikle gayrimenkul sektöründe yabancıya satış üzerinde bu kadar ısrarla durmamızın sebebi, aslında cari açığı kapatabilecek gücümüz olduğunu göstermek ve bir farkındalık oluşturmaktır. Ne mutlu ki, bu konuda ciddi bir başarı hikayesi yazıyoruz. Buna devam etmeliyiz. Yürekten inanıyorum ki, yabancıya konut satışı Türkiye’nin cari açıktan cari fazlaya geçişinde en önemli unsur olabilir. Yeter ki, bunun üzerine gidelim, hep birlikte bu konunun takipçisi olalım. Ekonomi yönetimimizin bu alandaki müthiş çabası da bizim en büyük cesaret kaynaklarımızdan birisi” değerlendirmesinde bulundu.

İlgi de, sayı artışı da sürecek

Sektör temsilcileri, yabancıya konut satışının 2020’de de artmasının beklendiğini, hükümetin verdiği destek ve teşviklerin yanı sıra vatandaşlık hakkının 250 bin dolara düşürülmesinin de bu artışta etkili olmasının öngörüldüğünü kaydetti. İlginin artırılmasına yönelik YENİ AKİT’in sorularını cevaplandıran Aşçıoğlu Yönetim Kurulu Başkanvekili İrfan Aşçıoğlu, yabancılara konut satışında yurt dışı temsilciliklerdeki ofislerin rolüne dikkat çekti.

Dikkat çekici öneri

Yabancıya konut pazarlama faaliyetlerini ve satışlarını düşünürken hedef kitleyi ikiye ayırmak gerekir’’ diyen Aşçıoğlu, ‘’Yurt dışında yaşayan T.C. vatandaşı veya Türk kökenli olmayanlar ile yurt dışında yaşayan T.C vatandaşı olan ve/veya Türk kökenli olanlar. Her iki hedef kitlenin ihtiyaç ve beklentileri farklılaşıyor. Özel sektör tek bir marka ve ürünleri için tanıtım ofisi mantığında bir yatırım yaptığında fayda-maliyet analizi daha da büyük önem kazanıyor. Yurt dışında yaşayan Türkler özelinde, yurt dışı ofisler ciddi bir pazarlama bütçesi ve network sistemi ile desteklenirse sonuç memnun edici olabilir ancak projenizin lokasyonu ve özellikleri, ilgili hedef kitlenin ihtiyaçlarına uygun olmalı’’ dedi. 

Koordinasyonla müspet sonuç

Yurt dışında yaşayan yabancılar için bir tanıtım ofisinin tek bir marka tarafından açılmasının beklentileri karşılayamayabileceğine dikkat çeken Aşçıoğlu, ‘’Geçmişte bazı ülkelerde farklı markalar tarafından da denendi. Her zaman ifade ettiğimiz gibi sektör olarak bu faaliyetler için yurt dışı tanıtım desteği alabilirsek, ülke tanıtımını da katkı sağlarız ancak tek başına markaların tüm bütçeyi karşılaması maliyet - fayda açısından olumlu sonuç vermeyebilir. Özel sektör dışında, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı gibi Bakanlıklarımızın koordinasyonu ve bütçesi ile şehir pazarlaması, ülke tanıtımı gibi büyük ölçekte temsilcilikler olması çok daha sağlıklı olacaktır. Bu temsilcilikler vasıtasıyla vatandaşlık süreci, yeni çıkan yasayla verilen markaların müteahhitlik belgeleri gibi oldukça kritik konularda da ilgili hedef kitleler sağlıklı bilgiye ulaşabilecektir. Dokümantasyon ve evrak işleri için (tapu gibi) konsolosluklar üzerinden yürütülecek olan süreç ise bürokrasinin azaltılması için oldukça değerli’’ şeklinde konuştu.

Şartlar da beklentiler de değişiyor

Satın alma amacına göre konut seçimlerinde, müşteri beklentilerinde 10 yıl öncesine göre bir farklılık gözlemlendiğini de söyleyen İrfan Aşçıoğlu, ‘’Konu, geleneksel gibi gözüken gayrimenkul sektöründe konut satın alma süreci olsa bile, 10 yıl öncesi piyasa şartları ve müşteri beklentileri mutlaka değişiyor. Örneğin 10 yıl önce gerçek anlamda markalı konutlara ve satış sonrası hizmetlere çok fazla değer verilmezken, şimdi satın alma süreçlerinde hem Türk hem de yabancı müşteriler tarafında ciddi değer veriliyor. Hatta kamu tarafında bildiğiniz gibi yapı müteahhitlik belgesi ile artık firmalar 9 farklı segmentte sınıflandırılıyor. Biz de Aşçıoğlu olarak ilk A sınıfı müteahhitlik belgesini alan markalardan birisiyiz. Eskiden sadece projenin yeri, ulaşım kolaylığı, dış mimari, sosyal imkânlar, fiyat gibi özellikler ön plandayken artık geliştiricinin mali ve mesleki yeterliliği, satış sonrası hizmetleri, müşteri memnuniyet derecesi, projelerin profesyonel tesis yönetim işletmesi gibi çok daha farklı konulara değer veriliyor” diye konuştu.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı