DNA'sı çözüldü! Avrupalılar Konyalı mı?

Konya Çatalhöyük'te bilim insanlarının 10 mezarda yaptığı DNA araştırmalarında, bölge halkıyla Kuzey Marmara ve Avrupa halklarının DNA yakınlığı olduğu ortaya çıktı.

25 Nisan 2019 Perşembe 09:34
DNA'sı çözüldü! Avrupalılar Konyalı mı?

Polonya Ulusal Bilim Merkezi (Polish National Science Center) tarafından verilen destekle gerçekleşen çalışma, genetik dergisi Genes'te yayımlandı. İki Türk bilim insanının da yer aldığı araştırma ilginç sonuçlar ortaya çıkardı.

Araştırmada "Çatalhöyük sakinlerinin diğer Orta Anadolu Neolitik bireyleriyle genetik yakınlıklar bu grubun, Marmara bölgesinden gelen Neolitik, Yakın Doğu Orta Neolitik ve Kalkolitik popülasyonlarıyla yakından ilişkili olduğunu göstermektedir. Bu sonuçlar Neolitik'in yayılışıyla ilgili genel kabul görmüş göç yönünü desteklemektedir" denildi.

Avrupalılar Konyalı mı?

Hürriyet'in haberinde, yıllardır "Avrupa kültürünün temeli Çatalhöyük'tür" tezini savunan Prof. Dr. Mehmet Özdoğan'ın görüşlerine de yer veriliyor. Özdoğan, "Arkeolojik çalışmalarla bu durumu daha önce belirlemiştik. Söylediklerimiz safsata değil bilimsel verilerdi. Göçlerle, kültürel etkilerle, kız alıp vermeyle Avrupa'yla bir etkileşim olduğu belliydi. DNA araştırmaları genişledikçe iyice netleşmeye başladı. DNA sonuçları arkeolojik bilimsel verileri teyit etti. Göç dalgası M.Ö. 7400'lerde başladı binlerce yıl devam etti" dedi.

Anaerkil mi ataerkil mi?

Araştırmayla ayrıca 'Çatalhöyük'te anaerkil bir toplum hâkimdi' fikri şimdilik çürümüş oldu. Neolitik yani insanların yerleşik hayata geçip tarıma başladığı dönemde, insan topluluklarının anaerkil oldugunu ve Ana Tanrıça'ya taptıklarını düşünenlerin sayısı azımsanmayacak kadar fazla. Çatalhöyük'te 2016'da bulunan 'Ana Tannça' heykeli bir çeşit tanrıça inancına ait olma fikrini güçlendirdi ve bunun bir kanıt olduğu yönünde fikirler ortaya atıldı.

Çatalhöyük'te aynı evde gömülü olan 10 mezarda yapılan DNA araştırmasında akrabalık ilişkisi tespit edilemedi. Anne tarafından farklı soylardan geldikleri değerlendiriliyor. Mezarda diş ve kemik fenotiplerine göre biyolojik yakınlığı olan bireylerin, birçok ayrı binaya yayılmış olduğu görünüyor. Bu sonuçlarla Çatalhöyük'te anaerkil toplum fikrinin yeni araştırmalar çıkana kadar çürütüldüğü belirtiliyor.

Akit Youtube Kanalına Abone Ol

Haftanın Özeti

www.yeniakit.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, röportaj, fotoğraf, resim, sesli veya görüntülü sair içeriklerle ilgili telif hakları Uğurlu Gazetecilik Basın Yayın Matbaacılık Reklamcılık Limited Şirketi’ne aittir. Bu içeriklerin iktibas hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeksizin iktibas olunamaz; hiçbir surette kopyalanamaz, yeniden yayıma konulamaz.
Haber Tarihi: 25 Nisan 2019 Perşembe 09:34

YORUM YAZ

• hayrihayri25 gün önce
    iki secenek var 1. dnasini aldiginiz konyalili vatandaslarimiz Bizans asilli (ikonyumun yerlisi) 2. dnasini aldiginiz konyali vatandaslarimizin akrabalari 1683 sonrasi yani II.Viyana kustamasindan sonra esir düsmüs Türklerden, binlerce cocuk, kadin, erkek hezimetle sonuclanan kusatmadan sonra, esir düsmüsler ve almanya iclerine götürülmüslerdir, 1-2 sene icinde isimleri degistirilerek hiristiyan edilmistirler... Nürnbergin Yeni yil fuarinda bu zamanlarda vurulmus türk kelleleri halka sunulmustur... tabiki bu binlerce Türk tarihin sayfalarinda avrupa iclerinde eriyip gittiler (Allahin laneti o kusatmada bizlere ihanet edenlerin üzerine olsun)...
  • Hans MollaogluHans Mollaoglu25 gün önce
    Büyük ihtimallen Konya´li, fakat bu bizim Konya´lilar degil onlar, baska Konya´lilar :)
  • AbdullahAbdullah25 gün önce
    O tarihlerde Türkler henüz Anadoluya gelmediği için Konyalı da olsalar Türk değiller. Cahiller şimdi Avrupalılar Türk falan demeye kalkar.
  • hehehehe25 gün önce