Köprü, raylı sistem, karayolu ve denizyolu yatırımları ile en az 20 milyon insana hizmet için şantiyeye dönüşen İstanbul ve çevresinde birkaç yıl sonra hangi semtler ve ilçeler bugünden daha değerli olacak?
Emlak Rehberi - Değerleme uzmanlarının tespitleri ışığında işte cevabı
Metro
Kent gelişimi ve gayrimenkul projeleri açısından metro hatları özelikle son yıllarda önemli bir dinamik haline gelmiştir. Halihazırda Kartal-Kadıköy, Yenikapı-Hacıosman, Kirazlı-Başakşehir ve Aksaray-Atatürk Havalimanı arasında seyreden hatların, önümüzdeki dönemde Kartal - Kaynarca Metro Hattı; Üsküdar-Sancaktepe metro hattı ve Levent-Hisarüstü hattının İstanbul’daki ulaşıma katkısını ve gayrimenkul projelerine etkisinin görüleceği düşünülmektedir. Bugüne kadar yapılan projelerde metronun gayrimenkul fiyatlarını yukarı yönlü etkilediği bilinen bir gerçektir.
Marmaray
Deniz tabanının altından geçerek kentin her iki yakasını raylı sistemle bağlayan Marmaray, Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme arasındaki ulaşımı sağlamaktadır. Marmaray’ın faaliyete geçmesiyle birlikte bu bölgelerde, gayrimenkul değerlerindeki artış ve yeni projelere verdiği katkı, gün geçtikçe daha fazla gözlemlenebilmektedir. 2013 sonu itibarıyla açılan ve İstanbul ulaşım altyapısındaki belki de en başarılı çözüm olarak nitelendirilebilecek proje hem kent kullanıcılarının alışkanlıklarını değiştiren, hem de çıkış verdiği noktalarda yine gayrimenkul fiyatlarını yukarı yönlü etkileyen önemli bir dinamik olmuştur.
ÖNE ÇIKAN VİDEO
Avrasya Tüneli
Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak, İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek bir hattı kapsamaktadır. Bu mega ulaşım projesi ile birlikte Boğaz denizin altından geçilerek karayolu trafiği ile aşılabilecektir. Bu proje ile birlikte doğru bağlantı ve yönlendirmeler ile araç trafiğinin özelikle Tarihi Yarımada gibi önemli bölgelerde azaltılması, belki de bu bölgelerin daha çok yaya odaklı yeniden konumlandırılabilmesi için fırsat oluşturabilecektir.
Hızlı Tren
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin, iki şehir arasını yaklaşık 3 saate indiren alternatif bir ulaşım kanalı olarak İstanbul’u orta vadede etkileyeceği düşünülmektedir. Hâlihazırda son durak olan Pendik’te, şimdiden gayrimenkul fiyatlarını etkilediği gözlenmektedir.
İzmit Körfez Geçişi Projesi
Gebze - Orhangazi – İzmir Otoyolu projesinin bir parçası olarak planlanan İzmit Körfez Geçişi Projesinin başlangıç noktası Gebze olup, yapılacak otoyol Dilovası ile Hersek Burnu arasında yer alan İzmit Körfezi’ni asma köprüyle geçerek, Orhangazi ve Gemlik yakınlarından devam edip Bursa Çevre yoluna bağlanmaktadır. Bu mega projenin özelikle lojistik sektöründe yeni devinimler getireceği, bu hatta seyahat eden kullanıcı alışkanlıklarını zaman içinde değiştirebileceği öngörülmektedir. Bu projenin hayata geçmesi ile birlikte Yalova, Gebze, Bursa ilk etapta etkilenecek alanlar olarak dikkat çekmektedir.