• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

21.05.2020 Günün Âyet ve Hadisi

Sizler için seçtiğimiz günün âyet ve hadisini istifadelerinize sunuyoruz...

Yeniakit Publisher
2020-05-21 03:44:00 -
21.05.2020 Günün Âyet ve Hadisi

VAHYİN DİLİNDEN



يَعْلَمُ خَٓائِنَةَ الْاَعْيُنِ وَمَا تُخْفِي الصُّدُورُ

Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla  

"Allah, gözlerin kötü niyetli bakışını ve kalplerin sakladıklarını bilir."

(Mü'min Suresi - 19)   (Meal Kaynak: Diyanet İşleri Başkanlığı)

 TEFSİRİ:

“Gözlerin kötü niyetli bakışı”ndan maksat, bakılması helâl olmayan şeylere veya helâl olmayan şekilde, tarzda bakmak; “kalplerin sakladıkları” ise insanın içinden benimsediği, ancak farklı sebeplerle eylem olarak dışa yansıtmadığı veya yansıtamadığı niyet ve düşünceleridir (Zemahşerî, III, 366).

Daha çok ahlâk kitaplarında insanın bütün tutum ve davranışları “uzuvların fiilleri ve kalbin fiilleri” diye ikiye ayrılır. Allah’ın ilmi her iki fiil alanını da kuşatmıştır. Hz. Peygamber, amellerin niyetlere göre değerlendirileceğini (Buhârî, “Îmân”, 41; Müslim, “İmâre”, 155); bir kimse hayırlı bir iş yapmaya niyet etmekle birlikte herhangi bir engel yüzünden bunu gerçekleştiremese bile yine de Allah’ın ona sevap yazacağını bildirmiştir (Nesâî, “Kıyâmü’l-leyl”, 63; İbn Mâce, “İkåme”, 177).

Buna karşılık insan, içinden bir kötülük yapmayı düşünmek, hatta kesin karar vermekle birlikte, düşünce ve niyetini eyleme dönüştürmezse bundan dolayı günahkâr sayılmaz (bk. Buhârî, “Talâk”, 11; Müslim, “Îmân”, 201, 203, 204). Hatta Gazzâlî’nin açıklamalarına göre eğer kötü eylemden vazgeçmenin arkasında Allah korkusu, insan sevgisi, pişmanlık duyup günah işlemekten sakınma gibi olumlu sebepler varsa, iyi bir nedenle ondan vazgeçtiği için sevap bile kazanır. Ancak –günah işleme arzusu değişmemekle birlikte– korku, acizlik, şartların elverişli olmaması gibi sebeplerle niyet ve düşüncesini gerçekleştirememiş kişi, buna rağmen kötü niyet ve düşüncesinden dolayı günahkâr sayılır (İhyâ, III, 42). Nitekim 20. âyette Allah’ın adaletle hüküm vereceğini bildiren ifade de buna işaret etmektedir.

 

 ALLAH RASULÜNDEN (Sallellahu Aleyhi ve Sellem)

"Allah sizin mallarınıza ve şekillerinize bakmaz; fakat O sizin kalplerinize ve amellerinize bakar."

(Müslim, Birr, 33; Ibn Mâce, Zühd, 9)

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Celal

لن تفنى امتى حتى بظهر فيهم التمايز والتمايل قبل يا رسول الله ما التمايز قال عصبية يحدثها الناس بعدى فى الاسلام قبل فما التمايل قال تميل القبيلة على القبيلة وتستحق حرمتها رواه أبو هريرة جمع الجوامع ٧/١٤ cemulcevami hadis kitabının cilt 7 sahife 24 te ebuhureyre rivayet etmiş resulullah şöyle buyurmuştur: benim ümmetimde temayüz ve temayül olmadan bitmiyecektir . Resulullahtan soruldu temayüz nedir resulullah şöyle cevap verdi temayüz benden sonra islamda insanlar irkçlik yapacaklardır. Temayül nedir soruldu temayülde kuvvetli kabile zaif kabilenin her şeyini helal edecektir. Günümüzde bu müzizeyi göryoruz bir devlette hanki kabile kuvvetli ise zaif kabileyi her şeyiniyi helal eder kafirdir zalimdir teröristtir diye damga vuruyor.
  • Yanıtla

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı