• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
15
Yanıtı en çok aranan soru: Sigara nasıl bırakılır?

2019-08-07 09:33:47
Yanıtı en çok aranan soru: Sigara nasıl bırakılır?

Sigaraya gelen büyük zamlardan sonra vatandaşlar "Sigarayı nasıl brakırım" sorusuna yanıt aramaya başladı. Sigara bırakma programları dijital ortamlarda indirme rekorları kırdı. Peki sigara en kolay nasıl bırakılır? İşte yanıtı: Sigaraya temmuz ayındaki ÖTV zammının ardından ağustosta da zam yapıldı. Ülkemizde sigara satan iki firma sigaralarına 3'er lira zam yaptı. Dünyaca ünlü markaların sigara paketleri 18 lira seviyesine çıktı.

#1
Foto - Toplumların en büyük sağlık sorunlarından biri olan sigaraya yapılan bu zamlar, bir hayra da vesile oldu. Birçok sigara bağımlısı

Toplumların en büyük sağlık sorunlarından biri olan sigaraya yapılan bu zamlar, bir hayra da vesile oldu. Birçok sigara bağımlısı "Sigarayı nasıl bırakırım" sorusuna yanıt aramaya başladı.

#2
Foto - Akıllı telefon ve tabletlerin sanal mağazalarında yer alan “Sigara bırakma” programları indirme rekorları kırmaya başladı. Ancak sigarayı bırakmak için sadece dijital programlara mahkum değilsiniz. Yeşilay’dan, Sağlık Bakanlığına kadar birçok kurum ve dernek sigara bağımlılığından kurtulmak isteyenler için hizmet veriyor.

Akıllı telefon ve tabletlerin sanal mağazalarında yer alan “Sigara bırakma” programları indirme rekorları kırmaya başladı. Ancak sigarayı bırakmak için sadece dijital programlara mahkum değilsiniz. Yeşilay’dan, Sağlık Bakanlığına kadar birçok kurum ve dernek sigara bağımlılığından kurtulmak isteyenler için hizmet veriyor.

#3
Foto - Peki sigarayı bırakmak için en doğru yol hangisi? İşte Sigarayı en kolay nasıl bırakabilirim

Peki sigarayı bırakmak için en doğru yol hangisi? İşte Sigarayı en kolay nasıl bırakabilirim" sorusunun yanıtı:

#4
Foto - 1. Kararlılık! Bırakmak için bir gün belirleyin ve o güne sadık kalın. Daha önce sigarayı bırakmış olan tanıdıklarınız varsa onlarla konuşun ve deneyimlerini dinleyin. Ailenizden ve çevrenizden destek isteyin hatta gerekirse doktora da danışarak ondan yardım alın.

1. Kararlılık! Bırakmak için bir gün belirleyin ve o güne sadık kalın. Daha önce sigarayı bırakmış olan tanıdıklarınız varsa onlarla konuşun ve deneyimlerini dinleyin. Ailenizden ve çevrenizden destek isteyin hatta gerekirse doktora da danışarak ondan yardım alın.

#5
Foto - 2. Sigaranın sağlığınız açısından getirdiği büyük riskleri irdeleyin. Bunun yanında sigaranın bütçenize getirdiği yükü günlük, aylık ve yıllık olarak hesaplayıp bıraktığınız takdirde o parayla neler yapabileceğinizi hesap edin

2. Sigaranın sağlığınız açısından getirdiği büyük riskleri irdeleyin. Bunun yanında sigaranın bütçenize getirdiği yükü günlük, aylık ve yıllık olarak hesaplayıp bıraktığınız takdirde o parayla neler yapabileceğinizi hesap edin

#6
Foto - 3. Sigara içme ile ilgili alışkanlıklarınızı ve günlük ritüellerinizi bir yere not edin. Gün içinde sigarayı içmekten en çok hoşlandığınız yeri ve zaman dilimini belirleyerek bu anlar için başka uğraşlar ya da hobiler edinin.

3. Sigara içme ile ilgili alışkanlıklarınızı ve günlük ritüellerinizi bir yere not edin. Gün içinde sigarayı içmekten en çok hoşlandığınız yeri ve zaman dilimini belirleyerek bu anlar için başka uğraşlar ya da hobiler edinin.

#7
Foto - 4. Sigarayı bırakma aşamasında sizi en çok motive edecek uğraşlardan biri de spor yapmak olacaktır. Düzenli egzersiz veya her gün 20-30 dakikalık hafif tempolu yürüyüşler yapın. Meditasyon veya yoga gibi dinlendirici yöntemlerden yararlanın.

4. Sigarayı bırakma aşamasında sizi en çok motive edecek uğraşlardan biri de spor yapmak olacaktır. Düzenli egzersiz veya her gün 20-30 dakikalık hafif tempolu yürüyüşler yapın. Meditasyon veya yoga gibi dinlendirici yöntemlerden yararlanın.

#8
Foto - 5. Sigarayı bırakmada en zorlayıcı dönemin ilk birkaç gün olduğunu unutmayın. Yoksunluk hissinin en yoğun yaşandığı bu dönemin ardından bırakmanın daha da kolaylaşacağını göreceksiniz. Yaklaşık 3 haftalık sürecin ardından sigaradan çok uzaklaştığınızı fark edeceksiniz.

5. Sigarayı bırakmada en zorlayıcı dönemin ilk birkaç gün olduğunu unutmayın. Yoksunluk hissinin en yoğun yaşandığı bu dönemin ardından bırakmanın daha da kolaylaşacağını göreceksiniz. Yaklaşık 3 haftalık sürecin ardından sigaradan çok uzaklaştığınızı fark edeceksiniz.

#9
Foto - 6. Sigarayı bırakma sürecinde beslenmenize de dikkat edin. Çikolata, kekler, kurabiyeler, şekerlemeler ve hamur işleri gibi besinleri tüketmeyin.

6. Sigarayı bırakma sürecinde beslenmenize de dikkat edin. Çikolata, kekler, kurabiyeler, şekerlemeler ve hamur işleri gibi besinleri tüketmeyin.

#10
Foto - 7. Yoksunluk anlarını yeme içme aktiviteleri yerine yerine fiziksel bir aktivite ile doldurmaya çalışın. Sporun yanı sıra sinema, tiyatro, kitap okumak gibi aktiviteler de size yardımcı olacaktır.

7. Yoksunluk anlarını yeme içme aktiviteleri yerine yerine fiziksel bir aktivite ile doldurmaya çalışın. Sporun yanı sıra sinema, tiyatro, kitap okumak gibi aktiviteler de size yardımcı olacaktır.

#11
Foto - 8. Kahve veya çay sigara içme isteğinizi tetikliyorsa bunların yerine yeşil çay, bitki çayları gibi içecekleri tercih edin. Ancak daha da önemlisi bol bol su için .

8. Kahve veya çay sigara içme isteğinizi tetikliyorsa bunların yerine yeşil çay, bitki çayları gibi içecekleri tercih edin. Ancak daha da önemlisi bol bol su için .

#12
Foto - 9. Sigarayı bırakma kararlılığınızdan ödün vermeyin. Sigaraya esir olmayacak kadar güçlü olduğunuzu bilin.

9. Sigarayı bırakma kararlılığınızdan ödün vermeyin. Sigaraya esir olmayacak kadar güçlü olduğunuzu bilin.

#13
Foto - 10. Henüz bırakmadıysanız, tertemiz kokmak, bembeyaz dişlere ve sağlıklı bir nefese sahip olmak, bütçenizde önemli bir rahatlama sağlamak gibi birçok kazanımdan sadece bir adım uzakta olduğunuzu hesap edin.

10. Henüz bırakmadıysanız, tertemiz kokmak, bembeyaz dişlere ve sağlıklı bir nefese sahip olmak, bütçenizde önemli bir rahatlama sağlamak gibi birçok kazanımdan sadece bir adım uzakta olduğunuzu hesap edin.

#14
Foto - 11. Derin bir nefes alın, önce kendinizi sonra sevdiklerinizi düşünün ve sigarayı bırakın.

11. Derin bir nefes alın, önce kendinizi sonra sevdiklerinizi düşünün ve sigarayı bırakın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23