• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
36
Türkiye'nin dev projesi: Kuzey Marmara Otoyolu

2021-11-28 19:31:40
Türkiye'nin dev projesi: Kuzey Marmara Otoyolu

Avrupa ile Asya kıtaları arasında doğal bir köprü konumunda olan ülkemiz, Kuzey Marmara Otoyolu ile kıtalararası taşımacılığın en yoğun trafiğinin yaşandığı İstanbul, Sakarya ve Kocaeli güzergâhını yüksek standartlı bağlayarak uluslararası karayolu ağına kesintisiz ulaşım imkanı sunmuştur.

#1
Foto - “Kuşak ve Yol” gelişimi perspektifinde tarihi İpek Yolu’nu canlandıran proje ülkemizi kıtalararası ulaşımın en önemli merkezi haline getirmektedir.

“Kuşak ve Yol” gelişimi perspektifinde tarihi İpek Yolu’nu canlandıran proje ülkemizi kıtalararası ulaşımın en önemli merkezi haline getirmektedir.

#2
Foto - 398,4 km uzunluğunda projelendirilerek 2013 yılında yapımına başlanan otoyolun toplam uzunluğu, 45 km’lik Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy Kesiminin de dahil olmasıyla 443,4 km’ye ulaşmaktadır.

398,4 km uzunluğunda projelendirilerek 2013 yılında yapımına başlanan otoyolun toplam uzunluğu, 45 km’lik Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy Kesiminin de dahil olmasıyla 443,4 km’ye ulaşmaktadır.

#3
Foto - Kuzey Marmara Otoyolu’nun Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de dahil olduğu 148 km uzunluğundaki Odayeri-Kurtköy Kesimi, 170,2 km uzunluğundaki Kurtköy-Akyazı Kesimi ile 80,2 km uzunluğundaki Kınalı-Odayeri Kesimi trafiğe açılmıştır.

Kuzey Marmara Otoyolu’nun Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de dahil olduğu 148 km uzunluğundaki Odayeri-Kurtköy Kesimi, 170,2 km uzunluğundaki Kurtköy-Akyazı Kesimi ile 80,2 km uzunluğundaki Kınalı-Odayeri Kesimi trafiğe açılmıştır.

#4
Foto - Otoyol kapsamında İstanbul Boğazı, Garipçe – Poyrazköy arasında eğik gergili hibrit bir sistemle yapımı gerçekleştirilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile geçilmiştir.

Otoyol kapsamında İstanbul Boğazı, Garipçe – Poyrazköy arasında eğik gergili hibrit bir sistemle yapımı gerçekleştirilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile geçilmiştir.

#5
Foto - 322 metreyi bulan kuleleriyle dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü; 59 metrelik platform genişliğiyle de dünyanın en geniş asma köprüsü niteliğini taşımaktadır.

322 metreyi bulan kuleleriyle dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü; 59 metrelik platform genişliğiyle de dünyanın en geniş asma köprüsü niteliğini taşımaktadır.

#6
Foto - 1.408 metre ana açıklığı ile toplam boyu 2.164 metreyi bulan köprü, bu yönüyle üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsüdür.

1.408 metre ana açıklığı ile toplam boyu 2.164 metreyi bulan köprü, bu yönüyle üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsüdür.

#7
Foto - 2x4 otoyol ile 2x1 demiryolu şeritleriyle İstanbul Boğazı’nda 3. Köprü geçişini sağlamaktadır.

2x4 otoyol ile 2x1 demiryolu şeritleriyle İstanbul Boğazı’nda 3. Köprü geçişini sağlamaktadır.

#8
Foto - Kuzey Marmara Otoyolu ile; 	İstanbul’daki transit trafik yükünün hafifletilmesi, araçların şehir içi trafiğine girmeden erişim kontrollü, yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yol ile zamandan tasarruf edilerek transit geçişi,

Kuzey Marmara Otoyolu ile;  İstanbul’daki transit trafik yükünün hafifletilmesi, araçların şehir içi trafiğine girmeden erişim kontrollü, yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yol ile zamandan tasarruf edilerek transit geçişi,

#9
Foto - İstanbul’un şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğunun azaltılması,

İstanbul’un şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğunun azaltılması,

#10
Foto - İstanbul’un kuzeyine kurulacak olan yeni yerleşim alanlarıyla şehrin nüfus yoğunluğunun azaltılması imkanı,

İstanbul’un kuzeyine kurulacak olan yeni yerleşim alanlarıyla şehrin nüfus yoğunluğunun azaltılması imkanı,

#11
Foto - Marmara ve İstanbul’un kuzeyinde oluşacak yeni ticari alanla, komşu illerle birlikte tüm bölgenin ekonomik potansiyelinin artırılması,

Marmara ve İstanbul’un kuzeyinde oluşacak yeni ticari alanla, komşu illerle birlikte tüm bölgenin ekonomik potansiyelinin artırılması,

#12
Foto - Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyetinin düşürülmesi,

Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyetinin düşürülmesi,

#13
Foto - Şehir içi trafiğinin Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne yönlendirilmesiyle birlikte gaz salınımının azaltılması,

Şehir içi trafiğinin Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne yönlendirilmesiyle birlikte gaz salınımının azaltılması,

#14
Foto - Yeni yerleşim alanlarının ve 3. Havaalanı gibi mega projelerin şehir merkezi ile bağlantısı,

Yeni yerleşim alanlarının ve 3. Havaalanı gibi mega projelerin şehir merkezi ile bağlantısı,

#15
Foto - Boğaz Köprüsü’nü de kapsayan Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul (Kınalı) – Çanakkale – Savaştepe Otoyolu ve İstanbul – İzmir Otoyolu’nun birleşmesiyle komşu şehirlere ulaşım süresinin azalması,

Boğaz Köprüsü’nü de kapsayan Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul (Kınalı) – Çanakkale – Savaştepe Otoyolu ve İstanbul – İzmir Otoyolu’nun birleşmesiyle komşu şehirlere ulaşım süresinin azalması,

#16
Foto - Köprüden geçecek olan demiryoluyla, Edirne’den İzmit’e kadar şehirlerarası ve şehir içi kesintisiz demiryolu taşımacılığı yapılacak olması ve bu raylı sistemin Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilerek Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı’nın da birbirine bağlanması,

Köprüden geçecek olan demiryoluyla, Edirne’den İzmit’e kadar şehirlerarası ve şehir içi kesintisiz demiryolu taşımacılığı yapılacak olması ve bu raylı sistemin Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilerek Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı’nın da birbirine bağlanması,

#17
Foto - Diğer ulaşım modları ile gerekli ve yeterli entegrasyonun sağlanarak, İstanbul şehir içi trafiğinde yaşanan yoğunluğun azaltılması,

Diğer ulaşım modları ile gerekli ve yeterli entegrasyonun sağlanarak, İstanbul şehir içi trafiğinde yaşanan yoğunluğun azaltılması,

#18
Foto - Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün modern Türkiye’nin simgelerinden biri olması,

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün modern Türkiye’nin simgelerinden biri olması,

#19
Foto - Proje, inşaat ve işletme aşamasında binlerce kişilik istihdam ve çeşitli sektörlere kattığı canlılıkla Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağlanmıştır.

Proje, inşaat ve işletme aşamasında binlerce kişilik istihdam ve çeşitli sektörlere kattığı canlılıkla Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağlanmıştır.

#20
Foto - TÜRKİYE'NİN OTOYOL GEÇMİŞİ Günümüzde modern ekonomilerin dayandığı temel dinamiklerden biri hiç kuşkusuz insan ve eşyanın amacına uygun olarak taşınabilme kabiliyet ve kapasitesidir. Ekonomik, sosyal ve kültürel değerlerin ulusal ve küresel ölçekte dolaşımı, ulaşım imkanlarının niteliğiyle yakından ilişkilidir. Türkiye, bu bağlamda kendi içinde ve bölgesinde ulaşılabilir ve erişilebilir yol ağlarıyla değer üreten ve ihraç eden ülkeler arasında yer almaktadır.

TÜRKİYE'NİN OTOYOL GEÇMİŞİ Günümüzde modern ekonomilerin dayandığı temel dinamiklerden biri hiç kuşkusuz insan ve eşyanın amacına uygun olarak taşınabilme kabiliyet ve kapasitesidir. Ekonomik, sosyal ve kültürel değerlerin ulusal ve küresel ölçekte dolaşımı, ulaşım imkanlarının niteliğiyle yakından ilişkilidir. Türkiye, bu bağlamda kendi içinde ve bölgesinde ulaşılabilir ve erişilebilir yol ağlarıyla değer üreten ve ihraç eden ülkeler arasında yer almaktadır.

#21
Foto - Avrupa’yı Asya’ya bağlayan, Akdeniz, Karadeniz, Ortadoğu ve Kafkasların kesişiminde kilit ülke konumunda yer alan ülkemizin önem ve öncelik arz eden ulaşım altyapısının uluslararası standartlara ulaştırılmasında, otoyol çalışmaları önemli rol oynamaktadır.

Avrupa’yı Asya’ya bağlayan, Akdeniz, Karadeniz, Ortadoğu ve Kafkasların kesişiminde kilit ülke konumunda yer alan ülkemizin önem ve öncelik arz eden ulaşım altyapısının uluslararası standartlara ulaştırılmasında, otoyol çalışmaları önemli rol oynamaktadır.

#22
Foto - Ülkemizdeki ilk otoyol yapım çalışmaları 1970’li yıllara kadar uzanmakta olup, o dönemde motorlu taşıt sanayisinin kurulması, taşıt sayısının ve trafiğin hızla artması sonucunda trafik yoğunluğunun olduğu ana yollarda ve büyük şehirlerin çevrelerinde yüksek kapasiteli çok şeritli ekspres yol ile otoyolların yapımı ihtiyacı önem kazanmış ve bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uygulamaları artırılmıştır.

Ülkemizdeki ilk otoyol yapım çalışmaları 1970’li yıllara kadar uzanmakta olup, o dönemde motorlu taşıt sanayisinin kurulması, taşıt sayısının ve trafiğin hızla artması sonucunda trafik yoğunluğunun olduğu ana yollarda ve büyük şehirlerin çevrelerinde yüksek kapasiteli çok şeritli ekspres yol ile otoyolların yapımı ihtiyacı önem kazanmış ve bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uygulamaları artırılmıştır.

#23
Foto - Bu kapsamda, İstanbul Çevre Yolu ve bugünkü adıyla 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, İstanbul-İzmit Ekspres Yolu inşa edilir. 1970 yılında yapımına başlanan köprü ve otoyol, 1973 yılında trafiğe açılmış ve Avrupa ile Asya karayoluyla bağlanmıştır.

Bu kapsamda, İstanbul Çevre Yolu ve bugünkü adıyla 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, İstanbul-İzmit Ekspres Yolu inşa edilir. 1970 yılında yapımına başlanan köprü ve otoyol, 1973 yılında trafiğe açılmış ve Avrupa ile Asya karayoluyla bağlanmıştır.

#24
Foto -

#25
Foto - 90’lı yıllarda otoyol yapım çalışmalarına devam edilerek, 1990 yılında 241 km olan toplam otoyol uzunluğu, 2000’de 1.674 km’ye, 2002 yılında 1.714 km’ye ulaştırılır. Acil Eylem Planı kapsamında bölünmüş yol yapımının ağırlık kazandığı bu dönemde otoyollarımızda; Anadolu Otoyolu’nun Bolu Dağı Geçişi, Gaziantep – Şanlıurfa Otoyolu, Bursa Çevre Otoyolu ile İzmir Kuzey Çevre Otoyolu’nun ve Ankara-Pozantı Otoyolu’nun tamamlanan kesimleri hizmete alınır.

90’lı yıllarda otoyol yapım çalışmalarına devam edilerek, 1990 yılında 241 km olan toplam otoyol uzunluğu, 2000’de 1.674 km’ye, 2002 yılında 1.714 km’ye ulaştırılır. Acil Eylem Planı kapsamında bölünmüş yol yapımının ağırlık kazandığı bu dönemde otoyollarımızda; Anadolu Otoyolu’nun Bolu Dağı Geçişi, Gaziantep – Şanlıurfa Otoyolu, Bursa Çevre Otoyolu ile İzmir Kuzey Çevre Otoyolu’nun ve Ankara-Pozantı Otoyolu’nun tamamlanan kesimleri hizmete alınır.

#26
Foto - 2010’lu yıllarda belirlenen ulaşım politikaları doğrultusunda, karayolu ağının kamu kaynaklarının yanı sıra alternatif finans kaynakları kullanılarak geliştirilmesi çalışmaları kapsamında Kamu-Özel Sektör İşbirliği modeli olan Yap-İşlet-Devret (YİD) sistemiyle otoyol yapım çalışmalarına ivme kazandırılır.

2010’lu yıllarda belirlenen ulaşım politikaları doğrultusunda, karayolu ağının kamu kaynaklarının yanı sıra alternatif finans kaynakları kullanılarak geliştirilmesi çalışmaları kapsamında Kamu-Özel Sektör İşbirliği modeli olan Yap-İşlet-Devret (YİD) sistemiyle otoyol yapım çalışmalarına ivme kazandırılır.

#27
Foto - Yapımına başlanan projelerden İstanbul-İzmir Otoyolu’nun tamamı 2019 yılında, Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve Ankara-Niğde Otoyolu 2020 yılında tamamlanmış, Kuzey Marmara Otoyolu, Nakkaş-Başakşehir kesimi dışında 2021 yılında hizmete sunulmuştur.

Yapımına başlanan projelerden İstanbul-İzmir Otoyolu’nun tamamı 2019 yılında, Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve Ankara-Niğde Otoyolu 2020 yılında tamamlanmış, Kuzey Marmara Otoyolu, Nakkaş-Başakşehir kesimi dışında 2021 yılında hizmete sunulmuştur.

#28
Foto - Özel sektör dinamizmi, kamu deneyimi ve uluslararası finans kuruluşlarının mali desteğini bir araya getirerek risk paylaşımını sağlayan YİD Modeli, devletin asli görevlerini yerine getirmek için gerekli bütçe imkânlarını artırarak yeni bir finansman kaynağı olmuştur.

Özel sektör dinamizmi, kamu deneyimi ve uluslararası finans kuruluşlarının mali desteğini bir araya getirerek risk paylaşımını sağlayan YİD Modeli, devletin asli görevlerini yerine getirmek için gerekli bütçe imkânlarını artırarak yeni bir finansman kaynağı olmuştur.

#29
Foto - Bu projelerde kamunun verdiği garanti miktarları ile gerçekleşen gelir miktarlarının karşılaştırılması yerine, projelerin milli bütçeyle yapılması halinde ne kadar sürede hizmete açılacağının ve erken hizmete açılmasıyla kamuya getirdiği yararların dikkate alınması gerekmektedir. Garanti ödemeleri, projelerin hayata geçirilmesini sağlamada bir tür finansal destek mekanizması olan hizmet bedeli ödemesi olarak görülmelidir. Projelerin kısa sürede hayata geçirilmesinin ülkenin sosyo-ekonomik (akaryakıt, zaman tasarrufu, sürüş konforu, trafik güvenliği ve istihdam vb.) ve rekabet gücüne sağlayacağı katkı göz ardı edilmemelidir.

Bu projelerde kamunun verdiği garanti miktarları ile gerçekleşen gelir miktarlarının karşılaştırılması yerine, projelerin milli bütçeyle yapılması halinde ne kadar sürede hizmete açılacağının ve erken hizmete açılmasıyla kamuya getirdiği yararların dikkate alınması gerekmektedir. Garanti ödemeleri, projelerin hayata geçirilmesini sağlamada bir tür finansal destek mekanizması olan hizmet bedeli ödemesi olarak görülmelidir. Projelerin kısa sürede hayata geçirilmesinin ülkenin sosyo-ekonomik (akaryakıt, zaman tasarrufu, sürüş konforu, trafik güvenliği ve istihdam vb.) ve rekabet gücüne sağlayacağı katkı göz ardı edilmemelidir.

#30
Foto - YİD kapsamındaki projeler işletme süresi bitiminde her türlü bakımı yapılmış olarak esas sahibi olan kamuya devri yapılacağından, projenin kalan ekonomik ömrü boyunca elde edilecek gelirlerin, kamunun bütçe dengesine önemli katkı sağlayacağı açıktır. Ülkemizdeki otoyol yapım sürecine genel olarak baktığımızda; 2003 öncesine kadar 1.714 km olan otoyol ağımız son 18 yılda yapılan 1.818 km ile 3.532 km’ye ulaşmıştır.

YİD kapsamındaki projeler işletme süresi bitiminde her türlü bakımı yapılmış olarak esas sahibi olan kamuya devri yapılacağından, projenin kalan ekonomik ömrü boyunca elde edilecek gelirlerin, kamunun bütçe dengesine önemli katkı sağlayacağı açıktır. Ülkemizdeki otoyol yapım sürecine genel olarak baktığımızda; 2003 öncesine kadar 1.714 km olan otoyol ağımız son 18 yılda yapılan 1.818 km ile 3.532 km’ye ulaşmıştır.

#31
Foto - Bu yol ağının 2003 yılı öncesindeki 1.714 km’si ile 2003-2016 yılları arasında yapılan 568 km’si olmak üzere toplam 2.282 km’si milli bütçe ile inşa edilirken; 1.250 km’si Yap-İşlet-Devret (YİD) finansman modeli ile yapılmıştır. Otoyol ağı; toplam 68.577 km’lik yol ağımızın %5’ini, 28.261 km’lik bölünmüş yol ağımızın %12,5’ini oluşturmaktadır.

Bu yol ağının 2003 yılı öncesindeki 1.714 km’si ile 2003-2016 yılları arasında yapılan 568 km’si olmak üzere toplam 2.282 km’si milli bütçe ile inşa edilirken; 1.250 km’si Yap-İşlet-Devret (YİD) finansman modeli ile yapılmıştır. Otoyol ağı; toplam 68.577 km’lik yol ağımızın %5’ini, 28.261 km’lik bölünmüş yol ağımızın %12,5’ini oluşturmaktadır.

#32
Foto - Milli Bütçeyle tamamlanan otoyollarımız; İzmir Çeşme Yolu’nun dahil olduğu toplam 184 km’lik İzmir-Aydın Otoyolu, 90 km’lik İzmir-Çeşme Otoyolu, 80 km’lik Bursa Çevre Yolu, 184 km’lik Edirne-Kınalı Otoyolu, 345 km’lik Kınalı-Sakarya Otoyolu, 6 km’lik 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, 123 km’lik Sakarya-Kazancı-Gümüşova-Gerede Otoyolu, Ankara Çevre Yolu’nun dâhil olduğu 230 km’lik Ankara-Gerede Otoyolu, 147 km’lik Ereğli-Niğde-Kemerhisar-Eminlik-Pozantı Otoyolu, 162 km’lik Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu, 320 km’lik Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu, 108 km’lik Toprakkale-İskenderun Otoyolu, 41 km’lik Gaziantep Çevre Yolu ve 146 km’lik Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu’ndan oluşmaktadır. Toplam 116 km uzunluğundaki otoyol da büyükşehir belediyelerine devredilmiştir.

Milli Bütçeyle tamamlanan otoyollarımız; İzmir Çeşme Yolu’nun dahil olduğu toplam 184 km’lik İzmir-Aydın Otoyolu, 90 km’lik İzmir-Çeşme Otoyolu, 80 km’lik Bursa Çevre Yolu, 184 km’lik Edirne-Kınalı Otoyolu, 345 km’lik Kınalı-Sakarya Otoyolu, 6 km’lik 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, 123 km’lik Sakarya-Kazancı-Gümüşova-Gerede Otoyolu, Ankara Çevre Yolu’nun dâhil olduğu 230 km’lik Ankara-Gerede Otoyolu, 147 km’lik Ereğli-Niğde-Kemerhisar-Eminlik-Pozantı Otoyolu, 162 km’lik Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu, 320 km’lik Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu, 108 km’lik Toprakkale-İskenderun Otoyolu, 41 km’lik Gaziantep Çevre Yolu ve 146 km’lik Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu’ndan oluşmaktadır. Toplam 116 km uzunluğundaki otoyol da büyükşehir belediyelerine devredilmiştir.

#33
Foto - YİD Finansman Modeli kapsamında yapımı tamamlanan otoyollarımız; Osmangazi Köprüsü’nün dâhil olduğu 426 km’lik İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de içerisinde yer aldığı 148 km’lik Odayeri-Kurtköy, 80,2 km’lik Kınalı-Odayeri, 170,2 km’lik Kurtköy-Akyazı Kesimleri ile 96 km’lik Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve 330 km’lik Ankara-Niğde Otoyolu’ndan oluşmaktadır.

YİD Finansman Modeli kapsamında yapımı tamamlanan otoyollarımız; Osmangazi Köprüsü’nün dâhil olduğu 426 km’lik İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de içerisinde yer aldığı 148 km’lik Odayeri-Kurtköy, 80,2 km’lik Kınalı-Odayeri, 170,2 km’lik Kurtköy-Akyazı Kesimleri ile 96 km’lik Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve 330 km’lik Ankara-Niğde Otoyolu’ndan oluşmaktadır.

#34
Foto - Mevcut Otoyol Ağı (3.532 km)

Mevcut Otoyol Ağı (3.532 km)

#35
Foto - Yeni Akit Gazetesi olarak; proje ve görseller ile ilgili talep yazımıza cevap veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Birimi'ne teşekkür ederiz.

Yeni Akit Gazetesi olarak; proje ve görseller ile ilgili talep yazımıza cevap veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Birimi'ne teşekkür ederiz.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23