• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
7
Kilo aldırmayan yiyecekler hangisi?

2021-06-25 18:32:16
Kilo aldırmayan yiyecekler hangisi?

Herkes fit ve sağlıklı görünüme sahip olmak ister. Bu nedenle kilolarından rahatsız olan kişiler, tükettikleri besinlere dikkat ederler. Kilo almaktan çekinen kişiler, tüketildiğinde az kalorisi olan besinleri merak etmekte. Peki, Kilo aldırmayan yiyecekler hangisi? İşte merak edilen haberin devamı…

#1
Foto - Domatese kırmızı rengini veren likopen, kronik hastalıklarla savaşan bir karotenoittir. Bunun yanı sıra domatesler, A, C, B2 vitaminleri ile folik asit, krom, potasyum ve lif zenginidir. Buna karşın orta boy bir domates sadece 25 kaloridir.

Domatese kırmızı rengini veren likopen, kronik hastalıklarla savaşan bir karotenoittir. Bunun yanı sıra domatesler, A, C, B2 vitaminleri ile folik asit, krom, potasyum ve lif zenginidir. Buna karşın orta boy bir domates sadece 25 kaloridir.

#2
Foto - Salatalığın, bir porsiyonu sadece 16 kaloridir. Besleyici maddelerinin çoğunluğu kabuğunda ve çekirdeklerindedir. Bu nedenle soymadan yemeyi tercih edin. Söz konusu besleyici maddeler lif ve gözlere iyi gelen bir A vitamini türü olan betakarotendir.

Salatalığın, bir porsiyonu sadece 16 kaloridir. Besleyici maddelerinin çoğunluğu kabuğunda ve çekirdeklerindedir. Bu nedenle soymadan yemeyi tercih edin. Söz konusu besleyici maddeler lif ve gözlere iyi gelen bir A vitamini türü olan betakarotendir.

#3
Foto - Kıvırcık karalahananın bir fincanı 33 kaloridir. Buna karşın her porsiyonunda 3 gram protein ve 2,5 gram lif bulunur. Üstelik omega-3 yağ asidi bulunduran nadir sebzelerdendir. Karalahana ayrıca vitamin ve folik asit açısından da zengindir.

Kıvırcık karalahananın bir fincanı 33 kaloridir. Buna karşın her porsiyonunda 3 gram protein ve 2,5 gram lif bulunur. Üstelik omega-3 yağ asidi bulunduran nadir sebzelerdendir. Karalahana ayrıca vitamin ve folik asit açısından da zengindir.

#4
Foto - Greyfurt, kan şekerini düzenleyen ve sizi uzun süre tok tutan lifli bir meyve. Yarım greyfurtta sadece 50 kalori var. Üstelik greyfurtta bulunan C vitamini, kanser ve kalp sorunları yaşama riskinizi azaltıyor. Greyfurt ayrıca kolesterolü düşürüyor, sindirimi kolaylaştırıyor. Yapısındaki folik asit sayesinde hamileler için vazgeçilmez bir meyve.

Greyfurt, kan şekerini düzenleyen ve sizi uzun süre tok tutan lifli bir meyve. Yarım greyfurtta sadece 50 kalori var. Üstelik greyfurtta bulunan C vitamini, kanser ve kalp sorunları yaşama riskinizi azaltıyor. Greyfurt ayrıca kolesterolü düşürüyor, sindirimi kolaylaştırıyor. Yapısındaki folik asit sayesinde hamileler için vazgeçilmez bir meyve.

#5
Foto - Turuncu kavun, göz sağlığına faydalı bir A vitamini türü olan betakaroten açısından portakal, greyfurt, şeftali, mango gibi diğer birçok turuncu meyveye göre daha zengin. Bir fincan turuncu kavunda günlük A ve C vitamini ihtiyacınızın tamamı, ayrıca da potasyum bulunuyor. Üstelik yüzde 90'ı su olduğu için bir porsiyonu sadece 55 kalori.

Turuncu kavun, göz sağlığına faydalı bir A vitamini türü olan betakaroten açısından portakal, greyfurt, şeftali, mango gibi diğer birçok turuncu meyveye göre daha zengin. Bir fincan turuncu kavunda günlük A ve C vitamini ihtiyacınızın tamamı, ayrıca da potasyum bulunuyor. Üstelik yüzde 90'ı su olduğu için bir porsiyonu sadece 55 kalori.

#6
Foto - Kıvırcık ya da göbek fark etmez, marulun porsiyon başına enerjisi 10 ila 20 kaloridir. Çok fazla protein içermese de folik asit, demir, A ve C vitaminleri açısından zengindir.

Kıvırcık ya da göbek fark etmez, marulun porsiyon başına enerjisi 10 ila 20 kaloridir. Çok fazla protein içermese de folik asit, demir, A ve C vitaminleri açısından zengindir.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23