• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
  • VAV TV CANLI YAYIN
6
İstanbul'da korkulan olmaya başladı... Artık tüm güne yayılıyor

2021-02-26 21:03:24
İstanbul'da korkulan olmaya başladı... Artık tüm güne yayılıyor

Megakent İstanbul'da çıldırtan trafik yoğunluğu, her geçen gün artmaya devam ediyor. Mesai başlangıcı ve bitiş saatlerinde zirve noktasına görmeye alışık olduğumuz trafik, artık günün tüm saatlerine yayılmaya başladı.

#1
Foto - ARTIK SADECE ANA ARTERLERDE DEĞİL... İstanbul’da yeni yılın ilk günlerinden itibaren artmaya başlayan trafik yoğunluğu her geçen gün daha da yoğunlaşıyor. Ana arterlerde, zirve saatlerde görmeye alışkın olduğumuz yoğun trafik, son 2 haftadır tüm güne yayılırken, uzmanlar bu durumu ‘zirve saat sapması’ olarak yorumluyor.

ARTIK SADECE ANA ARTERLERDE DEĞİL... İstanbul’da yeni yılın ilk günlerinden itibaren artmaya başlayan trafik yoğunluğu her geçen gün daha da yoğunlaşıyor. Ana arterlerde, zirve saatlerde görmeye alışkın olduğumuz yoğun trafik, son 2 haftadır tüm güne yayılırken, uzmanlar bu durumu ‘zirve saat sapması’ olarak yorumluyor.

#2
Foto - SADECE SABAH VE AKŞAM SAATLERİ DE DEĞİL... Araç hızları zirve saatlerde E-5, TEM otoyolu, Köprü geçişleri ve bağlantı yollarında 10 km/saat hız seviyesine gerilemiş vaziyette. Normalde sabah işe gidiş ve akşam eve dönüş saatlerinde tıkanan ana arterlerdeki yoğunluk, artık sabahın ilk ışıklarından akşam 21.00’den sonrasına da sarkabiliyor.

SADECE SABAH VE AKŞAM SAATLERİ DE DEĞİL... Araç hızları zirve saatlerde E-5, TEM otoyolu, Köprü geçişleri ve bağlantı yollarında 10 km/saat hız seviyesine gerilemiş vaziyette. Normalde sabah işe gidiş ve akşam eve dönüş saatlerinde tıkanan ana arterlerdeki yoğunluk, artık sabahın ilk ışıklarından akşam 21.00’den sonrasına da sarkabiliyor.

#3
Foto - ÖZEL ARAÇ SAYISINDAKİ ARTIŞ ETKİLİ OLUYOR: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, “Toplu taşımadan özel araca yönelişin önü kesilmiyor. Kovid-19 vaka sayısı ile toplu ulaşımdaki doluluk oranları arasında bir paralellik yok. Yani vatandaşlarımız boşuna endişe edip, toplu ulaşımdan kaçınıyor. Bir diğer sorun da araç fiyatlarının tavan yapmasından sonra dar gelirli birçok insanın eski araçlara yönelmesi oldu. Çok fazla yolda kalan araç olduğunu görüyoruz. Bu durum bile trafiğin akışını bozabiliyor. Sokağa çıkma yasakları düzenli trafik hareketi dediğimiz dengeyi tamamen altüst etti. Artık ‘Zirve Saat’ dediğimiz durum da tamamen değişti. Zirve Saatler pandemi nedeniyle neredeyse gün ortalarına kadar sarkmış durumda. Biz buna ‘Zirve Saat Sapması’ tanımı yapıyoruz” dedi.

ÖZEL ARAÇ SAYISINDAKİ ARTIŞ ETKİLİ OLUYOR: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, “Toplu taşımadan özel araca yönelişin önü kesilmiyor. Kovid-19 vaka sayısı ile toplu ulaşımdaki doluluk oranları arasında bir paralellik yok. Yani vatandaşlarımız boşuna endişe edip, toplu ulaşımdan kaçınıyor. Bir diğer sorun da araç fiyatlarının tavan yapmasından sonra dar gelirli birçok insanın eski araçlara yönelmesi oldu. Çok fazla yolda kalan araç olduğunu görüyoruz. Bu durum bile trafiğin akışını bozabiliyor. Sokağa çıkma yasakları düzenli trafik hareketi dediğimiz dengeyi tamamen altüst etti. Artık ‘Zirve Saat’ dediğimiz durum da tamamen değişti. Zirve Saatler pandemi nedeniyle neredeyse gün ortalarına kadar sarkmış durumda. Biz buna ‘Zirve Saat Sapması’ tanımı yapıyoruz” dedi.

#4
Foto - NÜFUS YOĞUNLUĞU OLAN BÖLGELERDE DAHA FAZLA: Toplu ulaşımdaki doluluk oranlarının yüzde 50 azaldığına da dikkat çeken Demir, “Toplu ulaşım yarı kapasiteyle çalışılıyor. Karayolu trafiği tam anlamıyla dengesiz ve katlanılamaz duruma geldi. Vatandaşın büyük bir kısmı, ‘Asla toplu taşımaya binemem’ diyor. Sefaköy, Avcılar, Beylikdüzü, Esenyurt’taki nüfus yoğunluğu İstanbul’un merkez lokasyonu dediğimiz bölgelerdeki trafiği etkiliyor. Anadolu Yakası’nda ise Ataşehir’den Altunizade’ye uzanan bölgedeki nüfus hareketi de merkez ve merkeze çıkan yollarda kilitlenmeye neden oluyor” diye konuştu.

NÜFUS YOĞUNLUĞU OLAN BÖLGELERDE DAHA FAZLA: Toplu ulaşımdaki doluluk oranlarının yüzde 50 azaldığına da dikkat çeken Demir, “Toplu ulaşım yarı kapasiteyle çalışılıyor. Karayolu trafiği tam anlamıyla dengesiz ve katlanılamaz duruma geldi. Vatandaşın büyük bir kısmı, ‘Asla toplu taşımaya binemem’ diyor. Sefaköy, Avcılar, Beylikdüzü, Esenyurt’taki nüfus yoğunluğu İstanbul’un merkez lokasyonu dediğimiz bölgelerdeki trafiği etkiliyor. Anadolu Yakası’nda ise Ataşehir’den Altunizade’ye uzanan bölgedeki nüfus hareketi de merkez ve merkeze çıkan yollarda kilitlenmeye neden oluyor” diye konuştu.

#5
Foto - YOĞUNLUK YÜZDE 72: İstanbul’da dün özellikle saat 21.00’de başlayan sokak kısıtlaması öncesinde trafik yoğunluğu oluştu. Anadolu Yakası’nda Avrasya Tüneli girişindeki birikme D-100 Karayolu’ndan Kartal’a kadar, Avrupa’da D-100 Karayolu’nda Çağlayan bölgesinde başlayan yoğunluk Esenyurt’a kadar uzandı. Kentte saat 18.30 itibarıyla trafik yoğunluğu yüzde 72 olarak ölçüldü.

YOĞUNLUK YÜZDE 72: İstanbul’da dün özellikle saat 21.00’de başlayan sokak kısıtlaması öncesinde trafik yoğunluğu oluştu. Anadolu Yakası’nda Avrasya Tüneli girişindeki birikme D-100 Karayolu’ndan Kartal’a kadar, Avrupa’da D-100 Karayolu’nda Çağlayan bölgesinde başlayan yoğunluk Esenyurt’a kadar uzandı. Kentte saat 18.30 itibarıyla trafik yoğunluğu yüzde 72 olarak ölçüldü.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23