THY - Yeni Havalimanı Promosyon - Ankara

B vitamini içeren besinler nelerdir?

Suda erime özelliğine sahip olan B vitaminleri hayvansal ürünlerde, yeşil sebzelerde, kuru meyvelerde ve süt ürünlerinde bol miktarda bulunmaktadır. Bu mineral; karbonhidratların yakılmasına, hormonların üretilmesine, cilt dokusunun sağlıklı kalmasına, öğrenme bozukluklarının giderilmesine, hafızanın güçlendirilmesine yardımcı olur.

- B1 vitamini

Tiamin olarak da bilinen B1 vitamini sinir sistemine yardımcı olur ve kişinin sağlıklı olmasını sağlar. Bu vitaminin vücutta eksikliği sinirlilik, depresyon, yorgunluk, hafıza sorunları ve dikkatte azalma gibi sorunlara yol açar.

- B2 vitamini

B2 vitamini kırmızı kan hücrelerinin oluşumunu sağlamakta büyük bir rol oynamaktadır. Bunun yanında antioksidan üretimine katkı sağlar. Bu vitaminin eksikliği deride, dudakta, dilde yaralanmalara ve iltihaplanmalara sebep olur.

- B3 vitamini

B3 vitamini sinir sistemini düzenleyerek protein, yağ ve karbonhidratların vücutta kullanılmasını yardımcı olur. Bu mineralin kesikliği yorgunluk, halsizlik, depresyon, hafıza kaybı, zihinsel problemler ve pelegra rahatsızlığına yol açabilir.

- B5 vitamini

Vücutta bulunan karbonhidratların yakılmasına yardımcı olan B5 vitamininin eksikliği yorgunluk, stres, depresyon, baş ağrıları, iştahsızlık ve saç dökülmesi gibi sorunlara neden olur.

- B6 vitamini

Sinir sisteminin düzgün işlemesine yardımcı olan B6 vitamini, vücutta alyuvarların üretilmesinde büyük rol oynamaktadır. Bunun yanında saçlarda kepek oluşumunu, egzamayı ve sedef hastalığını önlemektedir. Bu mineralin yetersizliği deri problemleri, uykusuzluk, kansızlık ile sinirlilik gibi sorunlara yol açabilmektedir.

- B7 vitamini

B7 vitamini saç ve cilt sağlığı açısından oldukça faydalıdır. Bunun yanında tırnaklardaki kırılmaları önlemektedir. Bu vitaminin eksikliği saç dökülmesi, kepek oluşumu, mide bulantısı, anemi, yorgunluk ve depresyon gibi sorunlara yol açmaktadır.

- B9 vitamini

Folik asit olarak da adalndırılan B9 vitamini, vücutta enerji üretiminde ve kırmızı kan hücresi olan alyuvarların oluşumunda görev almaktadır. Bu mineralin eksikliği anemi, hafıza kaybı, zihin sorunları, beyin hasarları ve spina bifida gibi doğum kusurlarına neden olabilmektedir.

- B12 vitamini

B12 vitamini kan hücreleri olan alyuvarların oluşumuna ve üretimine yardımcı olur. Bunun yanında hafızada olan hasarları gidererek kişinin daha sağlıklı olmasını sağlar. Bu mineralin eksikliği yorgunluk, depresyon; hafıza kaybı, zihinsel problemler, iştahsızlık, kilo kaybı ve ellerde-ayaklarda uyuşma gibi sorunlara neden olabilmektedir.

B vitamini içeren besinler nelerdir?

B1 vitamini: Tahıl kabuklarında, sığır etinde, bira mayasında, soya fasulyesinde, cevizde, fındıkta, kuru bezelyede ve yürekte bol miktarda bulunur.

B2 vitamini: Süt, yoğurt, yürek, badem, kuru bezelye, mantar, kuşkonmaz, soya-yeşil fasulye, yer fıstığı ve kuru fasulyede bulunmaktadır.

B3 vitamini: Yumurta, süt, balık, peynir, havuç, hurma, mısır ve buğdayda bulunur.

B5 vitamini: Kırmızı et, tavuk, yumurta, kuruyemiş, baklagiller ve tahıllarda bulunur.

B6 vitamini: Yumurta, tavuk, balık, süt, muz, patates, yulaf, mısır, soya fasulyesi, kuruyemiş, havuç, bezelye ve avokado da bulunur

B7 vitamini: Yumurta, balık, patates, süt fındık, soya ve cevizde bol miktarda bulunur.

B9 vitamini: Tüm tahıllarda, kuru baklagillerde, koyu yeşil yapraklı sebzelerde, arpada, fasulyede, kahverengi pirinçte, mercimekte, hurmada, cevizde, fındıkta, yumurta sarısında, sütte, peynirde ve turunçgillerde bulunmaktadır.

B12 vitamini: Sığır eti, böbrek, balık, peynir, süt, yumurta ve karaciğerde bulunmaktadır.