THY - Orta Avrupa Eylül

Isınma hareketleri nelerdir?

Isınma hareketleri spor yaparken performansınızı arttırmak ve olması muhtemel olan sakatlıkların önüne geçmek amacıyla mutlaka yapılması gereken hareketlerdir.

Isınma hareketleri spor aktivitelerine başlamadan önce vücudu yapılacak olan hareketler hazırlamak için yapılması şart olan hareketlerdir. İnsan vücudunda normal şartlarda soğuk olan kaslar yavaş yavaş yapılan alıştırma hareketleri ile çalıştırılarak sportif hareketlere, darbe ve zorlamaya hazır hale getirilir. Aksi bir durumda yani vücudu ısıtmadan yapılacak olan sportif faaliyetlerde zorlama, yırtılma gibi sakatlanma durumları yaşanması kaçınılmazdır. Ayrıca esneme, derin nefes alıp verme gibi ısınmaya yönelik vücut hareketleri ile damarlar genişler ve böylece alınan oksijen miktarı arttırılarak spor öncesi vücudun ihtiyaç duyduğu enerji depolanmış olur.

Spora başlamadan önce yapılan birçok hareketi bulunur. Bunların yapılan sporun şekline göre değişiklik gösterir. Nefes kontrolü sağlanarak yapılacak temel ısınma hareketleri şunlardır;

Boynunuzda bulunan kasları hareket ettirmek için başınızı sağa sola ve yukarı aşağı olacak şekilde hareket ettirin. Ancak ani harekeler yerine sakin bir şekilde ne yavaş ne hızlı orta tempoda bu hareketleri yapmaya özen gösterin.

Koşu yapılacaksa öncesinde koşu bandında hafif tempoda yapılacak bir yürüyüş bacak kaslarının ısınmasını sağlar.

Kollarınızı vücudunuza tam yapıştırarak omuzlarınız daireler çizdiğinizi düşünerek hareket ettirin.

Aynı şekilde kollarınızı her iki yana açarak belden altınız sabit duracak şekilde beliniz ile birlikte sağa sola döndürün. Aynı pozisyonda kollarınızla daireler çizerek hareketi devam ettirin.

Ellerinizi önde birleştirerek sağa sola dönme hareketini gerçekleştirin. Bu hareketleri yaparken derin nefes almayı ihmal etmeyin.

Bir elinizin kolunuzu dirsekten sardığı pozisyonda gerinin. Aynı işlemi diğer kol içinde yapın.

Isınma hareketleri yaparken bu konuda bel hareketleri önemli bir yer tutar. Ellerinizi belinize yerleştirerek sağa ve sola dönün.

Aynı şekilde elleriniz belinizde olacak pozisyonda çömelip kalkın.

Ayaklarınızı bel hizasında açarak öne, arkaya, sağa ve sola doğru esneme hareketini yapın.

Ayaklarınızı biraz daha geniş açarak ve ayak parmak uçlarınıza dokunmaya temas etmeye çalışın.

Oturur pozisyonda ayaklarınızı öne doğru uzatın. Burada ayakların bitişik durumda olması önemlidir. Bu pozisyonda ayak parmak uçlarına dokunmaya çalışın.

Aynı şekilde oturur pozisyonda ayaklarınızı her iki yana açarak, iki ayağınızın ortasına doğru olacak şekilde uzanarak esneyin.