• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Süleyman Karagülle
Süleyman Karagülle
TÜM YAZILARI

Gençliğin Buhranı ve Çözüm

12 Ekim 2015
A


Süleyman Karagülle İletişim: [email protected]

Okullardaki eğitim sistemi ve hatalar bugünkü gençliği buhrana götürmüştür. İnsan 7 yaşına geldiği zaman iş yapmak ihtiyacındadır. Ailesi zengin olsa da, hiçbir ihtiyacı olmasa da, insan üretici olmak ister. Nasıl yemek, içmek, uyku ihtiyaçsa; çalışmak ve bir iş yapmak da o kadar ihtiyaçtır. 10 yaşına geldiği zaman bu ihtiyaç daha çok duyulur. 15 yaşına geldiği zaman insan evlenmeyi ve bir iş kurmayı ister hale gelir. Günümüzdeki şartlarda ise bu yaştakiler evlenmeyi aklına bile getirmemektedir! Kız ise evlilik ümidini kesmiş durumdadır; koca yok, iş yok, ailesinin desteği ile yaşamaktadır! Erkekse; daha okuyacak, askerliğini yapacak ve 30 yaşında iş kuracak, 40 yaşında evlenecek! 

İşte bu sistem gençliği buhrana götürmektedir. 

Gençlerdeki bu işsizlik buhranına yüz lojmanlı işyeri apartmanları çare olmaktadır. Yüz lojmanlı işyeri apartmanının üç katlı bodrumunun en üst bodrumu işyerlerinden oluşacaktır. 5000 metrekarelik işyerinde herkes için iş vardır. a) 7 yaş ile 10 yaş arasındaki çocukların üretici olarak çalışacağı işyerleri vardır, isteyen çocuklar gelip burada büyüklerin nezaretinde iş yaparlar. Kendilerine “Semt Senedi” olarak ücret verilir. “Semt Senedi” ile semt bakkalında istediklerini alabilirler; “Semt Kasası”nda paraya da çevirebilirler. 7 ile 10 yaş arası çocukların sayısını bin kişide % 5 kabul etsek, demek ki semtte çalışacak 50 çocuk olacaktır. İşyeri katında 7 ile 10 yaş arası çocukların yapabileceği işlerin olduğu işyerleri de bulunur. Çocuklar hevesli oldukları işi seçer, istedikleri saatte işyerine gelir ve bir büyüğün nezaretinde iş yaparlar. Burası aynı zamanda doğuştan özürlü olan kimseleri istihdam edecek özellikleri de içermelidir. b) 10 ile 15 yaş arası çocukların çalışacakları işyerleri vardır. Çocuk istediği zaman işyerine gelir ve istediği işi yapar. Birinin ona ne yapacağını göstermesi gerekir. Sonra kendi kendisine işe devam eder. Bunların sayısı da 100 civarındadır. SEMT KOOPERATİFİ sakinlerine bu iş yerlerini de temin etmiştir. 65 yaşını geçmiş kimseler de artık bu yaştaki gençlerin çalıştığı yerde çalışırlar, gençler ve yaşlılar ortaklık kurarak iş yapabilirler. c) 15 yaş ile 33 yaşına kadar her çalışanın istediği zaman çalışmak üzere işyeri bulunur ve işsiz insan yoktur. Semt sakinleri ürettikleri malları takas yoluyla tüccarlara satarlar. Bu yaşta yeteri kadar gerekli bilgi sahibi olunmuştur. d) 33 ile 66 yaş arasında olanlar kendilerine uygun iş yerlerini seçerler ve o meslekte iş kurarlar. e) 66 yaşını geçenler için ayrı işyerleri vardır. 

SEMT KOOPERATİFLERİNDE ben işsiz kalacağım diye bir endişe yoktur. Herkesin iş yapacağı her zaman açık işyerleri vardır. Çocuk sevdiği işte çalışırken başarı elde etme dışında endişesi yoktur. 15-20 yaşına gelen kimseler evlenmek için bir şey beklemeyecektir. Henüz dolmamış yüz lojmanlı işyeri apartmanları onları beklemektedir. Bütün mesele eş seçmek ve aile kurmaktan ibarettir. Evlenme engeli söz konusu değildir. 

Çocuklarımızı buhrana sokan ikinci sebep eğitim sistemimizdeki hatalardır. 

İnsan önce işverenlerin işini yapmayı öğrenir. Sonra işi öğrenince işveren olur. İşi işveren bilmeli, işçisinin aynı zamanda öğretmeni olmalıdır. O halde önce yapmayı öğrenecek ve yapacak, sonra da yaptıklarının ilmini yapacaktır. Biz önce öğretiyoruz, sonra yaptırıyoruz yani önce çırak olsun sonra usta olsun diyoruz. Şimdi okullardan hiçbir şey bilmeden mezun oluyorlar, sonra okuldaki o bilgiler onun hiçbir işine yaramıyor. Üstat ünvanlı cahiller usta işçilere söz geçirememektedirler. Dolayısıyla her öğrenci işe yaramaz eğitimi sıkıntı içinde geçirmektedir. Dersleri öğrenmek yerine bilmeden not alma peşindedir. Yani bilgisinin işe yaramadığını bildiği için sadece diploma almak için zaman doldurmaktadır. 

Bu sorunun çözümü olarak SEMT KOOPERATİFLERİ kurulup işyerlerinde çalıştırarak eğitim verecek sistem kurulmalıdır. Çocuklar uygulama yaparken karşılaştıkları sorunları öğretmenine sorarak çözerlerse, o öğretmen ve o okulu severler. Bilginin yararını görünce ve hayatta işe yaradığını görünce not almaya değil öğrenmeye yönelirler. O zaman çalışma ihtiyacı gibi öğrenme ihtiyacı da karşılanmış olur. 

Sömürü sermayesi insanları kendisine işçi yapabilmek için gereksiz bilgiler ve okullar ile toplulukları bilgisiz bırakmaktadır. Kuracağımız SEMT KOOPERATİFLERİ bugünkü okulların eksiklerini semt içinde çocukları çalıştırarak çözeceği için o zaman okunan okullardaki gereksiz bilgiler de gerekli olmaya başlar, var olan eksiği de biz tamamlarız. 

TEK ÇÖZÜM “ADİL DÜZEN” VE “SEMT KOOPERATİFLERİ”NDEDİR. 

Not: “BUHRANDAKİ GENÇLERE NASİHATLER” makalemi de tavsiye ederim;
www.akevler.org sitemizin “Makaleler” bölümünden okuyabilirsiniz. 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23