• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Serdar Arseven
Serdar Arseven
TÜM YAZILARI

Milli Eğitim’e ve İmam Hatiplilere çağrı!..

11 Ağustos 2015
A


Serdar Arseven İletişim: [email protected]

Ne zor günlerden geçti İmam Hatip Gençliği…

Şer odakları…

Gece gündüz çalışarak, çalıştırılarak üniversite sınavlarına hazırlanan bu gençlerin, özellikle “siyasal”, “hukuk” gibi kritik alanlara yönlendirildiklerini, bu duruma müdahale edilmediği takdirde “devlet”in İmam Hatiplilerin eline geçeceğini öne sürer…

Bu güzel insanların yollarını kesmek için plân üstüne plân yaparlardı.

“Katsayı haksızlığı” plânların en “Şeytanî”siydi.

İmam Hatip okullarından mezun olanlar, aynı sorulara muhatap oldukları imtihanın rezil puanlama sisteminden dolayı fevkalade dezavantajlı duruma düşürülmüşlerdi.

Aynı zamanda “meslek” derslerini görme, enerji ve vakitlerinin büyük bir kısmını buralara sarf etme mecburiyetinden dolayı üniversite sınavlarına zaten dezavantajlı bir şekilde hazırlanan bu gençler, bir de katsayı haksızlığına muhatap olunca iyice sıkıntıya giriyorlardı.

Çoğu aile, canı gönülden arzu etmesine rağmen, “haksızlığa uğramamaları” için çocuklarını İmam Hatip okuluna vermekten vazgeçiyordu.

O günlerde bunca engele rağmen, “mukaddesat karşıtı” çevreleri derin endişelere düşürecek başarılara imza atıyordu İmam Hatip gençliği.

Malûm çevreler, İmam Hatip gençliğinin önündeki takozları nasıl aşabildiğine dair araştırmalara girişiyor…

Sonuçta, işi “tarikat”, “sivil toplum” desteğine bağlıyorlardı.

Onlara göre;

Bu çocuklar, “sosyal hayattan” kopuk yaşıyorlardı.

Akıllarını çelecek, vakitlerini alacak faaliyetlerden uzak tutulan bu gençlerin üniversite sınavlarında başarılı olmalarını engellemek çok zordu.

“Katsayı haksızlığı” bile onları yollarından döndüremiyordu.

“Ne kadar çok puan alırlarsa alsınlar, İlahiyat dışında tercihte bulunamamaları” bile isteniyordu; “Yolları büyük engellerle kesilemiyorsa, tamamen ulaşıma kapatılmalı!..”

İmam Hatip mezunları, gerek üniversite imtihanında, gerek yükseköğrenim yılları boyunca ve gerekse mezuniyet sonrasında atıldıkları iş hayatında büyük başarılara imza atıyor, üzerlerine aldıkları her vazifeyi hakkıyla yerine getirmelerinden dolayı takdir topluyorlardı.

Eski Milli Eğitim Bakanı Sayın Hasan Celal Güzel, bir söyleşimizde demişti ki;

“Bugüne kadar birlikte çalıştığım imam hatiplilerden çok yüksek verim aldım. Üzerlerine aldıkları görevi hakkıyla yerine getirmek için ellerinden gelenin fazlasını yaptıklarını fark ettim.”

Böyle bir gençlik…

Üniversite Sınav Sonuçları’na bakıp da, İmam Hatiplilerin, sınavlardan çok kötü sonuçlarla çıkan “diğer meslek liselerinden” –ancak- biraz daha başarılı olabildiklerini görünce, bir “uyarı” yazısı kaleme alma ihtiyacı hissettim.

Katsayı haksızlığının ortadan kalkmış olmasından dolayı başarının katlanmasını beklerdim ama maalesef bu olmamış.

Türkçe- Matematik, Matematik -Fen, Türkçe-Sosyal sıralamalarına baktım; üç puan türünde de en altlarda meslek liseleri var.

Okul türleri içinde İmam Hatipler, MF alanında 196 puanla 11’nci, TM alanında 213 puanla 12’nci TS alanında 237.7 puanla 15’nci sırada yer alabilmiş. (2015 LYS)

Toplamda 25 okul türü var; 11, 12 ve 15’nci sıraları İmam Hatip gençliği için başarı olarak göremeyiz!

İmam Hatip Gençliği, başarısız değil ama katsayı haksızlığının ortadan kalktığı bir dönemde çok daha başarılı olmalarını beklemek hakkımız.

Piyasanın çok başarılı, çalışkan meslek lisesi mezunlarına ihtiyacı var; İmam Hatip gençliği de “Yeni Türkiye”nin lokomotifi olmalı.

Bunun için, İmam Hatip müfredatında üniversite imtihanlarında başarıyı getirecek bir düzenleme yapmak şart.

Sivil toplum örgütleri daha fazla topa girmeli, “idare” hayırlı faaliyetler içindeki sivil toplum örgütlerimize daha fazla destek vermeli.

İlim Yayma Cemiyeti, Ensar Vakfı, TÜRGEV gibi birçok hayırlı sivil toplum örgütümüz var.

Bunların faaliyetlerine çok daha fazla destek bekliyoruz!..

Sadece İmam Hatiplerin sıkıntısı değil ortadaki; “eğitim camiası” topyekun harekete geçmeli ve “meslek eğitimi” öncelikli olarak “Yeni Türkiye”nin hedefleri doğrultusunda bir “plânlama” yapılmalı.

Bir çift söz de İmam Hatip gençliğine:

“Bugünden itibaren lütfen ‘işinize’ iyice asılın. Önümüzdeki yıl, Allah ömür verirse, İmam Hatiplilerin sınavlarda ne kadar başarılı olduklarına dair bir yazı kaleme almak istiyorum.

Sizi seviyor ve  güveniyorum.

Haydi Bismillah!” 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23