THY - Yeni Havalimanı Promosyon - Antalya İzmir

Sağlıklı beslenme için altın kurallar

30 Eylül 2017 Cumartesi

Beslenme şekli sağlıklı yaşamada oldukça önemlidir. Günümüzde ise yediklerimiz, içtiklerimiz bizi hasta etmektedir. Alacağımız tedbirlerle sağlıklı beslenerek sağlığımızı koruyabiliriz. İşte dikkat edeceklerimiz:

Şeker ve şekerli ürünlerden uzak durmalı. Şeker bünyemize zehir etkisi yapan zararlı bir gıdadır. Obezite, diyabet, kalp hastalıkları başta olmak üzere birçok rahatsızlıklara sebep olur. Günümüzde lezzet vermek için neredeyse bütün paket gıdalara maalesef şeker katılmaktadır. Meşrubatlar, meyve suları, kola ve gazozlar böyledir.

İçeriklerinde yüksek früktozlu mısır şurubu yazan her şeyi reddetmelidir. Bu şurup neredeyse bütün işlenmiş gıdaların içinde bulunan aşırı tatlı, çok ucuz sıvı şekerdir.

Her türlü sostan uzak durulmalıdır. Bunlar genellikle şekerli, süt ürünlü ve glütenli olur.

Şeker gibi bünyemizi etkileyen bütün unlu mamuller, makarna, bisküvi, şekerlemeler, pasta, kurabiye ve diğer işlenmiş karbonhidratlar yenmemelidir.

Patates ve pirinç pilavı da zararlı olabilen gıdalardır. Dikkat edilmelidir.

Kan şekerindeki dalgalanmalar yeme krizlerinin önde gelen sebebidir, bu yüzden kan şekeri dengede tutulmalıdır. Balık, dolaşan tavuk eti ve yumurtası, fındık, ceviz, badem, kuru bakliyat, zeytin, çekirdek, fasulye ve sebzeler, meyveler sağlıklı gıdalardır.

Yine işlenmiş konserve ve paket yiyecekleri muhtevası incelenerek tüketmelidir. Tanımadığımız veya adını söyleyemediğimiz maddeler bulunan ürünler atılmalıdır. 

Etiketinde hidrojene kelimesi geçen bütün ürünlerden de uzak durmalıdır. Bu kelime kimyasal işlemle margarin yahut katı yağ haline getirilmiş trans yağ, nebati yağ anlamına gelir. Pastaların uzun zaman bayatlamadan rafta kalmalarını sağlar ama bu yağlar kalp krizi, diyabet gibi rahatsızlıklara yol açar.

Mısır, soya, margarin gibi rafine (işlenmiş) yağlar yerine sızma zeytinyağı ve hakiki tereyağı kullanmalıdır. 

Koruyucu madde, katkı maddesi, renklendirici madde veya boya, “doğal aroma” ya da benzeri lezzet artırıcı gıdalardan uzak durmalıdır.

Suni tatlandırıcı ihtiva eden ürünleri tüketmekten kaçınmalıdır. Bunlar açlık hissi verirler, metabolizmayı yavaşlatır, bağırsakta gaz üretir ve vücutta yağ depolanmasına sebebiyet verirler.

Bir ürün bir kimya laboratuvarından değil de tarladan veya bahçeden yetişmeyse onu yiyebiliriz.

Proteinden zengin kahvaltı gün boyu tok tutmaya yardımcı olur. Yumurta, ceviz, fındık gibi gıdalar iyi protein içerirler.

Yediğimiz miktar az ve lifli, posa bırakan gıdalardan oluşmalıdır.

Yatmadan üç dört saat önce yemeyi kesmelidir. Yoksa uyumadan önce kan şekeri yükselir, o zaman da karın bölgesinde yağ birikir. Karın yağlanması ise enflamatuar hormonsal tetikleyiciler yoluyla yeme krizlerini artırır.

Ve en önemlisi: Peygamber Efendimizin buyurduğu gibi, “Sofraya acıkmadan oturmamalı, sofradan doymadan kalkmalıdır.” Aşırı ve fazla yemekten uzak durmalıdır.

YENİ BAŞKANIMIZ 

Yapılan seçimle İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına Mevlüt Uysal dostumuz getirilmiştir. Öğrenciliğinden beri tanıdığım ve başkanlığını halen yürüttüğüm Sıcak Yuva Vakfı’nda uzun yıllar beraber çalıştığımız değerli dostumuzun üzerine aldığı ağır yükte başarılı olacağına inanıyorum. Zaten kendisi sakin, çalışkan ve dürüst kişiliğe sahiptir. Kaliteli çizgisini hep sürdürmüştür. Başakşehir’de pek çok dev projeye imza atmış, ilçenin yaşanabilirliğini üst düzeylere taşımıştı.

Şehrimize ve kendisine hayırlı olmasını diliyorum.

 

YORUM YAZ