O hakimleri atın ki ülke kurtulsun!

19 Nisan 2014 Cumartesi

Ankara 18. İdare Mahkemesi 12 Temmuz 2013’te sonuçları açıklanan SBS’yi tam 9 ay sonra iptal etti.

Daha doğrusu, imtihanı değil de, puanlandırmayı iptal etti.

Yani imtihan yenilenmeyecek..

Çocuklar yeniden imtihana girmeyecek..

Bilgisayar, puanları yeniden verecek..

Ama medyadaki haberleri görüyorsunuz..

“1 milyon öğrencinin girdiği imtihan iptal edildi” diye veriliyor, haberler..

Ve haberlerin bu şekilde verilmesinin sorumlusu da, böyle bir izlenim doğuran mahkeme!

Oysa bir basın açıklaması yapsalar..

“İmtihan iptal edilmemiştir. Sadece puanlama iptal edilmiştir.. Bu puanlamanın iptalinde de, imtihana giren öğrenci sayısı kadar değişiklik olması mümkün değildir. Sadece 50, bilemediniz 100.. Bilemediniz 200 civarında öğrenciyi etkileyen bir durum sözkonusu olabilir” deseydiler..

Başlıktaki önerimi yapmazdım.

Ama onlar ki..

Yürütmeyi durdurma kararında, aynı taktiği izlediler..

İmtihan iptal edilmiş gibi kamuoyu oluşmasına, kaos ortamına sebebiyet verdiler..

Şimdi nihai kararı verirken, yine aynısını yaptılar..

Bu hakimlerde iyiniyet yoktur..

O halde, bu hakimlerin hakkı, ihraçtır!

Aslında yürütmeyi durdurma kararından hemen sonra..

Milli Eğitim Bakanlığı, dün verilen kararı o gün dikkate alarak, yeniden hesaplama yaptı..

Ve sadece 4 öğrencinin durumunda değişiklik olabileceğini açıkladı..

Buna rağmen dün verilen kararın anlamı, hukukun gereğini yapmak değil..

Bu “Biz hukuk peşinde değiliz. Biz ülkeyi karıştırma peşindeyiz” demektir..

“Ağır oldu!” diyenler için cevabım hazır..

Kararı verenler, üç hakim..

Oybirliği mi, oy çokluğu mu bilmiyorum..

Oybirliği ise 3 hakimin.. Oy çokluğu ile verilmiş bir karar ise, 2 hakimin kanaati sözkonusu..

Kendilerini tanımıyorum.

Hakaret etme kastım olamaz.

Ama altını çizerek söylüyorum, bu karar, hukuki gerekçelerle verilmiş olamaz..

Tek amacı olabilir: Ülkeyi karıştırmak..

Bir anarşist, ülkeyi karıştırmak için hazırladığı patlayıcıyı bir dükkana, bir binaya attığında neyi amaçlıyorsa..

Bu kararın da amacı budur..

Dolayısı ile verilen kararda imzası olan hakimler, bugünden sonra tek bir karara imza atmaları beklenmeden, derhal görevden el çektirilmelidirler..

“Anayasa’da deniliyor ki ..” diye başlayan cümlelerle.. Hakimlerin dokunulmazlığını.. Hakimlerin görevden el çektirilemeyeceğini falan anlatmaya kimse kalkışmasın.. 

Verilen karar, bir cinayettir..

Cinayetin karşılığı da, “soruşturma idi.. Araştırma idi.. Disiplin cezası idi..” savsaklamaları ile işi uzatmak değil..

İbreti alem olması için, hemen bir günde, kararı verenlerin oturdukları koltuğu altlarından çekip almaktır..

Tepkimi abartılı bulanlara..

Gerekçesini de izah edeyim..

Yine abartılı diyorlarsa..

Özür dileyeyim..

Basit sorular sorayım..

İlk sorum şu:

SBS puanları açıklandığında, imtihanda 110 öğrencinin tüm soruları cevapladığı belirtilmişti..

İmtihandaki tüm soruları cevaplayan 110 öğrencinin de imtihanı, dün iptal edildi..

Niye?

Yeniden puanlar hesaplandığında..

110 öğrencinin durumunda ne gibi bir değişiklik olabilir?

Bir akıllı izah etsin bana..

Durumlarında hiçbir değişiklik olmayacağı.. Yeniden hesaplama yapılsa bile, hukuki durumlarının değişmesi mümkün olmayan 110 öğrencinin imtihanı niye iptal edildi?

İmtihana girmiş. Tüm soruları cevaplamış. 

İmtihanda yanlış soru olduğu iddia edilmiyor.. 

Bu 110 öğrencinin cevap anahtarında yanlışlık olduğu iddia edilmiyor..

O halde, ister öyle, ister böyle, ister şöyle..

Nasıl olursa olsun..

Tüm soruları cevaplayan öğrencilerin alacağı puanın değişme ihtimali yok iken..

Sıralamasının değişme ihtimali yok iken..

Tercih ettikleri okulun değişme ihtimali yok iken..

Bu öğrencileri de kapsayacak şekilde, iptal kararı nasıl verilir?

SBS’ye giren öğrenci sayısı 1 milyon 112 bin 604 imiş..

Aldıkları puana göre, tercih yapabilecek durumda olan öğrenci sayısı ise, 1 milyon 49 bin 293 imiş..

70 bin öğrencinin de, durumunun değişmeme ihtimali kesin mi?

Kesin..

O zaman, bunların niye imtihanı iptal edildi?

Aslında yapılması gereken ne idi?

Mahkeme bir bilirkişi atayacaktı..

Bilirkişiye, “Yabancı dilin bir bölümünde, cevap anahtarı yanlış imiş. Doğrusuna göre yeniden puanlama yapın ve bana neticeyi bildirin” diyecekti..

Gelen netice ile, açıklanan neticeyi karşılaştırıp, farklı puan alanların puanlarını düzeltecekti..

Bunu yapmadı..

Çünkü ülkeyi karıştırmak istedi..

Nokta!