• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Karahasanoğlu
Ali Karahasanoğlu
TÜM YAZILARI

Başka bir şey bilmez misiniz siz: Çıplak erkek/kadın resmi/heykeli..

23 Ekim 2017
A


Ali Karahasanoğlu İletişim: [email protected]

Soma’da 301 madenci vefat ettiğinde, şirketin İstanbul’daki patronu gözaltına alınıp, tutuklandı..

Olması gereken bu idi..

Ama İzmir’de TÜPRAŞ’ın 4 işçisinin işyerinde vefatı sonrasında, İstanbul’dan kimsenin gözaltına alındığını duymadık..

Bunun cesareti ile olsa gerek..

İstanbul Nakkaştepe’deki Abdülmecid Efendi Köşkü’nde, Ömer M. Koç koleksiyonundan 30 eser sergilemesi adı altında, tam anlamı ile rezilliklere imza atılmış.

Bir sanatevinde.. Tarihi kimliği olmayan bir müzede.. Dini yönü olmayan bir mekanda..

Çıplak resimleri sergiliyorlar.. Çıplak heykelleri gösterime sunuyorlar..

“Lanet olsun” deyip..

İlgilenmiyoruz..

İlgilenmek istemiyoruz..

“Sizin dininiz size, bizim dinimiz bize” diyor, yapılanları özgürlük adı altında tolere etmeye çalışıyoruz..

Ama..

Siz gelip de..

Mihraba benzetilen bir alana, tamamen çıplak bir erkek heykeli koyarsanız..

Orada durup, “Hop dedik arkadaş” ikazını yapmak, görevimiz olmalı..

Mihraba benzetilen bir yerde, çıplak erkek heykelinin ne işi olabilir?

Bunun ne anlamı olabilir?

“Bunun sanatsal bir anlamı var” diyen çıkarsa..

Onlara önerim, aynısını gidip Anıtkabir’de yapmaları..

Yapabiliyorlarsa eğer..

“Dürüstsünüz” diyeceğim..

Yapamıyorsanız. Veya yapmıyorsanız..

“Ahlaksızlığı bırakın” itirazımı yineleyeceğim..

¥

Affedersiniz ama..

Sürekli dindar insanları suçlayan..

Cinsellik üzerinden dindarları tahkir eden şu laikçilere bakın..

Bir sergi açıyorlar..

Topu topu, bir çırpıda sayabileceğiniz kemiyette sözde eser sergiliyorsunuz..

Ama o sergilenenlerin çok önemli bir kısmı..

Çıplaklık üzerine..

Nakkaştepe’deki, Koç öncülüğünde devam eden sergiden örnek vereyim..

Gidip gezmedim ama..

Gezenlerin çektikleri fotoğraflardan..

Sosyal medyada dolaşan görüntülerden..

Gördüklerim kadarı ile, kısaca özetleyeyim. 

Bir duvarda, affedersiniz bacaklarını açmış, tamamen çıplak bir kadın resmi..

Cemaatle namaz kılındığında imama ayrılan bölüm olarak tanımlayacağımız mihraba benzetilen bir alanda, bağdaş kurmuş tamamen çıplak bir erkek heykeli..

Duvarda çırılçıplak bir kadın resmi daha..

Koridorda, tamamen çıplak bir erkek heykeli..

Koridorda, çıplak erkek heykelinin karşısında, neyse ki bu sefer altında bir külot ve üstünde de fanila bulunan bir kadın heykeli….

Medyaya intikal edenler olarak görebildiklerim bunlar..

Bunlara bakarak söylüyorum..

“Beyler.. Bayanlar.. Sizin aklınız fikriniz, çıplak kadın, çıplak erkek mi? Başka hiçbir şey düşünmüyor musunuz? Düşünemiyor musunuz?”

¥

Duyarlı bazı vatandaşlar..

Bu rezalete karşı, protesto haklarını kullanmışlar..

Sergiyi gezerken, özellikle mihraptaki çıplak erkek heykeli rezaletine tepki göstermişler..

Hepsinin müslüman olduğuna inandığım, en azından tahmin ettiğim özel güvenlik görevlileri..

Haklı tepkisini koyan gençlerin etrafını çevirmişler..

Yetkileri olmadığı halde.. 

Zor da kullanarak.. 

Protestocuları dışarı çıkartıyorlar..

Daha vahimi..

Bu sırada..

Sergi içindeki bazı bayanlar, protestocu gençlere “Pislikler” diye hakaret ediyor..

Diğer sergi çalışanları ile laikçi geziciler de, “Dışarı dışarı” diye tempo tutuyorlar..

Bu arkadaşlara ben hatırlatayım..

Pislik birisi varsa..

Kafayı çıplak erkek/çıplak kadın heykel ve resimleri ile bozanlardır.. Duvara çıplak kadını, yere çıplak erkeği koymayı, sanat zannedenlerdir. 

Dışarı çıkması gereken birileri varsa..

O köşkü nasıl ele geçirdiği şaibeli olan Koç’tur..

Yok öyle, “Yapı Kredi’yi satın aldık.. Yapı Kredi ile birlikte o da bizim oldu” mavalları..

Osmanlı Hanedanı’na ait bir taşınmaz..

Onlarca yıl öncesinde de olsa..

Kimseye bedavaya satılamaz..

Satılsa bile, tapudaki tescil yolsuzdur..

O yolsuz tescili düzeltmek de..

Devletin yükümlülüğündedir..

Hem devletin.. Hem de bizim boynumuzun borcudur..

¥

Biliyorum..

Laikçi çok bilmişler..

Hemen yoruma başlayacaklar..

“Cahil Ali. O köşkün sahibi Abdülmecid de, çıplak kadın resmi yapmıştı” diyecekler..

Cevabım net.

Biz, Abdülmecid’e tapmıyoruz.

Biz insanlara tapmıyoruz..

Kula kulluk yapmıyoruz..

Biz Allah’a iman ediyor, İslam’ın emirlerine boyun eğiyoruz..

Kim yanlış yapmış ise, yanlışını yüzüne vururuz..

Bu kişi, Osmanlı halifesi de olsa..

¥

Bir hatırlatma da, serginin mimarı olarak tanıtılan Ömer Koç’a..

Bak Ömer kardeş..

Beyitte ne deniliyor:

“Mala mülke olma mağrur, deme var mı ben gibi?

Bir muhâlif yel eser, savurur harman gibi!”

Hani sen de..

Büyük ihtimalle kendi koleksiyonundan sergilenmek üzere Abdülmecid Köşkü’ne vermişsin ya..

Salonun ortasına, ayakları havada, ters dönmüş bir at heykeli koydurmuşsunuz ya..

Benden naçizane hatırlatma olsun..

Bir muhalif rüzgar eser..

Aynen sergiye koyduğunuz at gibi.. Bir bakıvermişsiniz.. Ayaklar havada, sırtüstü yere uzanıvermişsiniz..

Kaldırın o, “çıplak erkek heykeli”ni..

Üzmeyin, bu insanları. 

 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23