• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

Tenzile Erdoğan İmam Hatip, projeler, kitaplar

05 Nisan 2018
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

Konferans vesilesiyle gittiğim Tenzile Erdoğan Kız İmam Hatip Lisesi’nde gördüklerim, beni eğitimin kalitesi ve geleceğimiz adına ümitlendirdi. Her şeyden önce okul yeni, fevkalade güzel bir mimarisi var, salonlar geniş, öğrenciler kendilerinden emin ve meraklı. 

Okulun duvarları âyetler, hadis-i şerifler, vecizeler, şiirler, güzel sözlerle süslenmiş. Duvarlar bile ders veriyor. 

Her katta kitaplık var. Al götür, oku getir türünden. Öğrenci istediği kitabı alıyor, okuyor ve getirip yerine koyuyor.

Rehber öğretmenler zümre başkanı Halil İbrahim İşbilici gayretli, ufuk sahibi, tecrübeli biri. Okuldaki sosyal etkinlik ve konferans sayısı çok yüksek.

Başarıya Götüren Yol konulu konuşmadan sonra okulun salonlarında dolaştık, mescidinde namaz kıldık, ders anlatan duvarlar önünde fotoğraflar çektik.

Tam veda edeceğim sırada bir meslektaş, elinde poşetle bana kitaplar hediye etti. Öğrencilerin öğretmenleri ile birlikte yazdığı kitaplar ve okulda çıkarılan Kuşluk dergisinin iki sayısı.

Hem şaşırdım hem de çok sevindim.

Dergileri karıştırıp kitapları inceleyince okulun gerçekten proje okulu olduğunu fark ettim.

Editörlüğünü Ramazan Aydın’ın yaptığı Altınçağ Antolojisi, İslam medeniyetinin doğuşunu, İslam’ın ilme verdiği önemi, İslam âlimlerinin yaptığı keşif, icat, buluşlar, ilim ve teknolojiye yaptıkları katkıları, önemli âlim, sanatçı, mucitleri geniş bir şekilde anlatmış. 256 sayfalık eserde 10 sayfalık kaynakça var dersem öğrencilerin konuyu nasıl bir ciddiyetle ele aldıklarını ifade etmiş olurum. Okul müdürü Duran Cankatar “Kültür Yayınları Serisi” kitaplarının hepsine takdim ve teşekkür yazısı yazmış. 33 öğrenci kitaba ilmî makale yazmışlar. Makalelerde ele aldıkları konuya etrafını cami, ağyarını mani bir şekilde açıklamışlar, faydalandıkları kaynakları zikretmişler. Lise öğrencilerine, bazı üniversite öğrencilerinin bile yapamadığı ilmî eser yazma metodu öğretilmiş ve işin ilginç tarafı öğrenciler ilmî makaleler kaleme almışlar. 

Kitapta Müslümanların neden ilme önem verdiği, niçin ilmî araştırmalar yaptığı, neden keşif, icat ve buluşlar yaptıkları ele alınmış, 9. yüzyıldan 16. yüzyıla kadarki “altın çağ”da görülen ilim ve fen alanındaki araştırmalar dinî gayretlere bağlanmış. Müslümanlar ilim, sanat ve medeniyet alanındaki çalışmaları ibadet şevk ve zevkiyle yapmışlar. 

Kitapta ilim öğrenmeyi teşvik eden hadis-i şerifler şöyle sıralanmış:

“Kıyamet günündü üç grup insan şefaat eder: Bunlar peygamberler, sonra âlimler, sonra da şehitler.” (İbn Mace, Zühd, 37)

“Âlim olan mümin, ibadet eden müminden yetmiş derece üstündür.”( İbn Adıy, s.30)

“İlim meclisinde bulunmak; bin rekât namaz, bin hastayı ziyaret ve bin cenazeyi uğurlamaktan daha kıymetlidir.

Peygamberimizi (sav) dinleyenler sorar:

“- Ey Allah Rasulü, Kur’an okumaktan daha mı hayırlıdır?

- Kur’an ilim ile fayda verir, manası anlaşılmadan fayda sağlamaz.” (İbn Cevzi, Mevzuat)

Müslümanlar ilmî araştırmaları, ibadet olarak görmüşler. Bedevi Araplar Kur’an okuyarak kısa sürede büyük devletler kurup dünyayı yönetmişler. Kitap işin sırrını ortaya konmuş. 

Altınçağ Antolojisi nerdeyse bir doktora çalışması. Ramazan Aydın’ı ve proje çalışması içinde yer alan öğrencileri gönülden tebrik ediyorum.

Meslek Dersleri Öğretmeni Yakup Sarı “Onu Anlamak (sav)” isimli proje çalışmasını kitaplaştırmış. Çoğu meşhur ve günlük hayatımızda yol gösterici nitelikte 30 hadis seçilmiş, öğrenciler hadislerin hayatımızdaki önemi ile ilgili yorumlar kaleme almışlar. 160 sayfalık kitap ciddi bir ders kitabı. Hayatımıza anlam katan hadis-i şerifleri öğrenmek isteyenler için çok iyi bir çalışma. Yakup Hoca, Necip Fazıl, Mehmet Akif, Nurettin Topçu gibi mütefekkirleri anlatan köşeler hazırlamış. Gayretli ve çalışkan bir meslektaş.   

İlimle Yükselen Medeniyet Endülüs isimli proje çalışmasına Volkan Türkeli ve Şerif Türkeli rehberliğinde 39 öğrenci katılmış, proje kitaplaştırılmış. Öğrenciler Endülüs medeniyetini doğuşunu, Endülüs’ün fethini, Endülüs bilim ve sanatını, camilerini, su ve kitap medeniyetini, bu medeniyeti kuran önemli âlim, sanatkâr ve mütefekkirleri ele almışlar. Birbirinden güzel ilmî yazılar ortaya çıkmış. 

Sözümüz Var isimli proje çalışmasını Rukiye Polat ve Mehmet Polat yönetmiş. Projeye 9 öğrenci katılmış. Türk dilinin zenginliği, imarethaneler, Osmanlı’da ve bizde aile kurumu, Çanakkale ve 15 Temmuz Destanlarını yazan kahramanlar, Üsküdar’a kimlik kazandıran Azim Mahmut Hüdaî başlıklı konular ele alınmış, incelenmiş ve makale konusu yapılmış. Proje 223 sayfalık kitap olmuş. 

Kuşluk isimli dergide yazan öğrencilerin hepsi sanatkâr. Şiirler usta şairleri aratmıyor, denemeler usta kalemlere meydan okuyor. 

Bir okul düşünün ki şairi var, denemecisi var, ilmî makale yazan birkaç düzine araştırmacıya ve yazara sahip, hafızlık eğitimi yapan öğrenciler mevcut, özenle üniversite sınavına öğrencilerini hazırlıyor. Öğretmenler hem de çok ciddi konularda projeler yapıyor ve eser ortaya koyuyorlar.

Eğitimde kalite düşüyor, öğretmenler yeterince çalışmıyor, eğitim geriye gidiyor, ciddiyetsiz ve amaçsız bir nesil yetişiyor diye yakınan ve sızlananlara Tenzile Erdoğan Kız İmam Hatip Lisesi’ne gitmelerini, öğretmen ve öğrencilerin yaptığı çalışmaları incelemelerini tavsiye ederim.

MEB’in, öğretmenin performansını ölçmesine karşı çıkan öğretmenler, Tenzile Erdoğan Kız İmam Hatip Lisesi’ndeki çalışmaları mutlaka görmeli, hiçbir projeye ve başarıya imza atmayan öğretmenle, kitap çapında çalışmalar yapan öğretmenin aynı tutulması eğitimin kalitesini artırmak için çırpınan ve gayret edenlere yapılacak en büyük kötülüktür. 

Yıllardır suyu getirenle testiyi kıran aynı maaşı aldı. Kaliteyi ölçmez ve işini iyi yapanı ödüllendirmezsek eğitimin kalitesini artıramayız.

 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23