• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

İnkılap tarihi ve CHP ideolojisini öğrenciye benimsetmek

19 Ocak 2017
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

Milli Eğitim Bakanlığı iyi bir yola düşmüş. 12 Eylül 1980 darbesinin gölgesinde hazırlanan müfredatları yenilemek istiyor. Darbe zihniyetinin okullardan ve eğitimden temizlenmesi lazım. Türk Dili ve Edebiyatı programını inceledim, oldukça iyi.

8. sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Programı’nı okudum, kazanımlar ve değerler bölümü iyi fakat  “Öğretim Programının Genel Amaçları” bölümü problemli. 

Öncelikle dersin 1923-1950’li yıllarını yani sadece CHP iktidarları dönemini kapsaması doğru değil. 1920’den bugüne kadar olan süreyi anlatmalı.

Bir insan ve devlet adamı olarak Atatürk ve dönemini anlatmalı fakat “Atatürkçülüğü” bir zırh ve ideolojiye dönüştürüp CHP ideolojisini bütün öğrencilere benimsetmeye çalışmak yanlış. 

Programdaki şu ifadeler tartışma götürür:

“Bu öğretim programıyla öğrenciler;

1. Atatürk’ün üstün askerlik yeteneklerini, devlet adamlığı ve inkılapçı niteliklerini öğrenerek onun kişilik özelliklerini örnek alır.

6. İnsan hakları, ulusal egemenlik, tam bağımsızlık, milliyetçilik, demokrasi, çağdaşlık, laiklik ve cumhuriyet kavramlarının Türk milleti için ifade ettiği anlamı ve bunların önemini kavrayarak yaşamını demokratik kurallara göre düzenler. 

7. Atatürk İlke ve İnkılaplarının Türkiye Cumhuriyeti’nin sosyal, kültürel ve ekonomik kalkınmasındaki yerini kavrar; laik, demokratik, ulusal ve çağdaş değerleri yaşatmaya istekli olur.

8. Atatürk’ün dünya görüşünü ve düşüncelerini benimseyerek Atatürkçü düşünce sisteminin bir savunucusu olur.

14. Günümüzün sorunlarına Atatürkçü bir yaklaşımla çözümler üretmesini sağlayacak ve kendisini geleceğe hazırlayacak bilgi, beceri, değer ve tutumlar kazanır.”

Değerler eğitimi bölümündeki şu amaç da tartışma götürür.

“ Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetmek.”

Programın değerler eğitimi bölümünden bir cümle aktaralım:

“Millî ve manevi değerleri tanıtarak, benimseterek ve gelecek nesillere aktarma bilinci vererek toplumsal birlik ve beraberlik duygusunu kazandırmak.”

Öğrencilere Atatürk’ü bir insan ve devlet adamı olarak anlatmak yerine “kişilik özelliklerini örnek alarak ilkelerini benimsetmek” istenirse problem çıkar.

1980 darbesinden sonra bile her tarafa Atatürk’ün sigara içen resimleri asılmaya başlandı, Kenan Evren sigara içen resimleri kaldırtmıştı.

Öğrenci; Atatürk sigara içerdi, rakı yudumlardı, eşini boşadı, ben de içeceğim, eşimi de boşarım derse öğretmen ne diyecek?

Askeri okul öğrencileri, Atatürk Harbiye’den mezun oldu, kurmay subay oldu, sonra padişahı devirip devlet başkanı oldu, ben de onu örnek alıp darbe yapacağım düşüncesini benimserse ne olacak? 

Bu durumda programın değerler bölümündeki “demokratik değerleri kazandırma” prensibiyle yüzde yüz zıt mesaj verilmiş olur. Cumhuriyet döneminde halkın seçtiği sivil iktidarları deviren bütün darbeciler Atatürk’ü kendilerine kalkan yaptılar.

Laikliğin CHP iktidarlarındaki uygulaması çok problemli idi. Prof. Beyza Bilgin’in tespit ettiği gibi 1929’dan itibaren dini eğitim veren bütün kurumlar kapatılmış, okullarda dini eğitim verilmemiş ve din eğitimi yasaklanmıştır.

Din eğitim vermezseniz, toplumun maneviyat ihtiyacını karşılayamaz, millî ve manevî değerleri öğrencilere benimsetemezsiniz. 

CHP milliyetçiliği zaman zaman ırkçılığı çağrıştırır. Her yere “Ne mutlu Türk’üm Diyene!” yazarsanız bu ülkede başka kökenden olan insanlara hitap edemezsiniz. Hakkari, Diyarbakır, Van gibi illerde bu cümleyi istismar edenler Kürt ırkçılığı yapar. PKK Kürt ırkçılığından besleniyor. Ülke 32 yıldır PKK terörü ile uğraşıyor.

CHP’nin “devletçilik” ideolojisi yerle  bir oldu. Verimsizliği ve zarar etmesi sebebiyle birçok devlet işletmesi özelleştirildi. 

Mustafa Kemal’in kişilik özelliklerini benimseyen de var benimsemeyen de.  Millî, manevî değerleri benimseyen gençlere Atatürk’ün kişilik özelliklerini benimse, sigara tüttür, içki iç, okullarda dinî eğitim yasakla, özelleştirilen kamu kurumlarını devletleştir mi diyeceksiniz? 

Bu çelişkileri gidermek için bu ders Türkiye Cumhuriyeti Tarihi adı altında bütün cumhuriyet dönemini kapsayacak şekilde anlatılmalı. 

CHP idelolojisi Atatürkçülük adı altında bütün öğrencilere verilmemeli.  Dine düşman laiklik, ırkçılığı çağrıştıran milliyetçilik anlayışı ile insanımızın önemli bir bölümünü rahatsız etmekten vazgeçmeli. 

 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23