• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

Eğitimde kapitülasyonlar ne zaman sona erecek?

11 Haziran 2020
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki Ak Parti, Türkiye’yi imar etti, yaşanılacak bir ülke hâline getirdi, bölgesinde etkili bir güç oldu. Suriye’de Rusya’nın dişlerini söktü, ABD’nin tırnaklarını. Libya’da yedi düvelin desteklediği darbeci Hafter’i perişan etti.

Ayasofya’yı açma hazırlıkları var. Türkiye siyasi olarak zincirlerini kırdı. 

Eğitimde kapitülasyonlar ne zaman kaldırılacak?

Almanya’da Türkçe eğitim yapan okul yok. 

Türkiye’de 38 lise ve 17 üniversite Almanca eğitim yapıyor veya Almanca öğretiyor.

Fransızca eğitimi veren 20 lise ve 19 üniversite var. Fransa’da Sorbon Üniversitesinde Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi veren sadece iki bölüm var. 

Almanca ve Fransızca eğitim veren lise ve üniversiteler konusunda mütekabiliyet yok. Bazı okullar sanki zeki öğrencileri devşirmekle görevli. İki örnek vereceğim.

LGS’ye giren öğrencilerin en başarıları bu okullar girer, binde birlik dilimden öğrenci alırlar. Ülkemizin en zeki öğrencileri buralara yerleştirilir.

İstanbul Lisesinde eğitim dili Almanca. Hazırlık sınıfında bir yıl Almanca öğretilir. Fizik, kimya, biyoloji, geometri, matematik dersleri Almanca verilir.

2017 yılında 172 mezun vermiş, mezunların 90’ı yurtiçindeki üniversiteleri tercih etmiş, 71’i yurtdışına gitmiş. Yurtdışına gidenlerin 59’u Almanya, 8’i ABD, 3 tanesi İsviçre’yi tercih etmiş. 

Yurtdışına öğrenci gönderme oranı % 41.

Galatasaray Lisesi yönetimi ve eğitim programları yönünden özel statüye sahiptir. Fransızlar karar verir; Milli Eğitim, müdür atayamaz. 

Hazırlıkta Fransızca öğretilir, sonraki yıllarda eğitim dili Fransızcadır. İkinci yabancı dil öğretilir.

2016 yılında Galatasaray Lisesi 121 mezun vermiş. 23 öğrenci yurtdışını tercih etmiş, 10 tanesi Fransa, 6 tanesi İtalya’ya gitmiş. 

2018 yılında 141 mezun vermiş, 16’sı yurtdışına gitmiş; 29 öğrenci Galatasaray Üniversitesi, 33’u Koç, 18’i Boğaziçi, 18’i Bahçesaray, 11’i İstanbul Üniversitesi, 6 tanesi İTÜ ve diğer üniversiteler.

Gezi olaylarına adam taşıyan Koç Üniversitesi; Galatasaray’dan 33, İstanbul Lisesi’nden 17 öğrenci almış.

Almanca ve Fransızca eğitim veren öteki liseleri saymadım.

Notre Dame de Sion, Saint Benoit, Saint Michel, Saint Pulcherie, Saint Joseph, Tevfik Fikret Lisesi, Pierre Loti Lisesi vb. okulları hesap edin.

Bu okullarda fizik, kimya, biyoloji, matematik, geometri eğitim Fransızca ve Almanca veriliyor.

Öğrenci üniversite sınavında bu derslerden Türkçe sorularla karşılaşıyor. 

İstanbul Lisesi “abitur” adı altında Almanya lisesi bitirme diploması veriyor, öğrenci Almanya’da bir üniversiteyi bu diploma ile tercih edebilir.

Resmen Türkiye’deki üniversite sınavında başarısız olsan bile önemi yok, Almanya’da üniversiteler seni bekliyor, deniyor; Almanya’ya öğrenci devşiriliyor.

Sonra da Deniz Yücel gibi Alman istihbaratına adamlar yetişiyor.

Geçmişte bu okullar ülke nüfuzlarını kullanarak özel dokunulmazlıklar elde etmişler. Ülkemizin en zeki öğrencilerini kendi kültürleriyle yoğurup devşirme sistemi kurmuşlar. Karpuz seçer gibi LGS’den adam alıyorlar.

Okullarda yabancı dil öğretmek iyi bir şey.

Yabancı dille eğitim, Prof. Oktay Sinanoğlu’nun ifadesiyle sömürge ülkelerinde yapılır.

Bu okulların ayrıcalıklarına son verilmeli:

1. Müdürlerini MEB tayin etmeli ve programlarını MEB belirlemeli.

2. Okullarda yabancı dil öğretilmeli, yabancı dille eğitime son vermeli.

3. Bu okullar mahalle lisesi olmalı, kendi çevresinden öğrenci almalı. LGS’den en yüksek puan alan öğrencileri devşirmelerinin önüne geçilmeli.

4.Koç Üniversitesi ilk üniversite sınavlarında ilk 20 bine girenler arasından öğrenci seçecekmiş. Parası olanın öğrenci devşirmesi mümkün olmamalı.

5.Ortaokul ve liselerde birkaç okulun dışında Almanca dersi kalmadı. Buna rağmen ondan fazla üniversitede Almanca öğretmenliği bölümü var. Bu bölümleri bitiren gençler işsizlik ile yüz yüze.   

 YÖK hâlâ neden bu bölümleri açık tutar? Neden öğrenci alınır? Anlaşılır şey değil.

Fransa, Libya’da darbeci Hafter’e yardım ediyor; Türkiye’nin önünü kesmek için elinden geleni yapıyor.

Almanya, entegrasyona engel olur diyerek Almanya’daki Türk ve Müslüman çocuklarına birçok eyalette İslam dersi verdirmiyor; Türkçe eğitim hiçbir ortaokul ve lisede söz konusu değil. Fetöcüleri barındırıyor ve Türkiye’nin isteklerine rağmen iade etmiyor.

Yabancı ülkelerin ayrıcalıklı eğitim kurumları açmalarının ve adam devşirmelerinin önüne geçmeli, mütekabiliyet esası aranmalı, eğitim yerli ve milli olmalı. 

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Saban

Alibey birde ulkemizde cifte vatandaslari olan bir kismi cocuklari burda doğup buyume bizim cocuklarla ayni sirada egitim alıyor zaten oyle olmasi gerekiyor ama yabanci ovrenci statusunden universite sinavlarina giriyor bizim cocuklarimizdan ne farklari var bir yabancinin ulkemizde universite okuma hakkini kazandi gibi gozukuyorlar bu adaletsizlikleride bir vun kosenizden deginirmisiniz tesekkurler

Atila Kalkan

Hocam size katılıyorum. Kaleminize ve yüreğinize sağlık. Yabancılara bu ayrıcalıklı eğitim öğretim faaliyetlerinde bulunma hakkı veren uluslararası anlaşmalar iyice incelenmeli. Mütekabiliyet esası gereğince aynı hakları Türkiye'ye tanımayan ülkelerin bu eğitim öğretim faaliyetlerine son verilmeli diye düşünüyorum. Bize bir sömürge ülkesi miyiz? Hala bize sömürge ülkesi muamelesi yapılmasını doğrusu anlamış değilim. Artık hükümetimizin bu konuya eğilmesinin ve bir çözüm üretmesinin zamanı gelmiştir.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23