• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

Ahlaklı ve karakter sahibi öğrenci yetiştirmek isteyen müdür

05 Ocak 2023
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

 

Bir meslektaşım özel okulda müdür olduğunu, okulunda dindar aile çocuklarının okuduğunu, namaz kıldıklarını fakat davranışlarının hiç iyi olmadığını, argolu, küfürlü konuştuklarını, kız erkek ilişkilerinde mesafe koymadıklarının, velilerin çocukları ile yeterince ilgilenmediğini yazmış ve ne yapmasını gerektiğini sormuş.

Böyle eğitim yöneticilerinin varlığı beni ziyadesiyle memnun eder. Öğrencilerinde ahlak, bilgi ve kişilik arayan eğitimcilerimiz olduğu sürece geleceğimiz aydınlık demektir.

İdealist eğitimcileri çok severim. Kendisine şunları tavsiye ettim.

Kıymetli Hocam,

Sizi tebrik ederim, ne güzel derdiniz var? Bazıları maaş, ücret, dolar, Euro, arsa, araba derdinde. Senin ne güzel kaygıların ve dertlerin var. Böyle dertleri hiç kaybetme!

Size üç ayaklı bir çalışma önereceğim. Öğrenciler, öğretmenler, velilerle ilgili çalışmalar yapmalısın. 

Evvela en ufak iyileşmeyi küçümseme. Bütün okulu düzeltemezsen bile öğrencilerin bir kısmında iyileşmeyi sağlamayı başarı kabul et. 

Bir öğrencinin bütün davranışlarını düzeltemezsen bile bazı davranışlarını düzeltmeyi ilerleme kabul et. 

Ben sadece öğretmen olarak gönderildim, buyuran ve kısa sürede toplumu kötüden iyiye değiştiren Peygamberimizi (sav) örnek al.

 Bizim işimiz kolay, bir işi ilk defa yapmak zordur, ikinci defa yapmak kolaydır.  

Davranışlarla akademik başarı arasında sıkı bir münasebet vardır. İkisi birbirini tamamlar. 

Evvela öğrencilerle yapmanız gereken çalışmaları sıralayayım, sonra öğretmenler ve velilerle çalışma yapmanızı önereceğim.

Öğrencilere şu iki temel düşünceyi benimsetmelisiniz: 

1. Akıllı adam işine sonunu düşünerek başlar. Her öğrenci şu iki sorunun cevabını hazırlamalı: Okullar bitince ne olacağım, hayat bitince nerede olacağım?

Her öğrenci okul bitince hangi meslek kolunda çalışacağını belirlemeli, hedefi olmalı.

Hayatı bitince cennete mi cehenneme mi gideceğine karar vermeli.

İnsanı idealleri, düşünceleri ve hedefleri harekete geçirir. Hedefi olmayan yelkenliye hiçbir rüzgâr yardım ezmez.

Öğrenciler cennete gitme rüyası görmeli, cennete iyi insanlar gider.

2. Akıllı insan işlerini önem sırasına göre yapar. Öğrencinin en önemli işi dersleridir. Dersleri ile ilgili hedefler koymalı, notlarını iyileştirme, denemelerde yüksek puan alma hedefi koymalı ki kendini derslerine versin. Öğrencinin başarısını düşüren, onu saldırgan, edepsiz, merhametsiz yapan vurdulu, kırdılı, terbiye dışı videolar seyretmesin, oyunlar oynamasın.

3. Öğrencinin bir çalışma planı olmalı. Verimli ders çalışmalı. Kendini dersleri ile ve iyi şeylerle meşgul etmeli. Öğrencinin iyi şeylerle meşgul olmasını sağlayamazsak şeytan onu kötü şeylerle meşgul eder. 

İmam-ı Şafi, kendini hakla meşgul et yoksa batıl seni istila eder, der.

Booker Washington, yatılı okul açar ve öğrencinin 24 saatini programlar. Boş kalan öğrenci yaramazlık yapar, der. 

Her öğrenci ders notlarını yükseltme hedefi koymalı: 

Dersler:      Mevcut durum  Hedef 

Türkçe-Edebiyat: 70  - 85;  Matematik :40 - 65 ; Fen Bilgisi: 75  - 85; Sosyal: 55 – 75;  İngilizce: 70 - 85 ; Tarih :60 – 75; Din K.Ahlak B: 90 – 100; Beden: 90  - 100 ; Görsel Sanatlar Tasarım: 67 - 90 

Öğretmenler yüksek hedefler koymaları için öğrencileri motive etmeli ki eğitimin kalitesi artsın. Öğrenci teşvik görürse güzel örnekler verilerek motive edilirse öğrenci gayrete gelir.

Öğretmenlerden göreceği takdir, övgü, teşvik ve alacağı yüksek notlar öğrencileri motive eder, şevke getirir ve heyecanlandırır, gayretini artırmasına yol açar. 

 Okulda Kariyer Günleri programlayın, en az her ay, en iyisi her hafta alanında başarılı bir uzman çağırıp konferans, sohbet çalışmaları yapın. 

Öğretmenlerle beyin fırtınası toplantıları yapın, verimlilik kriterleri belirleyin, bu kriterlere göre öğrencilerin verimliliğini ölçün, kaliteyi artıracak yüksek hedefleri belirleyin. Takım ruhu ile çalışın. 

Velilerle Çocuğumuzu daha zeki ve daha ahlaklı yetiştirme konusunda programlar yapın.

Çaresi olan işte acizliğe düşmemek gerekir.

Çalışmaz ve bedel ödemezsek kalitenin artmayacağını bilirsiniz.

Esas prensip; öğrenci, öğretmen ve velileri erdemleri ve verimliliği artıracak etkinliklerle ve çalışmalarla meşgul etmektir. Biz iyi şeylerle meşgul olmazsak şeytan ve nefis bizi kötü şeylerle meşgul eder.

Üşenmeyin, ertelemeyin ve vazgeçmeyin. Vazgeçen başarısızlığı seçer.

Başarı bizi mutlu eder ama kar ve yağmur değildir, gökten yağmaz.

Başarı ter kokar, bedel ister.

Gayret bizden, yardım Allah’tandır. Allah çalışana verir.” 

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

samimi

Bu arada belirtmeyi unutmuşum...Musa bey de okul müdürüydü

samimi

İnsan yetiştirmek ayrı öğrenci yetiştirmek ayrı şeyler değildir...her zaman çocuklarıma şunu örnek veririm...nasıl ki bir sofrada ekmeği bölerek... parça parça...boğazından geçecek kadar yiyorsa bir insan... çalışmasını da bölümlere ayırarak üstesinden gelecek şekilde ayarlar... ayarlamalı... Allah kimseye gücünün üstünde yük yüklemez...anne babalar çocuklarının yaratılıştan getirdiği o güzel masum fıdratına dokunmasın yeterli...zaten çocuk önündeki uygulama ne ise onu alıyor...hiçbir anne babanın çocuğundan şikayet etmeye hakkı yoktur...hiçbir öğretmeninde öğrencisinden şikayet etmeye hakkı yoktur... önünde ki hamurun kalitesi ne işe kişi ona gire bir iş çıkarır... şikayet... bahane, akıllı adam işi değildir... bir öğretmen çocukta herhangi bir ilerleme kaydediyorsa işte budur büyük başarı...insan sadece okuyunca , derslerinde yüksek not alınca başarılı olmaz... Hayatın akışını ve anlamını kavrayan insan neyi?... nerde?...kime karşı? nasıl davranacağını ?...ne yapacağını bilen insan yetiştirmek... bütün derslerden 10 alan öğrenciler yetiştirmekten çok daha başarılı bir iştir... İHL 7. sınıfta Hasan Tasacı isimli bir hocamız vardı... burada rahmetle anıyorum...nûrlar icinde yatsın... fen öğretmeniydi fakat derste...biyolojide...kimyadan .. coğrafyadan...aktüel konulardan alıntılar yaparak dersi o kadar güzel anlatırdı ki ...alligatörü ...apandistin insanlar tarafından hep karıştırıldığını... sol mu sağ da mı olduğunu sınıfta bir öğrenciyi çıkarıp uygulamalı ondan öğrendik ... ve daha burada sayamayacağım bir çok şeyi... meselâ yine rahmetle andığım bir Musa Haksever hocam...hiç bir sınıfa ve okul önünde toplandığı mız istiklâl marşı okuyacak tüm okula... kendini dinletmek için susun demezdi... karşımızda durur...herkese müthiş bir göz teması ile bakar... herkes susunca ya kadar sabırla beklerdi...o kadar ilginç bir manzara oluşurdu ki ..tek konuşan öğrenci kalınca o büyük bir utanç yaşar kendine gelir...hemen susardı ...ilk yaptığında 2-3-4 dakka sürdü...fakat ikinci de 3 dakikaya...üçüncü de 1 derken ... artık Musa bey karşımızda iken herkes kendine çekidüzen verir...susar...beyefendinin yaptığı şey bizde farkındalık oluşturmaktı...ve bunu çok güzel başardı... yazılı sorularını sorar...çocuklar şimdi ben gidiyorum...ben burda olmayacağım fakat yanınızda Allah var...eğer utanmayacaksanız kitaplara bakıp kopya çekebilirsiniz derdi...kimsr kopya çekmez...müthiş bir dürüstlük eğitimi verirdi...rahmetle...minnetle...şükranla...fatiha ile anıyorum...o kadar hoca gelir geçer öğrencinin hayatından fakat akılda kalan bir yada birkaç öğretmenidir neden?
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23